• We zijn weer op zoek naar nieuwe beta's!

    Inschrijving voor de eerste ronde blijft 2 weken open (Y)

    http://www.quizlet.nl/beta/

    Mod-toevoeging: Na de problemen de afgelopen weken hebben de mods besloten dat alleen de beta's zich bezig houden met deze verkiezingen. De mods hebben dus geen inspraak in de zoektocht naar de nieuwe beta's.

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 juli 2012 - 10:47 ]


    Dit is mijn signature...

    Als ik jullie stresskippen een tip mag geven: in plaats van tien keer te overlezen of je alles leuk verwoord hebt, zou je beter tien keer overlezen of er geen spellingsfouten in staan. (cat)
    Geen grotere afknapper dan een aanmelding waarin spellingsfouten staan. Bij de vorige verkiezingen zag ik een foutje door de vingers, maar aanmeldingen met verkeerd vervoegde woorden en -dt fouten wees ik direct af, hoe prachtig de tekst ook leek met 'ik doe deze opleiding' en 'ik schrijf al sinds ik zo oud was'. (cat)
    En oja: een perfecte aanmelding door te vragen 'mama zie je nog fouten staan' en dan in dit topic reageren met -dt fouten...
    Just sayin' dudes.


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Als ik jullie stresskippen een tip mag geven: in plaats van tien keer te overlezen of je alles leuk verwoord hebt, zou je beter tien keer overlezen of er geen spellingsfouten in staan. (cat)
    Geen grotere afknapper dan een aanmelding waarin spellingsfouten staan. Bij de vorige verkiezingen zag ik een foutje door de vingers, maar aanmeldingen met verkeerd vervoegde woorden en -dt fouten wees ik direct af, hoe prachtig de tekst ook leek met 'ik doe deze opleiding' en 'ik schrijf al sinds ik zo oud was'. (cat)
    En oja: een perfecte aanmelding door te vragen 'mama zie je nog fouten staan' en dan in dit topic reageren met -dt fouten...
    Just sayin' dudes.


    Ik heb mijn eigen aanmelding vele malen opnieuw overgelezen om te zien of ik spelfouten ontdekte, voor ik me ben gaan focussen op de manier waarop ik hem uitgeschreven heb. ^^
    Alleen stress ik me nog steeds rot, omdat ik bang ben dat ik door de zenuwen/opwinding misschien alsnog iets over het hoofd heb gezien, wat naderhand mijn struikelblok kan betekenen. Iets wat ik erg rot zou vinden, omdat ik er erg veel tijd in heb gestoken. (cat)

    Overigens maak je zelf ook een fout, want het is 'spelfout' of 'spelfouten' en niet 'spellingsfouten'. Het laatste is geen correct Nederlands.

    "De grootste spellingsfout is in mijn ogen spellingsfout. Een leuke zin om over na te denken. Mensen die suggereren dat ze ‘geen spellingsfouten maken’, maken deze juist wel! Spellingsfout en spellingfout bestaan niet. Zoek het op in het Groene Boekje en de Dikke van Dale (beide boekwerken zijn mijns inziens de leidraad voor de hedendaagse correcte spelling).

    En wat denk je van de veel voorkomende spelfout en/of typefout: typfout. Hiervoor geldt hetzelfde:
    Ik maak geen typfout." Dus wel! De wijze les van nu, de correcte schrijfwijze is: SPELFOUT en TYPEFOUT.

    Echter, de oplettende lezers van mijn website is het vast opgevallen dat ik ook een woord gebruik dat niet correct is. "

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 18:29 ]


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    Dat komt hoogst waarschijnlijk doordat ik een Belg ben, wij zeggen dat altijd. Of toch waar ik woon.
    En onder de bèta's is daar ook al over gediscussieerd geweest: het verschil tussen België en Nederland, sommige dingen zijn in België toegelaten en in Nederland niet etc.
    Maargoed: spelfout dan :')


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Dat komt hoogst waarschijnlijk doordat ik een Belg ben, wij zeggen dat altijd. Of toch waar ik woon.
    En onder de bèta's is daar ook al over gediscussieerd geweest: het verschil tussen België en Nederland, sommige dingen zijn in België toegelaten en in Nederland niet etc.
    Maargoed: spelfout dan :')


    Ik ken het. Hier in Rotterdam hoor je ook veel te vaak 'wou' i.p.v wilde. Ik betrap mezelf er ook wel eens mee, al is het dan alleen met spreken en gelukkig maar zéér zelden tijdens het schrijven. Ik kon het alleen echt niet laten om het te zeggen, omdat het zo ... schattig stond in je 'preek'. :'D
    No offence ofcourse en het zou best ook wel een simpel verschil kunnen wezen in het dialect dat we gebruiken. :]


    Til hug og blod.

    aangemeld :Y)
    Succes aan alle anderen *O*

    Gondor schreef:
    (...)

    And fuck me ... Melding: Je aanmelding als beta-reader is ontvangen! Over ongeveer een week is de uitslag (op het forum)!
    Nu ben ik nerveus. Ik kan maar beter ook niet teveel in het document blijven hangen, want als ik nu iets van een fout zie, groot of klein, ga ik mezelf opvreten uit zenuwen en irritaties. :x

    En sorry lieverd, het scheelt (vragen wel inclusief, maar goed dat neemt ook niet veel ruimte in beslag) pakweg één alinea, voor de 3 pagina's vol zouden zijn. :'D

    Haha, kom ik aan met mijn 100 woorden :'D.


    The odds are néver in our favor.

    Knight schreef:
    (...)
    Haha, kom ik aan met mijn 100 woorden :'D.

