• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    Don't find love, let love find you. <3

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Goeie stelling zeg. Ik had er zelf nog niet eens zo over nagedacht. Als mensen daar blijer van worden [zich dus minder gediscrimineerd of iets dergelijks voelen] doe dat dan vooral.


    Aan niets denken is ook denken.

    Audacity schreef:
    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    Daar ben ik het helemaal mee eens.


    Aan niets denken is ook denken.

    De term nu nog wel gewoon nodig, gezien het homohuwelijk nog niet een gegeven is. Maar in een normaal gesprek zou het in principe wel op meer tolerantie duiden. In een normaal gesprek zou ik ervoor zijn, maar in een discussie is het vaak simpelweg nog nodig.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:32 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Seeker schreef:
    Mee eens.

    een huwelijk is een teken dat je mekander graag ziet.


    lot of loves Daisy

    Nooit over nagedacht, maar het is wel heel logisch. Totally agree. Een huwelijk is een huwelijk, punt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mee eens.
    Een huwelijk is als een mens met een mens trouwt, vind ik.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    mee eens
    Wat maakt het nou uit dat een jongen van een jongen houd. Als ze maar gelukkig zijn!
    Hetzelfde geld voor meisjes!
    (H)


    ''You need to take his heart'' - anonymous

    Omnivium schreef:
    True. Een huwelijk is een huwelijk. Ik denk dat die term vooral gebruikt word door de media en de politiek.


    -

    Carmenta schreef:
    Eens.

    Een huwelijk blijft hetzelfde. Het is de definitieve vorm van zeggrn dat je vsn elkaar houdt en dat je bij elkaar zult blijven. Het is een belofte die je maakt.
    Als je nou een man-man of vrouw-man of vrouw-vrouw huwelijkt hebt maskt het niks uit. Je belooft elkaar hetzelfde dus waarom zou je onderscheid moeten maken.


    "Don't try to fit in when, you were born to stand out." - Jedward

    Helemaal mee eens.
    Clean up your mind without that word.


    when you least expect it, it will catch you

    Svenka schreef:
    Nooit over nagedacht, maar het is wel heel logisch. Totally agree. Een huwelijk is een huwelijk, punt.


    Can't control my second personality

    mee eens! een huwelijk is een huwelijk!
    xxx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Wiarda schreef:
    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis