• De stelling van deze week luidt:
    We moeten af van het woord 'homohuwelijk', als een man en vrouw trouwen heet het toch ook geen 'heterohuwelijk'?

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Feit.

    Polyhymnia schreef:
    Ik denk niet dat dit woord bestaat om iemand te kwetsen, maar gewoon om het verschil aan te geven en misverstanden te voorkomen. Mensen zullen het misschien verschillend opvatten, maar volgens mij is het in de situaties waar het woord gebruikt wordt (bijna) nooit beledigend bedoelt. Op straat heb ik het woord volgens mij nog nooit horen noemen. Je ziet het meestal in krantenberichten of op het nieuws.
    Wat mij betreft oneens, want als iemand een homo wil beledigen, zal hij/zij niet snel dit woord kiezen, denk ik.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eens
    Waarom een speciaal woord voor iets dat hetzelfde is? Liefde is liefde

    Steele schreef:
    Het is maar om te laten weten wat voor huwelijk het is. Het is geen belediging of zo.
    Gottekes toch, mensen zijn zo licht geraakt tegenwoordig.

    Echt he :']. Straks mag je een Turk geen Turk meer noemen en een Pool geen Pool.


    No growth of the heart is ever a waste

    Weet je, ik heb nog nooit iemand horen schelden met homohuwelijk D:

    En waarom kunnen we dan niet gelijk af van het woord homo en hetero? Of van Zwart en wit en aziaat etc. Is toch allemaal hetzelfde. (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    mij maakt het niet zo heel veel uit. Tenzij er echt mensen/groepen zijn de het beledigend vinden, heb ik er geen problemen mee.


    Fus Ro Dah!

    Mee eens.

    mee eens, (;


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Seeker schreef:
    Mee eens.


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Wat een gezeur, wat is er mis met homohuwelijk? Je moet het beestje bij zijn naam noemen, anders kunnen er nogal onduidelijkheden en ongemakkelijke situaties ontstaan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Eens.
    Een ``Homohuwelijk´´ is juist hetzelfde als een ``heterohuwelijk´´. Waarom onderscheid maken?


    If it is meant to be, it will be !

    Umm daar heb ik nog nooit over nagedacht eigenlijk.
    Het is niet per se heel kwetsend, dus nee, wat maakt het uit. (':
    Niemand gaat toch ook zeggen 'ik ben hetero' op de manier waarop homo's/biseksuelen uit de kast komen (':


    All I wanna be is somebody to you.

    Homohuwelijk vind ik discriminerend klinken. Mee eens dus.

    Eens !!!


    Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The thing isnot to stop questioning - Albert Einstein

    helemaal mee eens


    Abracadabra.................................... nope, you're still a bitch