• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    eens


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mee eens.


    "You love me. Real or not real?" "Real." - Peeta Mellark & Katniss Everdeen.

    Eens


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Eens


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ja, dat vind ik wel zo respectvol en eerlijk, ja.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Helemaal mee eens,
    Ik zie het verschil gewoon echt niet tussen de twee.
    Liefde is liefde, punt.


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eens.

    Een huwelijk blijft hetzelfde. Het is de definitieve vorm van zeggrn dat je vsn elkaar houdt en dat je bij elkaar zult blijven. Het is een belofte die je maakt.
    Als je nou een man-man of vrouw-man of vrouw-vrouw huwelijkt hebt maskt het niks uit. Je belooft elkaar hetzelfde dus waarom zou je onderscheid moeten maken.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    True. Een huwelijk is een huwelijk. Ik denk dat die term vooral gebruikt word door de media en de politiek.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    i put the fun in funeral

    -Dubbelpost-

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 9:46 ]


    i put the fun in funeral

    eens


    even a white rose has a black shadowx

    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    Birds born in a cage think flying is an illness.