    Dat maakt geen verschil hoor, als je gewoon een goede inzending hebt. Ik zelf had voor mijn inzending als moderator maar ongeveer vierhonderd woorden in totaal, hihi.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    LaJoie schreef:
    Als ik jullie stresskippen een tip mag geven: in plaats van tien keer te overlezen of je alles leuk verwoord hebt, zou je beter tien keer overlezen of er geen spellingsfouten in staan. (cat)
    Geen grotere afknapper dan een aanmelding waarin spellingsfouten staan. Bij de vorige verkiezingen zag ik een foutje door de vingers, maar aanmeldingen met verkeerd vervoegde woorden en -dt fouten wees ik direct af, hoe prachtig de tekst ook leek met 'ik doe deze opleiding' en 'ik schrijf al sinds ik zo oud was'. (cat)
    En oja: een perfecte aanmelding door te vragen 'mama zie je nog fouten staan' en dan in dit topic reageren met -dt fouten...
    Just sayin' dudes.


    Daarom heb ik mijn inzending ook meerdere malen gecontroleerd. Er mogen geen spelfouten instaan. Haha, heb niet eens hulp gevraagd aan anderen, want ik moet de prestatie zelf leveren. Als beta-reader kun je ook niet anderen om hulp vragen.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Gondor schreef:
    (...)

    And fuck me ... Melding: Je aanmelding als beta-reader is ontvangen! Over ongeveer een week is de uitslag (op het forum)!
    Nu ben ik nerveus. Ik kan maar beter ook niet teveel in het document blijven hangen, want als ik nu iets van een fout zie, groot of klein, ga ik mezelf opvreten uit zenuwen en irritaties. :x

    En sorry lieverd, het scheelt (vragen wel inclusief, maar goed dat neemt ook niet veel ruimte in beslag) pakweg één alinea, voor de 3 pagina's vol zouden zijn. :'D



    Wow, hoeveel woorden zijn dat wel niet. Ik vond mijn 849 al veel... Dat is ongeveer anderhalve pagina.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Gondor schreef:
    (...)

    Ik ken het. Hier in Rotterdam hoor je ook veel te vaak 'wou' i.p.v wilde. Ik betrap mezelf er ook wel eens mee, al is het dan alleen met spreken en gelukkig maar zéér zelden tijdens het schrijven. Ik kon het alleen echt niet laten om het te zeggen, omdat het zo ... schattig stond in je 'preek'. :'D
    No offence ofcourse en het zou best ook wel een simpel verschil kunnen wezen in het dialect dat we gebruiken. :]


    Haha, ik krijg juist vaak te horen als ik familie of vrienden mijn verhalen laat nalezen dat ik 'wilde' niet mag gebruiken. Volgens mijn leerkracht Nederlands mag het allebei. - Belg ;)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Gondor schreef:
    Maar waarom geeft de melding aan dat het nog maar een week is, als de aanmeldingen gister geopend zijn en Rutger meld dat we twee weken hebben?


    Klein foutje in het systeem I guess, de aanmeldingen duren 2 weken, en we hebben ongeveer een week nodig om de aanmeldingen na te kijken denk ik...

    Pff, ik moet zelfs nog beginnen. Ik heb al wel bedacht wat ik ongeveer allemaal in zal gaan vullen. |Echter loop ik echt continu stuk op mijn slechte punten, hoe arrogant het ook klinkt. Ik kan er maar twee bedenken(cat)


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Artistique schreef:
    (...)


    Wow, hoeveel woorden zijn dat wel niet. Ik vond mijn 849 al veel... Dat is ongeveer anderhalve pagina.


    Minus de vragen: 8598 letters en 1498 woorden. :]


    Til hug og blod.

    Aurorae schreef:
    Pff, ik moet zelfs nog beginnen. Ik heb al wel bedacht wat ik ongeveer allemaal in zal gaan vullen. |Echter loop ik echt continu stuk op mijn slechte punten, hoe arrogant het ook klinkt. Ik kan er maar twee bedenken(cat)


    Dat had ik ook! :'D
    Uiteindelijk heb ik er zowat een essay mee gevuld, maar die vraag vond ik ook erg moeilijk. Dat lijkt arrogant, maar het kan soms erg moeilijk zijn om je eigen slechte punten te reflecteren en ook echt als zodanig te erkennen. :]

    Knight schreef:
    (...)
    Haha, kom ik aan met mijn 100 woorden :'D.


    Ik houd er van om dingen uitgebreid uit te werken. Dan heb ik voor mijn gevoel meer zekerheid en komt het in mijn ogen wat vollediger over. Ik heb me eerlijk gezegd zelfs een beetje ingehouden nog, omdat ik het anders te overdreven vond worden. :'D
    Gelukkig maar, want Dominique kan me nu geloof ik al schieten. :')

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 21:06 ]


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)
    Dat had ik ook! :'D
    Uiteindelijk heb ik er zowat een essay mee gevuld, maar die vraag vond ik ook erg moeilijk. Dat lijkt arrogant, maar het kan soms erg moeilijk zijn om je eigen slechte punten te reflecteren en ook echt als zodanig te erkennen. :]


    Haha, dan ben ik gelukkig niet de enige :')
    En nee, klopt. Gelukkig heb ik sowieso een week om dat te herkennen.


    Trouwens, ik ga 5 Augustus wel op vakantie. Kijk, stel dat ik door ben naar de volgende ronde.. waarschijnlijk zal ik dan niet genoeg op internet kunnen om ook daadwerkelijk een heel stuk te corrigeren. Ik weet niet eens of ze daar überhaupt internet hebben namelijk.



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.