• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    HARRYMARRYME schreef:
    Ooh vreselijk oneens. Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een eetstoornis... Misschien is het bij sommigen wel een zakken van aandacht trekken maar meestal zijn er veel dingen meer aan de hand! Dingen die je op het eerste zicht misschien niet verwacht van die persoon maar het is echt niet waar dat het altijd aandachttrekkerij is...


    Pass the damn ham, please.

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    I don't have the guts to fly away from this hell...

    oneens. Veel meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.

    Totaal Onees, Ik denk dat al die anderen het het hebben uitgelegd!


    Love is Louder then the pressure to be perfect.....

    Audacity schreef:
    (...)

    Had je het over mij, mop? (cat)


    Daarvoor moet je een échte eetstoornis gehad hebben.


    Your make-up is terrible

    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.
    Eens en Oneens; het kan een oorzaak zijn maar het is vaak omdat ze zich onzeker voelen, dat onzeker voelen kan weer omdat ze gebrek aan aandacht hebben, maar er zijn ook hartstikke populaire meiden die het kunnen krijgen! Het is eigenlijk een kwestie van je eigen "stevigheid" als je stevig in je schoenen staat dan gebeurt het minder, en dan nog...


    'Follow you're heart he's the only one who can tell you the right way.' 'Let nobody change you, you're perfect!'

    Assassin schreef:
    (...)

    Daarvoor moet je een échte eetstoornis gehad hebben.


    Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik er wel een had (al heb ik al zo'n flauw vermoeden), maar ik heb magere modellen altijd al lelijk gevonden en dat zal ook zo blijven.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Ja, maar het gaat hier over eetstoornissen dus we hebben het over lelijk dun.



    Iemand met anorexia hoeft niet meteen lelijk dun te willen zijn hoor. Dat is in de eerste instantie hun bedoeling niet eens. En ik vindt dat je nogal grof doet over 'graatmagere modellen', misschien zijn ze van hunzelf gewoon heel dun?


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    Iemand met anorexia hoeft niet meteen lelijk dun te willen zijn hoor. Dat is in de eerste instantie hun bedoeling niet eens. En ik vindt dat je nogal grof doet over 'graatmagere modellen', misschien zijn ze van hunzelf gewoon heel dun?


    Zoals ik al zei: Mensen die zo dun willen zijn, vind ik (tenzij het voor hun beroep is) wel aandachttrekkers. En als ik het over graatmagere modellen heb, dan heb ik het over de modellen met anorexia, dat spreekt toch voor zich? Zij zijn gewoon gehersenspoeld en dat vind ik heel erg voor ze. En nee, zo'n model is echt van zich zelf niet zo dun.
    Ik vind anorexia en zichtbaar ondergewicht sowieso lelijk, maar da's gewoon een mening. Grof? Misschien, maar ik ga er niet om heen draaien.


    i put the fun in funeral

    Moet ik eerlijk zijn? Het niveau van de stelling gaat echt veeeer achteruit.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Audacity schreef:
    (...)

    Had je het over mij, mop? (cat)


    Neh, Sarah, ik had een flauw vermoeden dat ze het over mij had. Ik heb mezelf namelijk een tijd terug wel gepusht om veel te bewegen en niet veel te eten - waardoor ik ook drastisch dunner werd - maar dat was omdat ik dacht dat IK dan mooier zou zijn, je weet wel, voor mezelf. En niet omdat ik naar dunne modellen of pro-ana sites had gekeken. En ik gaf dan ook niet over en ik laxeerde ook niet. Ik snap nog steeds niet waarom mensen er zo'n probleem van maken dat mensen die eetstoornissen (al was ik niet zo ver heen dat ik echt 24/7 ermee bezig was) hebben gehad, vollere vrouwen mooi vinden. Ik zie namelijk broodmagere meiden / modellen / whoever blabla's rondlopen en dat vind ik echt een stuk minder aantrekkelijk... Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat lelijk. Ik vind het lelijk als mensen zichzelf uithongeren en ik vind het lelijk als mensen zichzelf volproppen. Niet van het uiterlijk, maar van het verknipte innerlijk. Dat is mijn mening en je mag ervan vinden wat je wilt, maar dit is een stelling waarmee je het eens of oneens kan zijn. En dat is mijn mening.
    En er zit een duidelijk verschil tussen mager en dun, vind ik. Je hebt - van mager naar dik - namelijk de volgende stappen: mager - dun (zeer slank) - slank - volslank - mollig - dik - obesitas. En dat vergeten mensen helaas.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik er wel een had (al heb ik al zo'n flauw vermoeden), maar ik heb magere modellen altijd al lelijk gevonden en dat zal ook zo blijven.


    Ik zeg helemaaal niet dat je er eentje had. Ik zeg alleen dat als ik het over jou zou moeten hebben, dat je er eentje gehad zou moeten hebben en voor zover ik weet is dat niet het geval. :'D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik zeg helemaaal niet dat je er eentje had. Ik zeg alleen dat als ik het over jou zou moeten hebben, dat je er eentje gehad zou moeten hebben en voor zover ik weet is dat niet het geval. :'D


    Ok, sorry :].


    i put the fun in funeral

    Mee eens
    Mijn vriendin doet het ook alleen maar voor aandaht zegt ze tegen mij maar niet tegen mensen die zich in de stress werken voor haar


    I'm A Dwarf Lover

    Helemaal oneens!
    Er zijn duizenden reden voor het ontwikkelen van een eetstoornis en in de meeste gevallen gaat dit totaal onbewust. Zelfs een jeugdtrauma kan al een eetstoornis tot gevolg hebben.
    En de meest voorkomende eetstoornis is toch echt Binge-eating wat niet mega schadelijk is (omdat je alleen eetbuien hebt en niets uitspuugt) en hooguit overgewicht bezorgd. Dat doe je echt niet voor je lol hoor! Over anorexia en boulimia hoor je alleen meer omdat dat schadelijker is voor je gezondheid...


    Il est toujours l'heure de ne rien faire