• De stelling van deze week luidt:
    Zangers en zangeressen kunnen tegenwoordig niet meer goed live zingen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Olive

    BlueRiver schreef:
    De 'fake' artistjes van disney enzo kunnen dat echt niet!

    Maar voor de rest oneens!



    Ah ja, dit is echt zo slecht live?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Oneens. Het verschilt per persoon, maar ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat er tegenwoordig meer populaire artiesten zijn die live niet goed kunnen zingen.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 11:13 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    BlueRiver schreef:
    De 'fake' artistjes van disney enzo kunnen dat echt niet!

    Maar voor de rest oneens!


    Dat is dus geen waar. Kijk maar naar Demi Lovato, die zingt heel goed live.

    Het hangt gewoon van de artiest af. Sommigen zingen geweldig live, anderen dan weer helemaal niet. En dat heeft niet echt iets met tegenwoordig te maken volgens mij. Al was er vroeger geen autotune en dan moesten ze wel kunnen zingen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Nouja, voor een groot gedeelte eens. Natuurlijk zijn er nog genoeg artiesten die wél live goed kunnen zingen, maar tegenwoordig zijn er steeds meer die het niet kunnen. Stemmen worden steeds meer bewerkt, met als voorbeelden Katy Perry, Lady Gaga en ook Rihanna.


    Life takes us to unexpected places, love brings us home

    Oneens. Het ligt echt aan de artiest en tenslotte heeft het niets met ''tegenwoordig'' te maken. Vroeger waren er ook artiesten die niet goed live konden zingen, hoewel het er nu misschien wel wat meer zijn.


    The universal language of art.

    "Vroeger" had je al Madonna en in de jaren 90 was Britney helemaal in.
    Beide kunnen live niet zingen, dus nee, het is niet iets van tegenwoordig.


    Tell me about it, stud.

    Eens, en dat niet alleen voor live zingen. Je moet eens luisteren hoe zuiver de muziek van de jarigen 80 klok in vergelijking met nu. bijna alles heeft zo'n fake tune gekregen en hoe meer computer gebruikt wordt hoe beter. Triestig is ook dat veel van die artiesten die in de ultra top 50 komen de helft van hun show niet eens live zingen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dat is eerder bij Metal bands. De meeste artiesten klinken daar zelf beter dan op cd, Luister maar eens naar Disturbed. Geniaal gewoon, maar de 'dagelijkse' muziek trek tegenwoordig op niet veel meer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zo'n beetje met alles wat er in de top 40 staat ben ik het hier wel over eens ja.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens, Bijvoorbeeld: Heeft iemand wel eens naar Demi Lovato geluisterd? Zij kan dus echt goed live zingen!


    Love is Louder then the pressure to be perfect.....

    fu
    fu 26

    Russia schreef:
    Verschilt per persoon, maar dat heeft niet zo zeer iets met deze eeuw te maken.

    Shellshock schreef:
    Zo'n beetje met alles wat er in de top 40 staat ben ik het hier wel over eens ja.


    Shoganai i ne~

    De meeste mensen die pop muziek maken kunnen meestal niet zingen nee. Dat wordt gewoon bewerkt met autotune en hoppaaa, het klinkt goed.
    Maar als je kijkt naar andere genres.. ben ik het er echt niet mee eens. Dat verschilt gewoon per persoon.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Mmm ik vind dat dit verschilt per persoon. Sommige worden bewerkt maar kunnen live alsnog goed zingen maar dat op een andere manier als op de CD. Sommige kunnen live ook super goed zingen wat dan weer mooier klink als op de CD.(bloos)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Oneens. Het is niet zo dat tegenwoordig niemand meer goed live kan zingen. Ja, sommige artiesten zijn blubber, maar heel veel mensen zoeken tegenwoordig ook wel naar redenen om een artiest slecht te vinden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Misschien die bekende pop idooltjes niet, maar heel veel andere wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall