• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Audacity schreef:
    Oneens. Als ik het bijvoorbeeld heb over politieke partijen die tegen het trouwen van twee mannen/vrouwen zijn, gebruik ik gewoon het woord homohuwelijk. Ik snap niet waarom je dat woord niet zou gebruiken, het is toch niet beledigend? Homohuwelijk is helaas nog niet zo vanzelfsprekend in de huidige maatschappij dat er nooit meer over gediscussieerd wordt. Als 't homohuwelijk op een dag zo normaal wordt dat er niet meer over gediscussieerd wordt, dan zal men het gewoon over een huwelijk hebben van twee mannen/vrouwen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    mee eens


    Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    I'm hard to remember, but imbossible to forget.

    Ik weet niet of ik het ermee eens ben of niet.
    Het is inderdaad raar dat een huwelijk tussen man en vrouw geen heterohuwlijk heet, maar vroeger waren er geen homohuwelijken, hierdoor wordt een huwelijk tussen man en vrouw geen heterohuwelijk genoemd. Toen dit later legaal werd waren er nog zeer veel speculaties over en om duidelijk te maken dat het ging over een huwelijk van twee mannen of vrouwen gebruikten ze in het kort homohuwelijk, gewoon om te laten zien dat het niet over heterohuwelijken ging.
    Bovendien is het woord homohuwelijk nooit bedoeld als belediging, maar doordat jongeren "homo" als scheldwoord gingen gebruiken begint het steeds meer als een belediging te klinken, terwijl dat woord gewoon heel normaal is en eigenlijk "hetzelfde" betekent. Het zou geen probleem zijn om het woord homohuwelijk te gebruiken als die sjappie's "homo" niet als belediging gebruiken.


    yeehh

    Eens.


    I can do whatever i like since those hipsters discovered that we only live once.

    Niet mee eens.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Oneens, ik ben het eens met "Audacity". Als je het woord afschaft krijg je alleen maar problemen met de communicatie, en wat is er erg aan zo'n woord?


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Eigenlijk wel, maar voorlopig is er nog zoveel discussie over dat de boel dan onoverzichtelijk wordt.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    MaraCroft schreef:
    Oneens, ik ben het eens met "Audacity". Als je het woord afschaft krijg je alleen maar problemen met de communicatie, en wat is er erg aan zo'n woord?


    Je verdeeld mensen in groepen door zo'n woord te gebruiken. En het woord kan discriminerend overkomen, als je het verkeerd gebruikt. Bovendien wil iedereen gelijk behandeld worden.


    You are beautiful, you are love.

    Wiarda schreef:
    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    The sun will rise and we will try again.

    Oneens. Echt belachelijk gezeur dit zeg. Het woord bestaat slechts voor de communicatie, zodat je weet wat er bedoeld wordt. Persoonlijk vind ik het echt mierenneuken om meteen weer te gaan zeuren dat het mensen zou verdelen. Dat is echt weer zoeken naar iets waar je problemen om kan maken. Onderscheid maken zit in mensen hun hoofd, als mensen dat wíllen doen, doen ze dat wel, met of zonder het woord. Bovendien, sinds wanneer is de term 'homo' beledigend? Het is gewoon een aanduiding voor hun seksualiteit en ik zie ook niet dat die mensen zelf problemen hebben met die term.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Wiarda schreef:
    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    Pretty is just a pretty word.

    Yule schreef:
    Eigenlijk wel, maar voorlopig is er nog zoveel discussie over dat de boel dan onoverzichtelijk wordt.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    "You can't spell bass without ass" -Zacky V.