• Kan iemand mij in uitleggen wat dit woord nou eigenlijk betekent? Ik heb synoniemen geprobeerd maar dan snap ik deze zin nog niet.

    (Het gaat over bloeddruk):
    120 respectievelijk 30 mmHG

    Het is voor school dus ik zou jullie dankbaar zijn als jullie me willen helpen! (:

    Nadruk


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Carstairs schreef:
    Nadruk

    Dat lijkt me onlogisch. 120 nadruk 30 mmHG.

    Ik zou het niet weten, sorry. Dat soort dingen heb ik niet meer / niet gehad.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    respectievelijk
    in de volgorde die genoemd is Voorbeeld: `De Duitser en de Fransman wonnen respectievelijk de eerste en de tweede plaats in de wedstrijd.` ...

    respectievelijk
    wat na elkaar komt, in volgorde
    vb: Wim en Pim haalden respectievelijk een 7 en een 9
    synoniem: achtereenvolgens


    respectievelijk
    onderscheidenlijk


    RESPECTIEVELIJK
    1) Achtereenvolgens 2) Dan wel 3) Elk voor zich 4) In volgorde 5) Ieder voor zich 6) Na elkaar 7) Onderscheidenlijk 8) Opvolgend 9) Onderscheidelijk 10)


    Hopelijk heb je er wat aan (:

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 13:35 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    120 respectievelijk 30 mmHG


    Betekent dat niet dat 120 de bovendruk is en 30 de onderdruk? En de 'respectievelijk' gaat dan gewoon over dat je eerst 120 moet lezen en dan de 30 pas komt?

    Is maar een gokje, anders zou ik het namelijk echt niet weten x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ik heb geen idee..


    •*• Lululu •*•

    Yoda schreef:
    (...)

    Betekent dat niet dat 120 de bovendruk is en 30 de onderdruk? En de 'respectievelijk' gaat dan gewoon over dat je eerst 120 moet lezen en dan de 30 pas komt?

    Is maar een gokje, anders zou ik het namelijk echt niet weten x'D


    Jup en jup!

    Meestal komt er nog iets voor: De bovendruk en onderdruk is 120 respectievelijk 30. Oftewel: Je hebt twee dingen die eerst genoemd worden, en dan pas komen de cijfers. Respectievelijk geeft aan dat de cijfers in de volgorde komen waarin de dingen genoemd zijn.


    quidquid excusatio prandium pro

    Dank jullie wel! Nu snap ik het!! :D