• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Biologist schreef:
    Moet ik eerlijk zijn? Het niveau van de stelling gaat echt veeeer achteruit.


    dat is nou een stelling waar ik het mee eens ben :P


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    Met hierboven ben ik het eens. (cat)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    BloodyClouds schreef:
    Mee eens
    Mijn vriendin doet het ook alleen maar voor aandaht zegt ze tegen mij maar niet tegen mensen die zich in de stress werken voor haar



    De wereld bestaat niet alleen uit jouw vriendin.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    LadyGodiva schreef:
    (...)

    dat is nou een stelling waar ik het mee eens ben :P


    Haha. Dank je!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Helemaal mee oneens.
    Mensen ontwikkelen een eetstoornis omdat ze zich vreselijk (dik) of onzeker voelen. Voor sommige is het gewoon een gevoel van controle wat ze hebben, misschien wel het enige waar ze controle over hebben.


    Visit as many concerts as you can.

    Zeer oneens. En that's it.


    Here, in the forest, dark and deep. I offer you, eternal sleep.

    Als je er over nadenkt, dan is het wel waar, maar waarschijnlijk vatten mensen de stelling verkeerd op. Ze denken bij 'gebrek aan aandacht' aan iets wat vanuit de persoon zelf komt, iets wat je doet om bij mensen die je niet kent meer aandacht te krijgen. Echter, zoals vele mensen voor mij al hebben gezegd, het heeft te maken met onzekerheid. Onzekerheid komt vaak voort uit het feit dat je niet kunt praten over je gevoelens. Dit is vaak omdat je ouders/verzorgers je niet genoeg aandacht geven. Hierdoor kruip je in je schulp en word je onzeker. Dus ja, ik ben het eens met de stelling.

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 19:12 ]


    Life is hard and then we die

    Oneens, just oneens.


    Alleen maar tranen van geluk

    xDesire schreef:
    (...)


    De wereld bestaat niet alleen uit jouw vriendin.


    Ben het erg met xDesire eens!


    Tijd voor koffie.

    PUKKELxDING schreef:
    Als je er over nadenkt, dan is het wel waar, maar waarschijnlijk vatten mensen de stelling verkeerd op. Ze denken bij 'gebrek aan aandacht' aan iets wat vanuit de persoon zelf komt, iets wat je doet om bij mensen die je niet kent meer aandacht te krijgen. Echter, zoals vele mensen voor mij al hebben gezegd, het heeft te maken met onzekerheid. Onzekerheid komt vaak voort uit het feit dat je niet kunt praten over je gevoelens. Dit is vaak omdat je ouders/verzorgers je niet genoeg aandacht geven. Hierdoor kruip je in je schulp en word je onzeker. Dus ja, ik ben het eens met de stelling.


    Thefuck is dat voor onzin?


    Your make-up is terrible

    Frodo schreef:
    Totaal oneens.
    Ze doen dit om zich mooi te voelen, net zoals de modellen die ze overal te zien krijgen, om net als hen te zijn. Ze krijgen uiteindelijk wel aandacht, ja, maar misschien is dit ongewenste aandacht. Want ze zouden er nu niet bepaald trots op moeten zijn dat ze anorexia hebben.


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Oneens. Enough said.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    PUKKELxDING schreef:
    Als je er over nadenkt, dan is het wel waar, maar waarschijnlijk vatten mensen de stelling verkeerd op. Ze denken bij 'gebrek aan aandacht' aan iets wat vanuit de persoon zelf komt, iets wat je doet om bij mensen die je niet kent meer aandacht te krijgen. Echter, zoals vele mensen voor mij al hebben gezegd, het heeft te maken met onzekerheid. Onzekerheid komt vaak voort uit het feit dat je niet kunt praten over je gevoelens. Dit is vaak omdat je ouders/verzorgers je niet genoeg aandacht geven. Hierdoor kruip je in je schulp en word je onzeker. Dus ja, ik ben het eens met de stelling.


    Onzekerheid komt dus echt niet voort uit het feit dat je je gevoelens niet kunt uiten. Het heeft puur met deze afschuwelijke maatschappij te maken en het beeld dat we hebben van een 'perfect' meisje. Size 0.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    eens maar ook oneens, het kan zijn dat je ouders jouw heel weinig aandacht geven en meer aan je broertje of zusje en dat je daardoor een eetstoornis krijgt, maar het kan ook zijn dat je een eetstoornis krijgt doordat je word gepest op school ofzo en dat je dan het gevoel krijgt dat je te dik of te dun bent.


    Every revolution begins with a spark.

    oneens, er zullen vast wel een aantal zijn die het om die reden doen maar meestal zit er toch wel meer achter. De meesten hebben weinig zelfvertrouwen en willen mooi zijn, er zo uitzien als modellen. Nee het is echt niet altijd om aandacht vragen


    To live is to fight ~ Shinku