• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Weet je wat wel grappig is? Dat degene in dit topic die zeggen dat ze een eetstoornis gehad hebben, dikkere modellen gaan aanprijzen. De ironie!


    Your make-up is terrible

    Oneens. Het is iets wat in je hoofd zit, het overkomt je gewoon. Natuurlijk kan dit soms wel worden overdreven, maar lang niet altijd.


    The universal language of art.

    Oneens, eetstoornissen ontwikkelen zich om verschillende redenen. Aandacht trekken is er zeker een, maar absoluut niet de enige of de voornaamste.

    Als iemand bijvoorbeeld genoeg aandacht krijgt, maar iedere dag word uitgescholden voor dikke, dan kan je het ook ontwikkelen. Of na een depressie, onzekerheden die worden versterkt, slecht verleden, etc.

    Natuurlijk ook omdat mensen zich te dik vinden, maar er zit vaak wel een achterliggende reden achter.


    Tijd voor koffie.

    Poseidon schreef:
    Even nog een bijvoeging; ik heb het vermoeden dat de mensen die 'eens' zeggen niet eens er ervaring mee hebben. En daarmee bedoel ik niet zelf ervaring, maar ook in zijn/haar omgeving.


    Tijd voor koffie.

    zwaaaar oneens,

    Ik heb het ook gehad, doordat ik heel veel tegelijk meemaakte..Dus ik ben er meer dan oneens mee ;)


    Well fuck you 'cause I'm a stegosaurus

    Negligible schreef:
    Eens en oneens.
    Er zijn er echt wel die een eetstoornis ontwikkelen omdat ze aandacht willen van anderen. (Daar is een vriendin van mij het goede vb van geweest)Ze beginnen dan pro-ana sites op te zoeken en dergelijke hoe ze het best veel kunnen afvallen, zonder te beseffen dat het niet goed is. En zonder dat ze ook wel een eetstoornis willen ontwikkelen. Maar voor ze het weten raken ze in een slecht patroon en is het zover.

    Maar bij heel veel mensen komt het gewoon door een samenloop van omstandigheden en gebeurtenissen. Veelal is het hen ook niet om het mager zijn te doen, maar zijn ze door bepaalde zaken gaan walgen van eten of willen ze het gewoon niet meer. Bij anderen is het dan wel ontstaan door immense onzekerheid.


    Tell me about it, stud.

    Mensen die zeggen dat ze het ermee eens zijn; you probably don't know what youre talking about.

    En sommige mensen moeten niet gelijk gaan roepen dat ze een eetstoornis hebben gehad omdat ze een keertje een maaltijd hebben overgeslagen omdat ze zich onzeker voelden. Dus niet meteen gaan roepen dat je dat hebt gehad.

    [ bericht aangepast op 23 april 2012 - 20:37 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Assassin schreef:
    Weet je wat wel grappig is? Dat degene in dit topic die zeggen dat ze een eetstoornis gehad hebben, dikkere modellen gaan aanprijzen. De ironie!


    Nu vraag ik me af wie je bedoelt :')
    En ik vind ook dat mensen hier snel naar zichzelf gaan verwijzen. (Ik spreek uit ervaring,...)


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)

    Nu vraag ik me af wie je bedoelt :')
    En ik vind ook dat mensen hier snel naar zichzelf gaan verwijzen. (Ik spreek uit ervaring,...)


    Moet je maar eens een paar pagina's teruglezen.
    En ja, dat vind ik ook. Alsof ze het zo graag willen laten weten aan iedereen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Moet je maar eens een paar pagina's teruglezen.
    En ja, dat vind ik ook. Alsof ze het zo graag willen laten weten aan iedereen.



    Volkomen met je eens. Maar over je bericht, dat is niet zo vreemd hoor ;p er zijn veel therapiëen waarbij meisjes samen met hun therapeut naar foto's van wat vollere vrouwen kijken (met langzame opbouw) en dan samen bepraten wat er mooi is aan die vrouw, afgezien van haar gewicht.

    [ bericht aangepast op 23 april 2012 - 20:49 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Assassin schreef:
    (...)

    Moet je maar eens een paar pagina's teruglezen.
    En ja, dat vind ik ook. Alsof ze het zo graag willen laten weten aan iedereen.


    Aha, ik zal eens kijken. Maar ik denk niet dat ik de personen eruit ga kunnen pikken?
    Ja, inderdaad.. Ik vind het persoonlijk een beetje aandacht/medelijden vragen. Maar bon, dat is mijn mening


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Assassin schreef:
    Weet je wat wel grappig is? Dat degene in dit topic die zeggen dat ze een eetstoornis gehad hebben, dikkere modellen gaan aanprijzen. De ironie!


    Had je het over mij, mop? (cat)


    i put the fun in funeral

    eens en oneens
    er zijn mensen die erover liegen. Maar er zijn ook weer veel mensen die het wel hebben. Vaak praten die mensen er niet zo veel over en ze zullen ook niet gauw zeggen dat ze eet eetstoornis hebben. Vaak zijn de mensen die over het schoolpein zitten te gillen dat ze bijvoorbeeld anorexia hebben aleen maar op zoek naar aandacht.


    :3

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    helemaal me eens:) (oke dat klinkt vaag)


    Bloodsucking Vampire Girl

    Leela schreef:
    Ik ga hier niet eens op in, wat een belachelijke stelling. Degenen die zéggen dat ze er eentje hebben en zich ondertussen volproppen met marsen, dat zijn de aandachtshoeren. Mensen met een eetstoornis hebben hulp nodig, geen negatieve vorm van andacht. Vaak hebben zie mensen een minderwaardigheidscomplex opgelopen door de jaren heen. Oneens dus.