• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Floyd schreef:
    (...)
    In dat geval zouden we een huwelijk tussen man en vrouw een heterohuwelijk moeten noemen.


    'gewone' dingen krijgen nooit een extra verwijzing.
    Enkel als het anders is dan 'gewoon' komt er iets extra's in de naam ervan.
    Zoals 'pak die banaan', dan gaat iemand er van uit dat ie een geel ding moet pakken, terwijl het kan zijn dat je een blauwe bedoelt. Daarom zeg je dan 'pak die blauwe banaan'.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2012 - 7:36 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Cudey schreef:
    (...)



    Dan moeten we voortaan ook kanker patiënten, patienten noemen. Tja, want kanker wordt ook gebruikt als scheldwoord, en dat is dan belediging, en je maakt onderscheid tussen mensen.


    Inderdaad jongens. En een joodse man mag ook geen jood genoemd worden, een donker getinte man niet zwart, een roodharige geen ginger... Iedereen is gelijk! (cat)


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Inderdaad jongens. En een joodse man mag ook geen jood genoemd worden, een donker getinte man niet zwart, een roodharige geen ginger... Iedereen is gelijk! (cat)


    Haha, inderdaad.

    "Beschrijf de dader eens" "Uh ja.. Hij was als ons, gewoon normaal en gelijk.."


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    1DloveHarry schreef:
    10000000000000% MEE EENS!!!!
    Wat maakt het uit of het een man-man vrouw-vrouw of man-vrouw huwelijk is?
    Ik vind dat in een huwelijk iedereen gelijk is, dus waarom zou je onderscheid maken met verschillende namen!


    Door het "homohuwelijk" te noemen maak je het niet ongelijk aan een ander soort huwelijk. Homohuwelijk is gelijk aan heterohuwelijk is gelijk aan polygamistich huwelijk.

    Het hangt ervanaf hoe je het woord ziet en hoe je het gebruikt. Ik vind het woord persoonlijk een soort strijdbanier, iets om me met andere mensen mee te verenigen tegen mensen die tegen het homohuwelijk zijn. Voor mij is het dus niet iets beledigends maar een doel: Zorgen dat het homohuwelijk overal toegestaan is en dat het gelijk is aan andere huwelijken, en dat op den duur het "homo" prefix wegvalt en het gewoon een huwelijk word. Then again, ik ben niet homoseksueel (laat staan dat ik voor hen allemaal kan spreken) en misschien maakt dat verschil


    Because you know, everyone should be allowed to fuck up their lives and be forced to pay alimoney for the rest of their lives (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Endure schreef:
    (...)

    Haha, inderdaad.

    "Beschrijf de dader eens" "Uh ja.. Hij was als ons, gewoon normaal en gelijk.."


    Haha, ja x'D


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Haha, ja x'D


    DIRTY COMMUNISTS! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Carmenta schreef:
    Eens.

    Een huwelijk blijft hetzelfde. Het is de definitieve vorm van zeggrn dat je vsn elkaar houdt en dat je bij elkaar zult blijven. Het is een belofte die je maakt.
    Als je nou een man-man of vrouw-man of vrouw-vrouw huwelijkt hebt maskt het niks uit. Je belooft elkaar hetzelfde dus waarom zou je onderscheid moeten maken.



    helemaal mee eens
    huwelijk blijft huwelijk

    Als je deze discussie die nu gaande is eens naar het simpelste niveau brengt:

    Wie tegen onderscheid is;
    Is tegen de benamingen man en vrouw
    Want dit maakt onderscheid tussen 2 mensen


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    Als je deze discussie die nu gaande is eens naar het simpelste niveau brengt:

    Wie tegen onderscheid is;
    Is tegen de benamingen man en vrouw
    Want dit maakt onderscheid tussen 2 mensen


    Het enige 'onderscheid' wat we maken is de naam. En nogmaals deze term wordt nauwelijks gebruikt in een normaal gesprek/context. Dit deze naam maakt het bijvoorbeeld makkelijker in de politiek te kunnen praten over dingen als het afschaffen van de weiger-ambtenaar.

    Homo is geen scheldwoord, en net als een kast waar je boeken inzet een boekenkast heet, heet het huwelijk tussen twee mensen van het zelfde geslacht een homohuwelijk.

    En wat wil je hier mee bereiken, ik ken best wel wat homoseksuele mensen, onder andere een paar in mijn familie. En ik heb ze nog nooit horen klagen over het woord homohuwelijk. Mensen die tegen het homohuwelijk zijn zullen toch niet van gedachten veranderen, en vice versa. En sowieso hebben we in heel Europa vrijheid van meningsuiting, je kunt mensen het gebruik van het woord homohuwelijk niet verbieden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    Het enige 'onderscheid' wat we maken is de naam. En nogmaals deze term wordt nauwelijks gebruikt in een normaal gesprek/context. Dit deze naam maakt het bijvoorbeeld makkelijker in de politiek te kunnen praten over dingen als het afschaffen van de weiger-ambtenaar.

