• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Audacity schreef:
    (...)

    Aangezien ik alles steeds meerdere keren moest uitleggen, kreeg ik niet echt het gevoel dat ze naar me luisterde. Dan reageer ik misschien wat kort af. Ik ga pas echt aangebrand reageren als mensen mij hooghartig noemen :Y).
    En zolang er gediscussieerd wordt, geef ik met alle plezier mijn mening. Ook als iemand tegen mijn mening in gaat door iemand anders haar mening te verduidelijken.

    Een mening verduidelijken is niet per se ertegenin gaan :W

    @AmorSomnium sorry, ging er van uit ;]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bolshevik schreef:
    (...)
    Een mening verduidelijken is niet per se ertegenin gaan :W

    @AmorSomnium sorry, ging er van uit ;]


    De mening die je verduidelijkt gaat tegen mijn mening in.


    i put the fun in funeral

    Bolshevik schreef:
    (...)
    Een mening verduidelijken is niet per se ertegenin gaan :W

    @AmorSomnium sorry, ging er van uit ;]


    Je mag er op quizlet ook vanuit gaan dat je met meisjes te maken hebt :p


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    Eens. Maar ik vind het toch nog steeds raar om 2 mannen samen te zien.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Audacity schreef:
    (...)

    De mening die je verduidelijkt gaat tegen mijn mening in.

    Maar dat was niet mijn mening, zoals ik er duidelijk bij zei.
    Oh well nevermind.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Deels mee eens, deels niet.
    Natuurlijk ben ik het er mee eens omdat het gewoon moet zijn dat mannen met mannen trouwen en vrouwen met vrouwen.

    Maar kom op het klinkt wel een beetje raar als je het nieuws luistert en ze zeggen: het huwelijk is in (Amerikaanse staat bijv.) naar lang overleg als nog verboden


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Deels mee eens, deels niet.
    Natuurlijk ben ik het er mee eens omdat het gewoon moet zijn dat mannen met mannen trouwen en vrouwen met vrouwen.

    Maar kom op het klinkt wel een beetje raar als je het nieuws luistert en ze zeggen: het huwelijk is in (Amerikaanse staat bijv.) naar lang overleg als nog verboden


    Hier mee helemaal eens.


    Kwas Tac-O's, kayy? ACCEPT IT YOU LITTLE ***....

    Je moet elkaar behandelen als gelijken mensen! EENS


    - It wasn't your fault, it was mine for believing every word u said -

    Eens

    JustHazel schreef:
    Je moet elkaar behandelen als gelijken mensen! EENS


    Wat aan 'homohuwelijken' is mensen niet gelijk behandelen?
    Het zijn homo's en die hebben een huwelijk, homohuwelijk,
    ik snap niet wat daar beledigend aan is. Het is een typisch
    geval van het beestje bij zijn naam noemen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Wat aan 'homohuwelijken' is mensen niet gelijk behandelen?
    Het zijn homo's en die hebben een huwelijk, homohuwelijk,
    ik snap niet wat daar beledigend aan is. Het is een typisch
    geval van het beestje bij zijn naam noemen.

    In dat geval zouden we een huwelijk tussen man en vrouw een heterohuwelijk moeten noemen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    10000000000000% MEE EENS!!!!
    Wat maakt het uit of het een man-man vrouw-vrouw of man-vrouw huwelijk is?
    Ik vind dat in een huwelijk iedereen gelijk is, dus waarom zou je onderscheid maken met verschillende namen!


    I'm not crazy, I'm an airplane

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Oke,

    Denk hier nu eens goed over na:

    Iedereen mag jou noemen wat ze willen, een naam kan jou toch niet kwetsen of respectloos zijn.
    Stel iemand besluit jou 'Trut' Of 'Flikker' te noemen (Hangt van je geslacht af) Heeft dit dan niks met respect te maken? Doet het jou niks?
    Want dat is in principe gewoon een benaming voor jou.

    (doeg)


    Wtf is dit voor een reactie, homo is nooit bedoel als scheldwoord, net als tyfus en kanker ziektes zijn. Homo is een heel normaal woord voor een iemand die op mensen van zijn eigen geslacht valt. Het woord homo huwelijk wordt bijna alleen binnen de politiek gebruikt. Normaal spreek je gewoon van getrouwd zijn of samen zijn. Als een huwelijk tussen een man en een vrouw een hetero huwelijk zou heten zou je je toch ook niet beledigd voelen. Het klinkt alleen raar omdat we de term nooit gebruiken.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 23:16 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    This.

    Je moet toch op één of andere manier kunnen duidelijk maken over wat soort huwelijk het gaat.


    If we had not a soul, music would have created it.

    1DloveHarry schreef:
    10000000000000% MEE EENS!!!!
    Wat maakt het uit of het een man-man vrouw-vrouw of man-vrouw huwelijk is?
    Ik vind dat in een huwelijk iedereen gelijk is, dus waarom zou je onderscheid maken met verschillende namen!




    Dan moeten we voortaan ook kanker patiënten, patienten noemen. Tja, want kanker wordt ook gebruikt als scheldwoord, en dat is dan belediging, en je maakt onderscheid tussen mensen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'