• De stelling van deze week luidt:
    Je zou met meerdere mensen moeten mogen trouwen, mits alle betrokken toestemming geven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Als alle betrokkenen ermee instemmen maakt het mij op zich niet zo veel uit, maar dat lijkt me erg zelden. In sommige andere culturen is polygamie heel gewoon, maar ik denk dat als ze voor de keuze zouden staan de meeste mensen toch liever met één iemand hun leven zouden delen; iemand die ze helemaal voor zichzelf hebben.
    Bovendien is het op dit moment veel belangrijker dat het homohuwelijk overal legaal wordt, want er zijn veel meer mensen die daar baat bij zouden hebben.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2012 - 11:50 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    nerveus schreef:
    Hahaha, oneens. Wat een onzin zeg. Mensen weten echt niet meer wat trouwen inhoud vandaag de dag. Trouwen doe je toch met iemand van wie je houdt en met wie je de rest van je leven wil delen. Owkee, trouwen is tegenwoordig niet meer zo speciaal, je doet het alleen voor de wet en voor een "boterbriefje". Maar toch vind ik niet dat je met meerdere mensen kan trouwen, ik vind dat hetzelfde als vreemdgaan. Dat wordt ook niet geaccepteerd in de maatschappij, dus waarom wel met meerdere mensen trouwen? Ik vind het een beetje een rare stelling xD En ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren dat je met meerdere mensen zou mogen trouwen, dat zou wel erg ziek zijn.


    The sun will rise and we will try again.

    Nee, dat is bijna net zoiets als vreemdgaan en eigenlijk iedereen vind volgens mij dat vreemdgaan gewoon niet kan.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Het huwelijk houdt in dat je je leven wilt delen met iemand van wie je houd, en ik vind het ronduit belachelijk als dat met meerdere mensen moet gebeuren.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Cardew schreef:
    Op zich heb ik er geen probleem mee, maar volgens mij wordt het dan een heel zooitje om de wetten aan te gaan passen. Daarnaast ben ik er zeker van dat er ook een heel gedoe komt met erfrecht en dergelijke, dus ik zou zeggen dat je beter met één persoon trouwt en het daarbij houdt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee, polygamie is verboden door de wet.
    Daarbij, het zou voro sommige heel wat emotionele schade meebrengen, hoewel ze er wel mee instemmen.


    Your make-up is terrible

    Op zich zou ik het er wel mee eens zijn. Ook al wil ik (en met mij denk ik bijna heel Quizlet) later maar met één persoon trouwen, niet iedereen is even monogaam. Je kunt van twee personen houden, een soort driehoeksverband hebben, dat bestaat. Er zijn genoeg films over gemaakt... Dus in dat soort gevallen zou dit een uitkomst zijn.
    Maar deze wet kan uitgebuit worden. Gedwongen worden toestemming te geven, misbruik, dat soort dingen. Daarom ben ik het er mee oneens, want we hebben al genoeg rotzooi in deze wereld.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Nee, je gaat trouwen met iemand van wie je echt houd en het kan natuurlijk zijn dat dat er meerdere zijn maar dan houd je altijd anders van ze. De ene is het dan waarschijnlijk meer vriendschappelijk houden van en de andere is het echt verliefdheid.


    Every revolution begins with a spark.

    ja, als alle andere mensen met wie je getrouwt bent het goed vinden....


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Eens, waarom zou je wel met een man of vrouw mogen trouwen en niet met meerdere, als je van hun houd. Polygamie is niet verkeert, het is ook gewoon een vorm van liefde. Ik snap niet waarom er zoveel tegen is. Zolang iedereen er gewoon mee eens is zie ik geen probleem.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens. Als drie mensen met elkaar willen trouwen, omdat ze allemaal van elkaar houden, dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen. Behalve de huidige wet dan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    nerveus schreef:
    Hahaha, oneens. Wat een onzin zeg. Mensen weten echt niet meer wat trouwen inhoud vandaag de dag. Trouwen doe je toch met iemand van wie je houdt en met wie je de rest van je leven wil delen. Owkee, trouwen is tegenwoordig niet meer zo speciaal, je doet het alleen voor de wet en voor een "boterbriefje". Maar toch vind ik niet dat je met meerdere mensen kan trouwen, ik vind dat hetzelfde als vreemdgaan. Dat wordt ook niet geaccepteerd in de maatschappij, dus waarom wel met meerdere mensen trouwen? Ik vind het een beetje een rare stelling xD En ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren dat je met meerdere mensen zou mogen trouwen, dat zou wel erg ziek zijn.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ja, als alle partijen het ermee eens zijn. Bijvoorbeeld een (vrouwelijke) tweeling, die heel graag bij elkaar willen blijven. Dan -lijkt mij- zou het fijn zijn als ze met dezelfde man zouden kunnen trouwen


    Mentally dating a character that doesn't actually exist~ || "If you fall, I'll be there" - Ground

    Trouwen doe je met iemand waar je van houd en waar je je rest van je leven mee wilt delen. Dus dat is niet met meerdere personen.


    “All those fairytales are full of shit.”

    whahah wat een onzin!
    Trouwen doe je met de ware, en er zijn geen meerdere waren. Al is het tegenwoordig best lastig om de ware te vinden, nu zo veel mensen vreemd gaan. Ik vind dat als je trouwt, dat je dan voor elkaar moet vechten, en als het moeilijk is moet je niet zomaar opgeven. Trouwen is een belofte!