• De stelling van deze week luidt:
    De nieuwe manier van "cremeren" (oplossen in chemicaliën) zou niet toegestaan moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Neelie schreef:
    Ook oneens.
    Dit is de eerste keer dat ik ervan hoor.
    Naja, die mensen moeten dat weten.

    ^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is je eigen keuze...
    ik zou mezelf laten cremeren:
    milieuvriendelijker dan begraven
    (in mijn ogen) minder nasty dan oplossen


    The difference between doing something and not doing something is doing something. ~Harry Styles

    Ik zou het nooit doen, maar als andere het graag willen waarom niet, het is hun keus. Gaan we nu ook al serieus een probleem maken van de laatste wens van doden?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ShadowKiss schreef:
    Oneens. Het is iedereen zijn eigen keuze en hoe vies wij het misschien wel vinden, dan hebben we ons daar eigenlijk nog niet over uit te spreken.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Waarom zou dat niet mogen? :') Als de persoon het zelf wilt, dan moet er toch niemand over zeuren.

    Oneens. Iedereen mag het zelf kiezen, en het is beter voor het milieu. Ik zou zelf een zeemansgraf willen :3

    Cloelia schreef:
    Ik weet niet, als het heel milieuonvriendelijk is valt er nog wat voor te zeggen om het te verbieden, maar anders is het natuurlijk een eigen keus.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    ik ben het eens met Vandersteen


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Oneens. Het is jou keuze namelijk.


    Never give up on the things that make you smile

    Iedereen zijn eigen keuze toch? Ik heb er geen last van als mensen daarvoor kiezen..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Oneens, dat is niet meer cremeren. Cremeren is het verbranden van het lichaam. Chemicaliën zijn meestal giftig voor de mensheid en ik denk dat het ook langer duurt dan verbranden. maar iedereen heeft zijn eigen keuze wat ie wil doen met z'n lichaam na z'n dood. je moet het respecteren. de een wil het zo en de ander wil begraven worden.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    IEdereen mag het self weten, maar ik zou het heftig:| vinden.


    FBI U.S.A. story

    Oneens.
    Iedereen mag zelf beslissen hoe hij of zij begraven wilt worden, en als hij of zij het zo wil, zou je dat moeten respecteren.
    maar ik zou het zelf echt niet willen!!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Zelf zou ik het nooit doen, maar toch oneens.


    Intersectional feminist

    Dit mag de persoon zelf beoordelen. Als hij/zij dit graag wil, moet je dat respecteren en toelaten. Voor de familie zal het misschien moeilijk zijn, want er is dan werkelijk niets meer over van het lichaam. Met cremeren heb je nog het as. Maar toch, als de persoon daarvoor kiest, moet je dat respecteren.
    Ik zelf zou er niet over na moeten denken om mijn lichaam op te laten lossen in chemicaliën.