• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wiarda schreef:
    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    True


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oneens, straks ken je de persoon niet zo goed, kom je op de trouwdag, kom je erachter dat het geen hetero-huwelijk is.

    RiseAgainst schreef:
    Oneens, straks ken je de persoon niet zo goed, kom je op de trouwdag, kom je erachter dat het geen hetero-huwelijk is.

    dat maakt toch geen zak uit?

    ik ben het eens, omdat een huwelijk niet gaat over wie er trouwen, maar over wat het inhoudt. Ware liefde dus.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    absoluut mee eens. Vind het zo'n domme term! Het klinkt bijna alsof het niet goed is, vind ik.


    Be Your Own Anchor

    Cheerless schreef:
    absoluut mee eens. Vind het zo'n domme term! Het klinkt bijna alsof het niet goed is, vind ik.


    Jup het klinkt echt zo;

    "Oh kijk een homohuwelijk, ze zijn anders..." nou not dus, het zijn ook maar mensen. Dus het is gewoon Huwelijk! :3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Audacity schreef:
    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    Life is full of fake people

    Audacity schreef:
    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Eens. Nothing else to say.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Mee eens!

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    Tijd voor koffie.

    Eens. Liefde is liefde, en het woord geslacht is alleen een aanduiding voor wat er (niet) tussen je benen hangt.

    Audacity schreef:
    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ligt eraan. Zijn er homoseksuele mensen die zich er zo erg aan ergeren, eigenlijk? Het zou vaker moeten voorkomen, dat wel ja, maar de naam zelf is toch niet echt beledigend of iets in die richting?

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:26 ]


    Intersectional feminist