• De stelling van deze week luidt:
    Fanfiction is sowieso slechter dan volledig zelfbedachte verhalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    waarom dat nu weer?! ik bedoel als je fanfiction een originele verhaallijn heeft, goed geschreven is en de personages goed uitkomen, dan kan fanfiction ook goed geschreven zijn!! dus oneens


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Absoluut oneens, om meerdere redenen, die al zijn gezegd.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    nee, ik lees eigenlijk alleen maar fanfictions :)

    Oneens, er zijn fantastische fanfictions te lezen hier op Quizlet met soms diepgaande verhaalijnen. Sommige hebben wel een onorginele verhaallijn maar deze hebben dan ook niet veel hoofdstukjes. Persoonlijk vind ik dat als je fanfiction schrijft dat je er toch nog iets moet in steken van betekenis. Niet gewoon een probleem-en-oplossing structuur of vertaald naar de fanfiction: Fan + idool = ze leven nog lang en gelukkig.

    Persoonlijk lees ik die verhalen dan niet graag, maar iedereen zijn smaak uiteraard. Het belangrijkste bij schrijven is nog altijd de schrijfstijl en de correctheid van de tekst, dat is voor mij prioriteit. Ik probeer mijn teksten zo foutloos te schrijven, maar iedereen maakt fouten. Help elkaar, verbeter elkaar, geef elkaar tips; want de bèta's hebben het al druk genoeg. Ik heb momenteel 1 bèta aanvraag open staan gewoon omdat ik eens wil weten wat ze er van vinden. De aanvraag heb ik ingediend omdat het eigenlijk het stukje is waar ik het meeste werk heb ingestoken (niet alleen tijd maar ook emotionele inleving, situatie onderzoek, etc.)

    Quizlet is een vrije site voor mensen die hun werk (proza of poezië ) naar buiten willen brengen, eventueel onder een pseudoniem. Natuurlijk zijn er ook nog de quizen. Ik persoonlijk kende de site van de fanfiction en ik denk dat dat fanfiction ook de grootste afzetmarkt is van Quizlet. Is dat een slecht iets, helemaal niet! Het is leuk dat je via deze weg Nederlandstalige mensen ontmoet die dezelfde interesses hebben als jij.

    Een tip die ik altijd geef aan mensen die schrijven is: herlees je stukje eens de dag nadien. Soms vind je echt kanjers van fouten of herschrijf je sommige stukjes omdat je een beter idee krijgt. Ik doe het in 99% van de gevallen.

    Als ik iets anders wil lezen als fanfiction ontleen ik een boek uit de bibliotheek gewoon omdat mijn ogen daar baat bij hebben.

    Een ander aspect dat ik wil belichten is dat sommige schrijvers echt hun hart en ziel in hun verhaal steken. Wil je die mensen dan echt de grond in boren? Op elke regel bestaan er uitzonderingen en dat mogen we niet vergeten. De mens heeft een drang te ordenen en zaken te labelen, in een bepaald vakje te plaatsen. Dit kan soms kwetsend over komen. Je kan mijn verhaal ook onder fanfiction plaatsen, maar ik opteer er voor dat niet te doen. De reden dat er in mijn story sterren voorkomen is niet dezelfde als die bij fanfiction (je vind mijn story op mijn profiel, ik heb er maar 1.)

    Schrijven kan voor mensen ook helpen op emotioneel vlak en de positieve feedback die je hier krijgt kan je er weer bovenop helpen. Mensen vinden misschien wel iets wat ze echt graag doen, of gebruiken het als een medium voor hun gevoelens weg te schrijven. De mogelijkheden reiken verder, dus voor je fanfiction of een verhaal afkraakt denk na waar die persoon het misschien wel voor doet.

    Treat people the way you want to be treated.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 11:39 ]


    Just believe in your dreams!

    Foutje, negeer dit bericht. Dit bericht mag verwijderd worden door hogere instanties binnen het Quizlet apparaat.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 11:41 ]


    Just believe in your dreams!

    Morbid schreef:
    absolutely not.


    I Love You

    Luhan schreef:
    Oneens.
    Fanfiction kan heel goed en mooi geschreven zijn. Het enige andere is dat een deel van de personen in het echt bestaan en heb je al een beeld van hoe die mensen eruit zien (bij fanfiction van films/anime/etc. bestaan ze dan wel niet in het echt, maar het slaat op hetzelfde). Dit heeft niks te maken met of het slechter of beter is, dat ligt volkomen aan de schrijver.

    Hier sluit ik mij bij aan. Hoewel ik het van mezelf soms wel slecht vind dat ik zoveel fanfic schrijf zodat het nooit echt volledig mijn copyright isxD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens en mee eens , sommige verhalen dat ik hier lees zijn zo kort en afstandelijk , ik vind dat een verhaal toch iets met je moet doen. En dat mis ik bij sommige wel van de fanfictions:(

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 20:42 ]


    Fools set the rules in this world, just take a look around. it's undeniable!

    onnees

    Vain schreef:
    Ik persoonlijk vind het minder leuk om te lezen, omdat je iemand steelt voor het hoofdpersoon, in plaats van zelf verzint, maar niet sowieso slechter, want er zijn héél goed geschreven fanfictions en hele slechte volledig zelfbedachte verhalen, dus, oneens.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 20:50 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bij fanfiction liggen de personages voor de hand en hoef je je niet te storten op het creëren van een eigen persoonlijkheid. Ook hebben zij ook bepaalde banden met de andere karakters, waardoor je ook nog keuze hebt wiens personage je besluit uit te breiden. Dus ja, zelfbedachte verhalen hebben vragen daarom meer moeite - als je ook daadwerkelijk besluit om er tijd in te stoppen en niet uit 'eigen' hand schrijft. Maar of dat ook voor kwaliteit geldt; nee, niet in mijn ogen. Jij kunt een verhaal schrijven met onbekende personages met eenzelfde/betere kwaliteit als een fanfiction. Maar ik kan wel zeggen dat fanfictions toch wat 'gemakkelijker' zijn omdat er geen personages 'geboren moeten worden' zoals ik dat altijd noem.


