• Ja, dat vraag ik me af. Omdat ik make-up persoonlijk niet nodig vind om mensen mooier te maken. Ik vind velen zelfs mooier zonder. Wat vinden jullie?

    Kun je zonder make-up of vind je het noodzakelijk? Voor iedereen? Share your thoughts. (:


    You are beautiful, you are love.

    Retaliate schreef:
    (...)


    Verkoopster raakt baan kwijt om make-up
    Laatste update: 4 juli 2011 16:45 info
    AMSTERDAM – Een verkoopster van het bekende Londense warenhuis Harrods heeft ontslag genomen omdat zij door haar werkgever onder druk gezet werd om make-up te dragen.
    Foto: ANP

    Dat schrijft de Daily Mail maandag. De 24-jarige Melanie Stark stapte op nadat zij twee keer naar huis was gestuurd vanwege het negeren van de strikte dresscode van het bedrijf, waaronder ook het gebruik van make-up valt.

    Op een gegeven moment werd Stark zelfs in de voorraadkamer aan het werk gezet om niet onder de klanten te zijn. Ook werd haar een workshop aangeboden, zodat “ze kon zien hoe ze eruit zou zien met make-up”.

    Beledigd

    Stark voelde zich beledigd. “Er werd gesuggereerd dat het een verbetering zou zijn. Ik begrijp niet hoe ze zoiets kunnen zeggen.”

    De voormalige verkoopster kreeg een kopie van de 13 pagina’s tellende dresscode overhandigd toen zij als 19-jarige in dienst kwam bij Harrods. Ze stelt zich aan alle andere aspecten daarvan te houden.

    Het warenhuis begon vorige zomer opeens een punt te maken van haar make-uploze verschijning. Als compromis werd voorgesteld alleen eyeliner en lippenstift te dagen, maar voor Stark was de zaak inmiddels een principekwestie geworden.

    Uiteindelijk zag Stark zich genoodzaakt ontslag te nemen. Volgens een woordvoerder van Harrods liet de oud-werkneemster een “algeheel gebrek aan loyaliteit ten opzichte van de dresscode “ zien.

    Nu.nl

    Maar bij Harrods zijn ze echt mierenneukers :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Flea schreef:
    (...)
    Maar bij Harrods zijn ze echt mierenneukers :W


    Don't know. Mijn punt was in ieder geval dat er wel degelijk bedrijven zijn die het opgeven in de regels. Als dat ook in je contract staat, kun je er dus problemen mee krijgen als je weigert.


    Til hug og blod.

    Ik draag enkel wat mascara en soms wat lipgloss, that's it (:
    Ik persoonlijk, vind mensen mooier zonder een dikke laag bruine crème. Maar ja, da's ieder zijn eigen mening natuurlijk..


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Ik draag altijd make-up, maar wel alleen maar bij mijn ogen. Ik heb bijna altijd oogschaduw, oogpotlood en mascara op. En op vakantie meestal alleen mascara. Zonder make-up voel ik me minder mooi en minder aantrekkelijk. Maar ik zorg wel dat het er normaal uitziet, geen duizend lagen mascara waardoor je nog maar drie wipers hebt.


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Zeker een must.
    mascara oogpotlood,
    foundation en poeder.


    "never let anyone dull your sparkle"

    Make-up is voor mij echt een must, zonder ga ik de deur echt niet uit.


    I am an idiot, I move.

    Ik vind het me zeker mooier maken. Het geeft me meer zelfvertrouwen. Maar als ik even gauw de deur uit moet en ik heb er geen zin in, ga ik ook rustig zonder.


    ars moriendi

    Ik draag alleen geen make-up als ik een hele dag thuis ben, dus voor mij is het wel een must. Ik voel me gewoon wat zelfverzekerder als ik met een beetje foundation en een likje mascara de deur uit stap.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Voor mij ; )


    <3

    Shellshock schreef:
    Ik draag wel altijd make-up naar school, feestjes, uitgaan en andere dingen met vrienden, familie etc. Maar thuis draag ik het niet, en ook niet als ik even snel naar de supermarkt moet ofzo.


    Thisss.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Retaliate schreef:
    (...)


    Verkoopster raakt baan kwijt om make-up
    Laatste update: 4 juli 2011 16:45 info
    AMSTERDAM – Een verkoopster van het bekende Londense warenhuis Harrods heeft ontslag genomen omdat zij door haar werkgever onder druk gezet werd om make-up te dragen.
    Foto: ANP

    Dat schrijft de Daily Mail maandag. De 24-jarige Melanie Stark stapte op nadat zij twee keer naar huis was gestuurd vanwege het negeren van de strikte dresscode van het bedrijf, waaronder ook het gebruik van make-up valt.

    Op een gegeven moment werd Stark zelfs in de voorraadkamer aan het werk gezet om niet onder de klanten te zijn. Ook werd haar een workshop aangeboden, zodat “ze kon zien hoe ze eruit zou zien met make-up”.

    Beledigd

    Stark voelde zich beledigd. “Er werd gesuggereerd dat het een verbetering zou zijn. Ik begrijp niet hoe ze zoiets kunnen zeggen.”

    De voormalige verkoopster kreeg een kopie van de 13 pagina’s tellende dresscode overhandigd toen zij als 19-jarige in dienst kwam bij Harrods. Ze stelt zich aan alle andere aspecten daarvan te houden.

    Het warenhuis begon vorige zomer opeens een punt te maken van haar make-uploze verschijning. Als compromis werd voorgesteld alleen eyeliner en lippenstift te dagen, maar voor Stark was de zaak inmiddels een principekwestie geworden.

    Uiteindelijk zag Stark zich genoodzaakt ontslag te nemen. Volgens een woordvoerder van Harrods liet de oud-werkneemster een “algeheel gebrek aan loyaliteit ten opzichte van de dresscode “ zien.

    Nu.nl


    Jeetje, dat meen je niet! Belachelijk zeg! Ik zou ook ontslag genomen hebben. D:


    You are beautiful, you are love.

    Nee.
    Nou goed, voor sommige wel, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    (A) Naturel is bij mij het mooiste !!


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Impressie schreef:
    (...)

    Jeetje, dat meen je niet! Belachelijk zeg! Ik zou ook ontslag genomen hebben. D:


    :O:|


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Nee, voor mij is dat geen must. Ik ben echt een ontzettende stresskip dus ook al sta ik nog zo vroeg op dan kom ik nog bijna te laat; en aangezien make-up niet op de automatische piloot gaat bij mij heb ik er bijna nooit tijd voor :').

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 11:37 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.