• De stelling van deze week luidt:
    Fanfiction is sowieso slechter dan volledig zelfbedachte verhalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat heeft niks te maken met wie de hoofdrol speelt.
    Of nou One Direction, Justin Bieber of een onbekend persoon de hoofdrol speelt is niet belangrijk.
    Het gaat om de schrijfstijl, en de verhaallijn.
    Een fanfic kan dus net zo goed en zelfs beter zijn dan een onbekende personen story.
    Al vind ik persoonlijk die 1D stories in de top slecht geschreven of onorigineel.
    Dat kan sus een oorzaak zijn dat mensen hier op Quizlet het idee krijgen dat fanfictions slecht zijn.
    Maar ook de meeste onbekende personen zijn slecht hoor.
    Het is gewoon moeilijk om een écht goed verhaal te vinden, tussen al die 1D fanfics in de top.


    There are two types of people. The bitches and the fake bitches. Know the difference.

    Oneens, het kan beide slecht of goed geschreven zijn. Het ligt vaak aan de persoon wie het schrijft.


    Choose your battles, then you win the war

    Oneens, mijn mening staat wel ergens bij de andere users. =)

    Oneens.
    Wat als je precies hetzelfde fanfiction-verhaal zou hebben, maar dan zelf een band bedenkt, die niet bestaat? Dat zou gewoon kunnen en dan is het geen fanfiction meer.


    Food.

    MEGUSTAHAZZA schreef:
    Oneens, het kan beide slecht of goed geschreven zijn. Het ligt vaak aan de persoon wie het schrijft.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    nee, het gaat toch om het verhaal; wat je schrijf niet om wie er in voor komt.


    bzzzt broem.

    'Slecht' is multi interpretabel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind van niet. Als je een leuk verhaal schrijft maakt het mij niets uit. Bij fanfiction hoef je wel minder zelf te verzinnen. De personen bestaan al. Ik vind het leuker om zelf personen te bedenken.

    DarkSavior schreef:
    Meestal wel, maar het hoeft niet zo te zijn. Het probleem met fanfiction is, is dat het verhaal wat erachter zit meestal onorigineel is. Kijk maar naar de 1D/JB stories. De meesten daarvan zijn onorigineel. (Ik zeg niet dat er geen originele tussen zitten.)
    Bij volledig zelfbedachte verhalen heb je veel en dan ook echt veel vaker dat de verhalenlijn origineel is, gewoon omdat je alles zelf bedenkt.


    the future's always just a few heartbeats away

    Oneens.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Nee, oneens.


    The artist is the kid that survived.

    Zeker niet. Dat ligt allemaal aan de schrijver. Het enige verschil is dat er een bekend persoon in zit. Meer niet.


    Everything is Narry and nothing hurts. ♥

    Nee. Niet sowieso. Vaak wel(no offense, ik schrijf zelf ook fanfiction).
    Sommige fanfictions hebben een hele originele verhaallijn, maar de meesten niet. Dit komt gewoon omdat je al standaard een paar factoren erin moet hebben. Bij The Hungergames is dit de Hungergames, 'may the odds be ever in your favour' en dat mensen dood gaan. Bij 1D is dit de jongens en hun gedrag. Door die standaard factoren worden fanfics al snel hetzelfde. Natuurlijk is dit niet bij elke fanfic, sommigen zijn heel erg origineel, maar dit gebeurd niet vaak, omdat fanfics snel op elkaar gaan lijken.
    Bij volledig zelfbedachte verhalen kan je zélf die factoren bedenken. Hierdoor is er een hele kleine kans dat je verhaal op dat van iemand lijkt.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat zelfbedachte verhalen beter zijn dan fanfics, ze zijn vaak alleen origineler.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Vain schreef:
    Ik persoonlijk vind het minder leuk om te lezen, omdat je iemand steelt voor het hoofdpersoon, in plaats van zelf verzint, maar niet sowieso slechter, want er zijn héél goed geschreven fanfictions en hele slechte volledig zelfbedachte verhalen, dus, oneens.


    Met het bovenstaande antwoord ben ik het eens.


    --

    Het hoeft niet. Maar ik vind het persoonlijk wel leuker om te lezen over een persoon waar je nog geen bepaald beeld van hebt, een persoon die je nog helemaal moet leren kennen.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2012 - 18:45 ]


    A closed rose will never bloom, so open up your heart. <3

    Nou, kijk fanfiction zijn wel zelfbedacht alleen de personages zijn hetzelfde en de verhaallijn is ook een beetje hetzelfde, maar verhalen die echt zelfbedacht zijn leuker. Je kan de fantasy van diegene voelen, het is ook meer origineler. Dan zit ik je ook echt in die verhaal, je weet nog niks over die personage en dan als je verder leest, je stukje voor stukje meer over die personage te weten komt

    Mijn mening is dat zelfbedacht leuker is.

    [ bericht aangepast op 10 juli 2012 - 18:53 ]


    Hell is empty..al the devils are here