    Searching heavens for another earth

    ik vind dat het niks uit maakt want iemand die een fanfiction story schrijft kan wel dingen van het karakter gebruiken maar kan veel meer dingen toevoegen het is zeg maar een soort van basis.Toch zijn zelfbedachte verhalen veel meer eigen omdat je het zelf hebt bedacht.Klinkt logisch XD.
    xxx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    oneens, Fanfictions kunnen heel goed geschreven zijn. Het is inderdaad wel zo dat het iets orgineler is om zelf een hoofdpersoon te bedenken, maar sommige verhalen in fanfictions zijn superorgineel dus dan maakt dat voor mij niet uit.


    To live is to fight ~ Shinku

    ManagerToBe schreef:
    Oneens, er zijn fantastische fanfictions te lezen hier op Quizlet met soms diepgaande verhaalijnen. Sommige hebben wel een onorginele verhaallijn maar deze hebben dan ook niet veel hoofdstukjes. Persoonlijk vind ik dat als je fanfiction schrijft dat je er toch nog iets moet in steken van betekenis. Niet gewoon een probleem-en-oplossing structuur of vertaald naar de fanfiction: Fan + idool = ze leven nog lang en gelukkig.

    Persoonlijk lees ik die verhalen dan niet graag, maar iedereen zijn smaak uiteraard. Het belangrijkste bij schrijven is nog altijd de schrijfstijl en de correctheid van de tekst, dat is voor mij prioriteit. Ik probeer mijn teksten zo foutloos te schrijven, maar iedereen maakt fouten. Help elkaar, verbeter elkaar, geef elkaar tips; want de bèta's hebben het al druk genoeg. Ik heb momenteel 1 bèta aanvraag open staan gewoon omdat ik eens wil weten wat ze er van vinden. De aanvraag heb ik ingediend omdat het eigenlijk het stukje is waar ik het meeste werk heb ingestoken (niet alleen tijd maar ook emotionele inleving, situatie onderzoek, etc.)

    Quizlet is een vrije site voor mensen die hun werk (proza of poezië ) naar buiten willen brengen, eventueel onder een pseudoniem. Natuurlijk zijn er ook nog de quizen. Ik persoonlijk kende de site van de fanfiction en ik denk dat dat fanfiction ook de grootste afzetmarkt is van Quizlet. Is dat een slecht iets, helemaal niet! Het is leuk dat je via deze weg Nederlandstalige mensen ontmoet die dezelfde interesses hebben als jij.

    Een tip die ik altijd geef aan mensen die schrijven is: herlees je stukje eens de dag nadien. Soms vind je echt kanjers van fouten of herschrijf je sommige stukjes omdat je een beter idee krijgt. Ik doe het in 99% van de gevallen.

    Als ik iets anders wil lezen als fanfiction ontleen ik een boek uit de bibliotheek gewoon omdat mijn ogen daar baat bij hebben.

    Een ander aspect dat ik wil belichten is dat sommige schrijvers echt hun hart en ziel in hun verhaal steken. Wil je die mensen dan echt de grond in boren? Op elke regel bestaan er uitzonderingen en dat mogen we niet vergeten. De mens heeft een drang te ordenen en zaken te labelen, in een bepaald vakje te plaatsen. Dit kan soms kwetsend over komen. Je kan mijn verhaal ook onder fanfiction plaatsen, maar ik opteer er voor dat niet te doen. De reden dat er in mijn story sterren voorkomen is niet dezelfde als die bij fanfiction (je vind mijn story op mijn profiel, ik heb er maar 1.)

    Schrijven kan voor mensen ook helpen op emotioneel vlak en de positieve feedback die je hier krijgt kan je er weer bovenop helpen. Mensen vinden misschien wel iets wat ze echt graag doen, of gebruiken het als een medium voor hun gevoelens weg te schrijven. De mogelijkheden reiken verder, dus voor je fanfiction of een verhaal afkraakt denk na waar die persoon het misschien wel voor doet.

    Treat people the way you want to be treated.


    Wow...echt wow *sprakeloos*


    To live is to fight ~ Shinku

    Deels wel en niet, ik vind het soms wel leuker om personen en/of verhaalruimte en/of verhaalprobleem al klaar te hebben, ik vind het soms moeilijk om iets volledig te hebben uitgedacht. Daarbij vind ik het leuk om de verhaalruimte/verhalpersonen/verhaalprobleemen/dergelijken al te hebben, zodat je je in de situatie/persoon/het probleem kunt verplaatsen. De andere vraag is of het goed is, en dat is verschillend per schrijver en uiteindelijk ook wat de lezer zélf vind, en dat is gek genoeg nooit volledig hetzelfde met andermans mening of idee(ën).
    Ik kies zelf het liefste voor een volledig fictief verhaal of in ieder geval geen fanfic, al schrijf ik het zelf soms wel, omdat ik het leuker vind als iemand een compleet idee heeft uitgewerkt vanuit in feite, niets; geen verhaal, personen of probleem, en dat vind ik ook knap. Ik vind deze steling dubbel en moeilijk te benatwoorden, ik kan geen ja of nee antwoorden.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife