• Brief aan de pesters

    Pesters.

    Hebben jullie je wel eens afgevraagd hoe de mensen die jullie pesten zich moeten voelen? Hoe hun leven beïnvloed wordt door jullie? Hoe zij jullie woorden opvatten? Hoe zij over zichzelf denken?
    Nee, ik denk niet dat jullie dat hebben gedaan, of in elk geval niet goed genoeg, want als dat wel zo was geweest. Dan waren jullie allang opgehouden met het pesten. Dan hadden jullie allang jullie excuses aangeboden. Maar ik zal jullie een handje helpen door te vertellen hoe het is. Door jullie te vertellen hoe die mensen zich voelen, hoe hun leven wordt beïnvloed door de pesters, hoe zij jullie woorden opvatten en hoe zij over zichzelf denken. Want ik heb daar genoeg ervaring mee.

    Laten we beginnen bij het eerste. Ik zal jullie vertellen hoe mensen die worden gepest zich voelen. Hoe ik me elke dag voel. Het is heel simpel samen te vatten in 1 woord, maar om dat uit te leggen zal ik langer bezig zijn. Als je wordt gepest ben je bang. Elke dag weer ben je bang, bang voor de pesters, bang om weer geconfronteerd te woorden met wat ze over je zeggen. Je bent bang dat ze de waarheid vertellen. Bang dat ze gelijk hebben. Je bent altijd bang. Je bent zelfs bang om dingen te doen met vrienden, als je die al hebt, of familie. Wat als je de pesters tegenkomt? Wat als ze de dingen roepen die ze ook op school tegen je roepen?. Je bent bang, zelfs voor jezelf. Want je bent bang om jezelf te zijn.

    Mijn leven, het leven van al die mensen die worden gepest, wordt zeker beïnvloed door jullie pesters. Het begint al bij het opstaan. Je wil niet wakker worden uit je dromen, je wilt niet vertrekken uit je droomwereld. Je wilt niet wakker worden om je weer door een dag vol gepest te moeten slepen. Zo langzaam mogelijk maak je je klaar voor school. Je twijfelt over wat je aan moet doen. Waar zullen geen opmerkingen over worden gemaakt, wat moet je doen om vooral niet op te vallen. Met lood in je schoenen ga je vervolgens naar school. Je hebt nog geen stap op het plein gezet of je hebt al gevoel dat iedereen je aanstaart en over je roddelt. Dat gaat zo de hele schooldag door. Je durft geen vragen te stellen omdat je bang bent dat ze je dan dom vinden. Je bent zo zenuwachtig voor een toets dat je heel hard leert, je wil niet dom worden gevonden, maar vervolgens ben je zo zenuwachtig dat je het alsnog verpest. Elke keer als ze weer iets naar je roepen duik je een beetje verder in elkaar. Voor de gymles kleed je je zo snel mogelijk om. Maar het is al te laat, de opmerkingen over je lichaam vliegen al door de lucht. En dan heb je nog de les zelf, bij het kiezen van teams wordt je als laatste gekozen. Je krijgt nooit de bal, als je de ballen tegen je hoofd tenminste niet meetelt. Als je dan eindelijk terug naar huis gaat ben je kapot, gebroken. Thuis zou je het liefst in huilen uitbarsten, maar je probeert sterk te blijven voor de mensen om je heen. Je bent zo onzeker dat je niet durft te laten zien waar je goed in bent, je durft niet jezelf te zijn. Elke avond huilen duizenden, miljoenen mensen, waaronder ik, zich in slaap.

    Er wordt altijd gezegd dat worden geen pijn doen. Nou geloof me, dat doen ze wel. Woorden raken je harder dan mogelijk is. Juist het feit dat je ze niet ziet maakt het zo pijnlijk. Maar het plant zich in je hersens. Je blijft er over na denken. De woorden maken je elke dag een stukje meer kapot. Het is elke morgen een stukje moeilijker om jezelf bij elkaar te pakken om alleen maar weer verwoest te worden. Je begint te geloven in wat de pesters zeggen. Je ben te geloven dat je stom, dik, dom bent. Je begint te geloven dat de pesters gelijk hebben. De kracht van woorden is ongelooflijk.

    Als ik in de spiegel kijk zie ik een lelijk iemand, iemand die niks waard is. Vroeger was dat anders, maar dat hebben jullie , de pesters, totaal verpest. Mijn zelfbeeld is ontzettend negatief en over zelfvertrouwen hoef ik het niet eens te hebben, want dat heb ik niet. Niks, nada, noppes dat hebben jullie mij afgenomen. In de buurt van vrienden lijk ik spontaan en vrolijk, maar dat is maar een masker. Zodra ik alleen ben gaat dat masker los zitten en ben ik zo verlegen als het maar kan. Dan laat ik zien hoe ongelukkig ik ben.

