• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, wat maakt het nou uit of het een huwlijk is tussen man-man/vrouw-vrouw of man-vrouw. Als je maar gelukkig bent.


    Reality's overrated.

    Oneens, 'homohuwelijk' spreekt sneller dan 'huwelijk tussen twee personen van hetzelfde geslacht.'


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens, we moeten wel af van de negatieve bijklank van 'homohuwelijk', maar het woord zelf mag, naar mijn mening, gebruikt worden. We kunnen toch ook niet ontkennen dat het niet hetzelfde is als een heterohuwelijk? En het is gewoon handiger als er een andere naam voor is.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Eens, we zouden eigenlijk geen onderscheid moeten maken tussen huwelijken. Waarom zou je perse moeten aangeven wat voor soort huwelijk het is, het gaat toch om het feit dat 2 mensen die veel van mekaar houden met mekaar wille trouwen.
    Eigenlijk zouden we sowieso van homo en hetero af moeten, ik bedoel liefde is liefde. Ik snap ook wel dat het niet gaat werken, maar toch.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, het woord is nodig qua politiek en het bespreken van dingen, maar in de gewone zin is het wel onnodig.


    Mirrors only reflect colors, you're the one to reflect yourself

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    Ex astris, sciencia

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    Tell me about it, stud.

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Oh natuurlijk. We moeten gewoon blij zijn dat de homohuwelijk wordt geaccepteerd. Als je nu ook ophef gaat zorgen met 'waarom noemen ze het gewoon geen huwelijk' krijg je weer allemaal gezeik.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    If you're going to hell, keep going

    Floyd schreef:
    Eens, we zouden eigenlijk geen onderscheid moeten maken tussen huwelijken. Waarom zou je perse moeten aangeven wat voor soort huwelijk het is, het gaat toch om het feit dat 2 mensen die veel van mekaar houden met mekaar wille trouwen.
    Eigenlijk zouden we sowieso van homo en hetero af moeten, ik bedoel liefde is liefde. Ik snap ook wel dat het niet gaat werken, maar toch.


    Ik begrijp je punt, maar de woorden homo en hetero zijn niet per se bedoeld om te beledigen, maar gewoon om het soort relatie te beschrijven. Dus ik denk niet dat die woorden nou per se weg moeten.


    If you're going to hell, keep going

    Oneens


    (Be)lieve in (you)rself

    Eens!


    26 - 02 - '16

    Het is maar om te laten weten wat voor huwelijk het is. Het is geen belediging of zo.
    Gottekes toch, mensen zijn zo licht geraakt tegenwoordig.


    O, look at all the fucks I give:

    True


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.