• De stelling van deze week luidt:
    Je zou met meerdere mensen moeten mogen trouwen, mits alle betrokken toestemming geven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Escritura schreef:
    (...)

    De precieze definitie van het huwelijk is afhankelijk van de historische en culturele context.

    Er zijn al verschillende soorten huwelijk. :W
    Persoonlijk vind ik dat ieder mens zelf moet bepalen met wie of hoeveel mensen ze willen trouwen, zolang alle partijen vrijwillig instemmen.


    Don't be like the rest of them, darling

    Leela schreef:
    Ik ben het oneens met deze stelling. Ik voel persoonlijk maar liefde voor één persoon en met niemand anders zou ik mijn leven willen delen op de manier van man-vrouw. Trouw aan een man en niet aan meerdere.


    Ah, je zegt het zelf, persoonlijk kan jij niet meer voelen dan de liefde voor één persoon. Dat weet ik, dat heb ik zelf ook, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen in de wereld zijn die genoeg liefde hebben voor meerdere personen.
    Het lijkt me een beetje raar om je persoonlijke, zogenaamde 'normale' mening op te dringen aan die mensen.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2012 - 16:48 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Ah, je zegt het zelf, persoonlijk kan jij niet meer voelen dan de liefde voor één persoon. Dat weet ik, dat heb ik zelf ook, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen in de wereld zijn die genoeg liefde hebben voor meerdere personen.
    Het lijkt me een beetje raar om de persoonlijke, zogenaamde 'normale' mening op te dringen aan die mensen.


    Juist. Stel dat ik als een mormoons meisje was opgevoed, of een streng Islamitisch meisje, dan had ik een heel ander standpunt ingenomen waarschijnlijk. Ik heb ook wel liefde voor meerdere mensen, maar ik heb slechts voor één persoon de liefde zoals je het zou moeten hebben in een huwelijk, en die persoon is ook mijn verloofde. Ik vind, of het nou een man-man, man-vrouw, of vrouw-vrouw relatie is, dat je jezelf voor je partner moet bewaren, maar dat is mijn westers-opgevoedde gedachtengang.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Escritura schreef:
    (...)

    Ah, je zegt het zelf, persoonlijk kan jij niet meer voelen dan de liefde voor één persoon. Dat weet ik, dat heb ik zelf ook, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen in de wereld zijn die genoeg liefde hebben voor meerdere personen.
    Het lijkt me een beetje raar om je persoonlijke, zogenaamde 'normale' mening op te dringen aan die mensen.


    Ik kan me lastig voorstellen dat je echt van twee mensen kan houden. En daarnaast: Waarom trouwen? Trouwen gaat om trouw, en als je dus schijnbaar van twee mensen kan houden, dan ook van drie, vier... Dan kan je net zo goed niet trouwen.


    i put the fun in funeral

    Nee, tuurlijk niet.
    Je trouwt voor het leven. Ik kan niet geloven dat je van 2 mensen evenveel houd dat je er allebei mee wilt trouwen. Er zal altijd een voorkeur zijn. En eentje is toch wel genoeg


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Defensive schreef:
    Op zich zou ik het er wel mee eens zijn. Ook al wil ik (en met mij denk ik bijna heel Quizlet) later maar met één persoon trouwen, niet iedereen is even monogaam. Je kunt van twee personen houden, een soort driehoeksverband hebben, dat bestaat. Er zijn genoeg films over gemaakt... Dus in dat soort gevallen zou dit een uitkomst zijn.
    Maar deze wet kan uitgebuit worden. Gedwongen worden toestemming te geven, misbruik, dat soort dingen. Daarom ben ik het er mee oneens, want we hebben al genoeg rotzooi in deze wereld.


    I just have to remember that just because things aren't as they were, doesn't mean things aren't okay as they are.

    Puroisen schreef:
    Nee, hier ben ik het mee oneens. Je kunt niet met twee mensen tegelijkertijd zijn getrouwd, dat is gewoon belachelijk.

    Kan wel, alleen niet hier :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens aangezien als gewoon alle kanten toestemmen, het niet zo'n probleem zou moeten zijn. Maar goed, er kan heel makkelijk misbruik van gemaakt worden. Dus ja, een beetje 50/50.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2012 - 17:35 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Directioners gedachten: "Now I can marry my five boyfriends"


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Oneens. Dan trouwen ze maar lekker niet en gaan ze maar andere dingen met zijn drieën doen ofzo.


    Tell me about it, stud.

    JohnHWatson schreef:
    degene die de stelling heeft opgesteld kent duidelijk de betekenis van het huwelijk niet.
    en de maatschappij in het algemeen kent de betekenis van huwelijk niet meer. Maarja, al die mensen dat vreemdgaan of elke week uitgaan om met een ander te kunnen kussen... ze kennen geen liefde, I pity them.

    De betekenis van het huwelijk is cultureel afhankelijk. Er is niet één betekenis, er zijn meerdere. Sowieso is die voor iedere persoon weer anders.
    Jij kent duidelijk de betekenis van polygamie niet. Polygamie heeft niks met vreemdgaan te maken, binnen polygamie is dat even "slecht" als in elke andere relatie. Polygamie gaat juist om vertrouwen en wederzijds respect. Dat is binnen deze relaties juist belangrijker in andere relaties, omdat er meerdere mensen bij betrokken zijn.

    Ik heb nooit gedacht dat de meeste mensen hier op quizlet zo close-minded zijn, ik had toch gedacht dat de meeste hier op ruimdenkender waren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Straks wordt de wereld gewoon één grote harem!
    Ik moet hier orde in scheppen, anders gaat het de verkeerde kant op! D:
    Zoals ik al zei, trouwen zou niet mogelijk mogen zijn voor drie personen of meer. Dat klopt gewoon voor geen kant.
    God, had ik nu maar de macht in handen, dan had ik gewoon jullie kunnen hersenspoelen met mijn ideeën.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Straks wordt de wereld gewoon één grote harem!
    Ik moet hier orde in scheppen, anders gaat het de verkeerde kant op! D:
    Zoals ik al zei, trouwen zou niet mogelijk mogen zijn voor drie personen of meer. Dat klopt gewoon voor geen kant.
    God, had ik nu maar de macht in handen, dan had ik gewoon jullie kunnen hersenspoelen met mijn ideeën.


    En ik vraag me ook af hoe dat zit met de mannen in een m-m-v relatie... Doen die het dan ook met elkaar? ik weet niet eens hoe je dat wilde doen, met twee mannen, maar oké xD


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    (...)

    En ik vraag me ook af hoe dat zit met de mannen in een m-m-v relatie... Doen die het dan ook met elkaar? ik weet niet eens hoe je dat wilde doen, met twee mannen, maar oké xD

    Vraagje... Wat heeft jouw reactie te maken met mijn reactie? :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Vraagje... Wat heeft jouw reactie te maken met mijn reactie? :')


    Ooh, ik was het gewoon met je eens. Nvm :W


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!