• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Voordat ik je vraag beantwoord, jij weet 100% zeker dat van ALLE homo's op de hele wereld er GEEN 1 problemen heeft met het woord homohuwelijk?

    Als je dit zeker weet,
    Hoe is dan deze commotie over dit woord ontstaan?


    Weet je waarom ik dat zo zeker weet, omdat de meeste homo's niet zo zeikerig zijn dat ze commotie maken over iets wat je niet kunt en zelfs mag veranderen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    Weet je waarom ik dat zo zeker weet, omdat de meeste homo's niet zo zeikerig zijn dat ze commotie maken over iets wat je niet kunt en zelfs mag veranderen.


    Omdat dit toch een vorm is van discriminatie MAG het wel.

    En je zegt nu: ''omdat de meeste homo's niet zo zeikerig zijn dat ze commotie maken over iets wat je niet kunt en zelfs mag veranderen.''

    Mijn vraag was ALLE homo's op de wereld


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Omdat dit toch een vorm is van discriminatie MAG het wel.

    En je zegt nu: ''omdat de meeste homo's niet zo zeikerig zijn dat ze commotie maken over iets wat je niet kunt en zelfs mag veranderen.''

    Mijn vraag was ALLE homo's op de wereld


    Ok, er zijn mensen beledigd door de term homohuwelijk. Vertel minister hoe gaan we dit oplossen?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    Ok, er zijn mensen beledigd door de term homohuwelijk. Vertel minister hoe gaan we dit oplossen?


    En nu komen we op een punt waar we het soort van eens zijn.

    Goeie vraag,
    Jij ideeën?


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    En nu komen we op een punt waar we het soort van eens zijn.

    Goeie vraag,
    Jij ideeën?


    Ik ben het nog steeds oneens met de stelling. Ik vraag hoe jij dit 'probleem' gaat oplossen


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    Ik ben het nog steeds oneens met de stelling. Ik vraag hoe jij dit 'probleem' gaat oplossen


    Ik voer deze discussie niet met de bedoeling dat het woord verbannen moet worden. Ik voer deze discussie met de bedoeling om mijn principes en mening duidelijk te maken.

    Deze is dat mensen gekwetst kunnen worden door het woord en dat het niet gebruikt zou moeten worden.

    Het woord verbannen zou niet helpen,
    Het woord kanker word bijvoorbeeld jammer genoeg als scheldwoord gebruikt,
    als je dit zou verbannen zou het ook geen nut hebben.
    Er zullen altijd mensen zijn die het woord nog gaan gebruiken


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Ik voer deze discussie niet met de bedoeling dat het woord verbannen moet worden. Ik voer deze discussie met de bedoeling om mijn principes en mening duidelijk te maken.

    Deze is dat mensen gekwetst kunnen worden door het woord en dat het niet gebruikt zou moeten worden.

    Het woord verbannen zou niet helpen,
    Het woord kanker word bijvoorbeeld jammer genoeg als scheldwoord gebruikt,
    als je dit zou verbannen zou het ook geen nut hebben.
    Er zullen altijd mensen zijn die het woord nog gaan gebruiken


    (Trouwens, dit is geen topic, ik heb nog nooit een homo gehoord of iets in de media gehoord die deze stelling aanduid.)


    Jij noemt mensen uit Azie waarschijnlijk ook Aziaten, het maakt ze niet minder of meer maar je maakt wel onderscheid. En als mensen het niet erg vinden zie ik het probleem er niet van in.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Overexposed schreef:
    Helemaal mee eens,
    Ik zie het verschil gewoon echt niet tussen de twee.
    Liefde is liefde, punt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wiarda schreef:
    Eens. Een huwelijk is een huwelijk, of het nou tussen een man en een vrouw, een vrouw en een vrouw of een man en een man is. Het idee blijft hetzelfde.


    Nobody's Wife, Perfect Life

    Eens. Punt. Einde commentaar.


    help

    Eens!


    Believe In Yourself, Never Give In!

    Eens! Ik ken een homo, een bi en een lesbi stelletje die laatst getrouwd zijn..... Ik vind echt iedereen gelijk ;3


    Dreams getting nightmares C:

    Eens, een huwelijk is een huwelijk. Maakt niet uit of dit tussen een hetero of homostel is.


    Love is merely madness.

    Honderd procent eens.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    BlackAlpha schreef:
    Deels mee eens, deels niet.
    Natuurlijk ben ik het er mee eens omdat het gewoon moet zijn dat mannen met mannen trouwen en vrouwen met vrouwen.

    Maar kom op het klinkt wel een beetje raar als je het nieuws luistert en ze zeggen: het huwelijk is in (Amerikaanse staat bijv.) naar lang overleg als nog verboden


    Hier sluit ik me volledige mee aan.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.