    Homo is geen scheldwoord, en net als een kast waar je boeken inzet een boekenkast heet, heet het huwelijk tussen twee mensen van het zelfde geslacht een homohuwelijk.

    En wat wil je hier mee bereiken, ik ken best wel wat homoseksuele mensen, onder andere een paar in mijn familie. En ik heb ze nog nooit horen klagen over het woord homohuwelijk. Mensen die tegen het homohuwelijk zijn zullen toch niet van gedachten veranderen, en vice versa. En sowieso hebben we in heel Europa vrijheid van meningsuiting, je kunt mensen het gebruik van het woord homohuwelijk niet verbieden.


    IK wil hier niks mee bereiken, Ik hou gewoon van discussie en ik regeer op mensen.

    Maar,
    Een kast met boeken is toch nog steeds een kast.
    Het is pas een boekenkast als de maker ervan het verkoopt als een boekenkast.

    Dit is een redelijk letterlijke metafoor.

    Er vanuit gaande dat de kast het huwelijk is, het homohuwelijk een boekenkast en de mensen die het 'homohuwelijk' bedacht / voor het eerst uitgevoerd hebben zijn de makers van de kast. Deze mensen hebben hun huwelijk nooit een homohuwelijk genoemd. Dit is in de media gebeurt omdat het 'anders' is


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    IK WEET NIET HOE HARD IK HIER MEE EENS BEN!!! (ZO HARD AL STEEN, HAHA FLAUW xD)


    "What's the fun of making sence?"

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    IK wil hier niks mee bereiken, Ik hou gewoon van discussie en ik regeer op mensen.

    Maar,
    Een kast met boeken is toch nog steeds een kast.
    Het is pas een boekenkast als de maker ervan het verkoopt als een boekenkast.

    Dit is een redelijk letterlijke metafoor.

    Er vanuit gaande dat de kast het huwelijk is, het homohuwelijk een boekenkast en de mensen die het 'homohuwelijk' bedacht / voor het eerst uitgevoerd hebben zijn de makers van de kast. Deze mensen hebben hun huwelijk nooit een homohuwelijk genoemd. Dit is in de media gebeurt omdat het 'anders' is


    We hebben dezelfde rechten en plichten waarom is het zo'n drama als een huwelijk tussen homoseksuele een homohuwelijk heet, als ze het zelf niet eens erg vinden. Ik vind het belangrijker dat homoseksualiteit geaccepteerd en bespreekbaar wordt op mondiaal niveau.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    We hebben dezelfde rechten en plichten waarom is het zo'n drama als een huwelijk tussen homoseksuele een homohuwelijk heet, als ze het zelf niet eens erg vinden. Ik vind het belangrijker dat homoseksualiteit geaccepteerd en bespreekbaar wordt op mondiaal niveau.


    Ik vind ook dat homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn.
    Maar wat is het punt er van...
    Praat je ook over hetero's?
    Lesbo's?
    Bi's?
    Als je ze gelijke rechten wil geven praat je niet over een homoseksueel persoon maar over een persoon.


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Ik vind ook dat homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn.
    Maar wat is het punt er van...
    Praat je ook over hetero's?
    Lesbo's?
    Bi's?
    Als je ze gelijke rechten wil geven praat je niet over een homoseksueel persoon maar over een persoon.


    homoseksualiteit
    de homoseksualiteit zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [homosɛksywali'tɛit] seksuele voorkeur van een man of vrouw voor iemand van hetzelfde geslacht Voorbeelden: `de strijd voor maatschappelijke acceptatie van homoseksualiteit`,


    Een homo, is een homoseksueel geaard persoon, een vrouw die op vrouwen valt heet ook een homo. Maar nu beantwoord je nog steeds mijn vraag niet;
    We hebben dezelfde rechten en plichten waarom is het zo'n drama als een huwelijk tussen homoseksuele een homohuwelijk heet, als ze het zelf niet eens erg vinden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Cudey schreef:
    (...)

    homoseksualiteit
    de homoseksualiteit zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [homosɛksywali'tɛit] seksuele voorkeur van een man of vrouw voor iemand van hetzelfde geslacht Voorbeelden: `de strijd voor maatschappelijke acceptatie van homoseksualiteit`,


    Een homo, is een homoseksueel geaard persoon, een vrouw die op vrouwen valt heet ook een homo. Maar nu beantwoord je nog steeds mijn vraag niet;
    We hebben dezelfde rechten en plichten waarom is het zo'n drama als een huwelijk tussen homoseksuele een homohuwelijk heet, als ze het zelf niet eens erg vinden.


    Voordat ik je vraag beantwoord, jij weet 100% zeker dat van ALLE homo's op de hele wereld er GEEN 1 problemen heeft met het woord homohuwelijk?

    Als je dit zeker weet,
    Hoe is dan deze commotie over dit woord ontstaan?


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side