• Ja, dat vraag ik me af. Omdat ik make-up persoonlijk niet nodig vind om mensen mooier te maken. Ik vind velen zelfs mooier zonder. Wat vinden jullie?

    Kun je zonder make-up of vind je het noodzakelijk? Voor iedereen? Share your thoughts. (:


    You are beautiful, you are love.

    Ik gebruik het niet altijd. Enkel als ik goed gezind ben of ik er zin heb. :')


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Retaliate schreef:
    (...)


    Verkoopster raakt baan kwijt om make-up
    Laatste update: 4 juli 2011 16:45 info
    AMSTERDAM – Een verkoopster van het bekende Londense warenhuis Harrods heeft ontslag genomen omdat zij door haar werkgever onder druk gezet werd om make-up te dragen.
    Foto: ANP

    Dat schrijft de Daily Mail maandag. De 24-jarige Melanie Stark stapte op nadat zij twee keer naar huis was gestuurd vanwege het negeren van de strikte dresscode van het bedrijf, waaronder ook het gebruik van make-up valt.

    Op een gegeven moment werd Stark zelfs in de voorraadkamer aan het werk gezet om niet onder de klanten te zijn. Ook werd haar een workshop aangeboden, zodat “ze kon zien hoe ze eruit zou zien met make-up”.

    Beledigd

    Stark voelde zich beledigd. “Er werd gesuggereerd dat het een verbetering zou zijn. Ik begrijp niet hoe ze zoiets kunnen zeggen.”

    De voormalige verkoopster kreeg een kopie van de 13 pagina’s tellende dresscode overhandigd toen zij als 19-jarige in dienst kwam bij Harrods. Ze stelt zich aan alle andere aspecten daarvan te houden.

    Het warenhuis begon vorige zomer opeens een punt te maken van haar make-uploze verschijning. Als compromis werd voorgesteld alleen eyeliner en lippenstift te dagen, maar voor Stark was de zaak inmiddels een principekwestie geworden.

    Uiteindelijk zag Stark zich genoodzaakt ontslag te nemen. Volgens een woordvoerder van Harrods liet de oud-werkneemster een “algeheel gebrek aan loyaliteit ten opzichte van de dresscode “ zien.

    Nu.nl


    Dat is Engeland, niet Nederland. Ik heb het over Nederland.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik draag het soms wel, meestal niet
    Ik heb gevoelige ogen, dus dan is make-up niet handig


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Impressie schreef:
    Soms denk ik echt.. Hoe zou het zijn als niemand het droeg. Net zoals jongens. :') Ik vind gewoon dat het niet zo'n standaard zou moeten zijn dat mensen er mooier door worden. En dat is het gelukkig ook lang niet altijd, maar soms is het lastig is te geloven als ik de enige op werk ben zonder. :')

    _O_
    Ikzelf draag bijna nooit make-up. Ik ga ook liever naturel. Minder shit met 'mag niet in mijn ogen wrijven', 'ohneen, ik huil, mascara mag niet uitlopen',...
    Mascara en een dun lijntje eyeliner kan wel mooi zijn, zolang je niet overdrijft.
    Persoonlijk vind ik mezelf ook wel mooier met mascara (+ eyeliner): mijn ogen komen beter uit. Maar ik neem de moeite niet (wil hem niet nemen) om elke dag vroeger op te staan daarvoor (ja, dat zou moeten), maar op foto's vind ik mezelf zo emo lijken met eyeliner :C


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Valentino schreef:
    (...)

    Dat is Engeland, niet Nederland. Ik heb het over Nederland.


    Bij ons geld hetzelfde. Als het in je contract staat kunnen ze je op een bepaald punt laten kiezen voor ontslag of je aanpassen aan waar je voor getekend hebt.


    Til hug og blod.

    Jawel, anders zie je mijn wenkbrauwen bijna niet en dat is gewoon lelijk, want wenkbrauwen geven een gezicht karakter en maken het sprekender.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Alleen eyeliner & mascara.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Impressie schreef:
    (...)

    Kom op, wat is dat nou voor regel? :') Wat nou als je allergisch bent voor make-up?
    Je verwacht van iemand van de Appie toch ook dat hij/zij een blauw shirt draagt. Als iemand die weigert te dragen dan wordt hij ontslagen.
    Die vrouw weigert ook een deel van haar werkkleding te dragen.
    Als je allergisch ervoor bent, moet je daar niet werken. Het staat in de regels dat het moet.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Pusheen schreef:
    Ik draag echt nooit make-up, ook niet op speciale momenten. Ik vind dat veel te veel werk en ik ben tevreden met mezelf zo. ^^


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    eyeliner oogpotlood en mascara zijn een must, foundation draag ik niet xD sws ga ik niet zonder de deur uit xD


    even a white rose has a black shadowx