    Ik durf te wedden dat een groot deel van jullie dit niets eens heeft gelezen of het maar aanstellerij vindt. Nou als je dat denkt dan ben je het niet waard. Dan ben je het niet waard om goed te worden. Om pester af te zijn. Voor mij is het te laat. Ik ben al zodanig verwoest door jullie dat er geen herstelling meer mogelijk is. Het zal altijd in mij blijven zitten. Maar voor anderen is het niet te laat. Lees je dit en denk je, ja zo voel ik me ook. Doe er dan wat aan. Ik weet dat het moeilijk is, maar als je het niet doet zal het alleen maar erger worden. Lees je dit als pester, doe dan wat aan je gedrag. Want geloof me. Pesten is niet leuk.

    Mij


    Edit: Vraagje
    Zal ik dit op mijn school ophangen of aan mijn mentor ofzo geven?
    Ik kom volgend jaar niet meer terug op deze schooL (ik ben letterlijk weggepest)

    [ bericht aangepast op 27 juni 2012 - 19:52 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Amen!
    I know that feeling..


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Holy crap, je timing is geweldig, we schijnen namelijk zo iemand op quizlet te hebben O-O


    quidquid excusatio prandium pro

    Je krijgt nooit de bal, als je de ballen tegen je hoofd tenminste niet meetelt.

    Hier door heb ik een serieuze angst voor overvliegende ballen ontwikkeld. De meeste mensen lachen me uit als ze dit horen, terwijl ik er echte problemen mee had. Ik kon nooit met een bal spel meedoen ,omdat ik te bang was.
    Stiekem moet ik wel een traantje weg pikken. Na 3 jaar achtervolgd het me nog steeds D:. En het gaat mijn hoofd maar niet uit.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik probeer niet te gaan huilen, maar het omschrijft precies zoals ik me voel.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Heel mooi verwoord, ik heb hier echt een 'wow' gevoel van, maar dan op een negatieve manier, natuurlijk. Geen idee òf het iets zou helpen, of mensen hier door echt over hun eigen daden gaan twijfelen, maar ik hoop natuurlijk van wel. En als het op hen geen effect heeft, dan misschien wel op de toeschouwers. Degene die wel zien wat er gebeuren en wel zouden willen helpen, maar daar toch net te bang voor zijn.

    @Tigger: Iemand op Q?

    [ bericht aangepast op 22 juni 2012 - 21:07 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Wow. Echt, wow. Hier werd ik toch wel eventjes stil van. Ik vind echt dat je prachtig hebt beschreven hoe iemand die gepest wordt zich voelt, ik weet hoe het voelt.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Haddock schreef:
    Wow. Echt, wow. Hier werd ik toch wel eventjes stil van. Ik vind echt dat je prachtig hebt beschreven hoe iemand die gepest wordt zich voelt, ik weet hoe het voelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heel erg mooi geschreven en echt rot dat je dit hebt meegemaakt <3


    Life is hard and then we die

    Je hebt het echt mooi beschreven! Ik werd er echt even stil van en delen ervan zijn zo ontzettend herkenbaar.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Echt mooi. Al had ik dit niet gedurfd om het echt aan de pesters te laten lezen.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Weetje dat ik echt kippenvel heb nu. Zo mooi als je het beschreven hebt, zo erg is het onderwerp. Ik vind het ontzettend rot dat je dit zelf meemaakt! Ik ben zelf ook gepest geweest, maar gelukkig niet zo erg als dat het kan zijn, hoewel de opmerkingen die ik naar mijn hoofd kreeg geslingerd voor mij al erg genoeg waren.

    Alleen deze zin, deze ene zin in jouw hele tekst, die vind ik echt mooi beschreven!

    Je bent bang, zelfs voor jezelf. Want je bent bang om jezelf te zijn.


    En tot slot,, @ Tigger, echt? Daar heb ik helemaal niks van gemerkt tot nu toe..?


    Inspiration can hit you any time

    God, wat zou ik dit graag onder een bepaalde persoon z'n neus schuiven... ontzettend mooi geschreven. Prachtig verwoord, echt waar.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het is echt goed onder woorden gebracht!
    Ik werd vroeger gepest, nu op een nieuwe school niet meer, maar het gevoel blijft er wel deels, dat je je altijd zorgen maakt of wat je doet geen opmerkingen uitlokt, dat je altijd het gevoel hebt dat mensen over je roddelen en dat iedereen je stom vindt.


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Heel mooi. Ik heb pesten gelukkig nooit meegemaakt, ondanks dat ik er anders uit zag (qua kleding en haarkleur, make-up etc.). Ik vind dat je het echt heel mooi verwoord hebt en ik hoop echt dat mensen hiervan leren!
    x

    PUKKELxDING schreef:
    Heel erg mooi geschreven en echt rot dat je dit hebt meegemaakt <3


    Me so good.