• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, liefde is liefde en liefde is tussen 2 persoonlijkheden
    wel kan ik snappen dat het soms gebruikt word om een verschil aan te geven omdat het nog niet compleet normaal is in de maatschappij


    I don't care if you're different than the others, as long you are nice to me.

    Zeker mee eens. Een huwelijk blijft een huwelijk.


    Why hellooooooo there.

    Eens.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oneens, wat heeft een naam nu met respect te maken. Een naam zal de manier waarop mensen er over denken niet veranderen, en ik vraag me af hoe vaak homo stelletjes het woord 'homo huwelijk' gebruiken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    This


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    mee eens


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    eens!!!
    echte liefde mag je niet in de weg staan!! en zeker niet door zoon stom woord als homo! als ze echt van elkaar houden is het toch goed!!

    Cudey schreef:
    Oneens, wat heeft een naam nu met respect te maken. Een naam zal de manier waarop mensen er over denken niet veranderen, en ik vraag me af hoe vaak homo stelletjes het woord 'homo huwelijk' gebruiken.


    Oke,

    Denk hier nu eens goed over na:

    Iedereen mag jou noemen wat ze willen, een naam kan jou toch niet kwetsen of respectloos zijn.
    Stel iemand besluit jou 'Trut' Of 'Flikker' te noemen (Hangt van je geslacht af) Heeft dit dan niks met respect te maken? Doet het jou niks?
    Want dat is in principe gewoon een benaming voor jou.

    (doeg)

    [ bericht aangepast op 20 sep 2012 - 14:38 ]


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Oke,

    Denk hier nu eens goed over na:

    Iedereen mag jou noemen wat ze willen, een naam kan jou toch niet kwetsen of respectloos zijn.
    Stel iemand besluit jou 'Trut' Of 'Flikker' te noemen (Hangt van je geslacht af) Heeft dit dan niks met respect te maken? Doet het jou niks?
    Want dat is in principe gewoon een benaming voor jou.

    (doeg)


    Wtf, noem je haar nu gewoon een trut? En jij scheldt nu ook met homo, door het woord flikker te gebruiken.
    Homo is gewoon de benaming van een mannelijke homoseksueel. Homohuwelijk is de benaming voor een huwelijk tussen twee homoseksuelen. Wat is daar beledigend aan? Het woord homohuwelijk wordt niet gebruikt om te discrimineren, het wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen een huwelijk tussen twee homoseksuelen en een 'normaal' huwelijk. Gefeliciteerd, je weet nu waar de stelling over gaat.
    Waar nu over gediscusieerd wordt, is of dat onderscheid wel nodig is.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Wtf, noem je haar nu gewoon een trut? En jij scheldt nu ook met homo, door het woord flikker te gebruiken.
    Homo is gewoon de benaming van een mannelijke homoseksueel. Homohuwelijk is de benaming voor een huwelijk tussen twee homoseksuelen. Wat is daar beledigend aan? Het woord homohuwelijk wordt niet gebruikt om te discrimineren, het wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen een huwelijk tussen twee homoseksuelen en een 'normaal' huwelijk. Gefeliciteerd, je weet nu waar de stelling over gaat.
    Waar nu over gediscusieerd wordt, is of dat onderscheid wel nodig is.


    Ugh,

    Lees A.U.B

    Ik heb haar nooit uitgescholden.
    Ik heb nooit met het woord homo gescholden.


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    Audacity schreef:
    (...)

    Wtf, noem je haar nu gewoon een trut? En jij scheldt nu ook met homo, door het woord flikker te gebruiken.
    Homo is gewoon de benaming van een mannelijke homoseksueel. Homohuwelijk is de benaming voor een huwelijk tussen twee homoseksuelen. Wat is daar beledigend aan? Het woord homohuwelijk wordt niet gebruikt om te discrimineren, het wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen een huwelijk tussen twee homoseksuelen en een 'normaal' huwelijk. Gefeliciteerd, je weet nu waar de stelling over gaat.
    Waar nu over gediscusieerd wordt, is of dat onderscheid wel nodig is.

    Ja, en zij vindt dat dat onderscheid niet nodig is, omdat ze de benaming voor iets of iemand wél met respect te maken vindt hebben en ze gaf daarbij een voorbeeld.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Ugh,

    Lees A.U.B

    Ik heb haar nooit uitgescholden.
    Ik heb nooit met het woord homo gescholden.


    Stel iemand besluit jou 'Trut' Of 'Flikker' te noemen (Hangt van je geslacht af) Heeft dit dan niks met respect te maken? Doet het jou niks?
    Want dat is in principe gewoon een benaming voor jou.

    Je noemt hem/haar nu dus een trut of flikker. Als Cudey een jongen is, noem je hem dus flikker. Flikker betekent homo.
    Als je dit niet bedoelt, moet je beter leren formuleren.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Stel iemand besluit jou 'Trut' Of 'Flikker' te noemen (Hangt van je geslacht af) Heeft dit dan niks met respect te maken? Doet het jou niks?
    Want dat is in principe gewoon een benaming voor jou.

    Je noemt hem/haar nu dus een trut of flikker. Als Cudey een jongen is, noem je hem dus flikker. Flikker betekent homo.
    Als je dit niet bedoelt, moet je beter leren formuleren.


    Wanneer iemand je een trut noemt gebruikt het het woord trut in principe als een benaming voor jou; is wat ik daarmee bedoelde


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side

    Bolshevik schreef:
    (...)
    Ja, en zij vindt dat dat onderscheid niet nodig is, omdat ze de benaming voor iets of iemand wél met respect te maken vindt hebben en ze gaf daarbij een voorbeeld.


    Dus iemand die homo is mag geen homo genoemd worden, want dat heeft te maken met respect? Homo is geen scheldwoord, alleen als je het zo gebruikt. Homohuwelijk is al helemaal geen scheldwoord, het is gewoon de benaming van een huwelijk van twee homoseksuelen. Het woord maakt onderscheid, en dat vatten sommige hier inderdaad op als onrespectvol.
    Wat AmorSomnium zegt, is dat homohuwelijk vergelijkbaar is met trut of flikker, en dat slaat helemaal nergens op.


    i put the fun in funeral

    AmorSomnium schreef:
    (...)

    Wanneer iemand je een trut noemt gebruikt diegene het woord trut in principe als een benaming voor jou; is wat ik daarmee bedoelde


    Never Forget, Even Love Has A Dark Side