• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Aan de ene kant mee eens de andere kant niet,ik heb liever computer het werkt makkelijker en een fout is makkelijk weg te halen. Bij sommige lessen gebruiken wij al een computer een ipad zou ik niet mee eens zijn. Ik ben het er aan de ene kant dus mee eens als er EEN GOED NETWERK IS!ik had dus een toets uit de toetsweek waarbij je vragen moest beantwoorden uit filmpjes, maar het internet gooide ons er steeds uit na een half uur kon ik pas achter de laptop omdat de computers gewoon niet werkte.daarin vind ik papier beter, het gaat niet van je tijd af je hoeft geen netwerk te gebruiken en dan is het makkelijker. Maar als een school een goed netwerk heeft waarbij de computers het goed doen zou ik toch voor de computers gaan dan denk ik.


    If you can dream it, you can do it❤️

    Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Bij ons hebben de tweedejaars van vwo een macbook en volgens mij gaat dat heel goed. Maar je hebt wel al je boeken in een laptop, maar als je laptop kapot gaat of je hebt hem niet opgeladen, ben je zwaar genaaid, lijkt me dan. Maar leren lijkt me echt irritant met een laptop. Hoewel, woordjes doe ik wel altijd via m'n laptop.
    Dus, ik weet het niet precies :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Eey grappig gister had iemand in mijn klas hier nog een spreekbeurt over .

    Ja omdat het handiger is, ik raak papieren en boeken altijd kwijt.
    Nee want ze gaan sneller kapot en raken kwijt of gestolen.


    bzzzt broem.

    ik ben het er niet mee eens. Bij mij op school werken we met een digitale leeromgeving, en iedereen heeft zijn eigen minilaptop. Maar het grootste gedeelte van de tijd werkt het internet niet, kloppen code's die we moeten hebben zodat we bij boeken kunnen komen niet, kortom: meestal werkt het niet. Boeken kunnen niet niet werken, dus dat is een stuk handiger ;)


    Forever alone, it's not what I am, it's what I feel

    Hm het werken gaat sneller maar het leren en opletten minder goed..


    SLOAN.

    Het scheelt wel gewicht in mijn tas, maar ik leer veel beter uit boeken dan van de computer/ laptop/ tablet, dus ik ben het gedeeltelijk eens. Het zou een handig hulpmiddel zijn, maar de boeken volledig vervangen zou niet handig zijn ook met opdrachten maken enzo


    Reasons are no reasons. They're excuses...-VD, Elena

    oneens, dan zit ik nog vaker achter een scherm! En wat is er mis met schrijven?


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Scandal schreef:
    Oneens

    Ten eerste kan niet iedereen dat betalen. Niet iedereen kan zich een laptop permitteren. Ten tweede, als je een laptop hebt en die heeft ineens kuren in de les waardoor je hem niet meer kunt gebruiken, dan kun je niet snel zeggen: "hé mag ik jouw notities eens lenen?" want jouw laptop is toch kapot en kan dus geen mails ontvangen. Daarbij als je een heel jaar hebt bijgehouden en dan ineens gaat jouw laptop kapot, voor je het hebt kunnen leren/afprinten, ben je hard gejost. Ten derde is er het feit dat een laptop niet superlang meegaat per dag. Ik weet niet hoe lang de rest les heeft, maar mijn laptop zou dan 9-10u mee moeten gaan. Dat gaat niet. En als je hem de hele tijd aan de oplader hangt, verkort je de duur dat de batterij meegaat, wat erin resulteert dat je binnen de 1-2 jaar toch weer een nieuwe zou moeten kopen. + als iedereen hem aan de oplader moet hangen, zit je met een probleem. Mijn aula's hebben geen stopcontacten voor 150-200 man.... Ten laatste is een computer gewoon veel te veel afleiding. Ik zat vorig academiejaar vaak naast dezelfde mensen en 2 daarvan hadden een minilaptop die voor zeker 8-9u mee ging. Die deden niets anders dan met elkaar chatten (ook al zaten ze naast elkaar) en spelletjes spelen.

    Volgens mij zou ik en mijn ouders van armoede sterven als ik ieder jaar een nieuwe laptop voor school nodig heb. Dan ook nog eens de inschrijvingskosten (€600) en de kosten van de boeken (wat dit semester al een slordige 150 euro is. Ook al is er een bijpassing van de studietoelage. Denk er eens aan dat je 5 kinderen hebt en alle 5 hebben een laptop nodig e.d. Die sterven ter plekke als ze de rekening zien.


    Met het nieuwe regeerakkoord zijn boeken niet meer gratis, en geloof me dan lopen de kosten ook flink op per jaar. Als je dan 1 keer in het begin een laptopje moet kopen dan zie ik daar geen grote prijsverschillen in hoor.

    Eens/Oneens. Het is erg handig, nu hoef je niet met die zware boeken te sjouwen en staat alles in één. Maar aan de andere kant: wie gaat die laptops of Ipads betalen? Vooral nu heel nederland moet bezuinigen en er minder mensen geld hebben om die dingen te kopen. Misschien is het beter als je een keuze mag maken en ze bij bepaalde vakken niet gebruikt mogen worden.


    The world is filled with crazy people. And I'm one of them.

    Eens en oneens. Het zou handiger zijn, maar het gevoel dat je zo'n schoolboek in je handen hebt, verdwijnt natuurlijk wel en dat vind ik - als echte boekenliefhebber - wel jammer. Verder kan natuurlijk ook niet iedereen het betalen en je hebt een groot nadeel, als je de tablet sloopt, ben je in één klap alles kwijt. Als je je boek vernielt, dan ben je enkel dat boek kwijt.

    Maar als er dan een keus is tussen tablet of laptop, zal ik eerder voor de laptop gaan, omdat je hier gewoon meer mee kan.

    Oneens, bij ons op school zijn ze bezig de ipad te introduceren. Persoonlijk vind ik een ipad erg onprettig werken en is voor een onhandig persoon als ik veel te kwetsbaar (zelfs met hoesje!). Het tweede punt is afleiding. Wanneer ik in een klas kijk waar leerlingen al een ipad hebben zie ik bij 80% van de leerlingen spelletjes aan, terwijl ze eigenlijk moeten opletten. Vervang de boeken dus niet door ipad of laptop

    Nee. Maar ik wil wel een iPad. ^^


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Eens. Het is een stuk makkelijker en lichter. Daarnaast beter voor het milieu, omdat er papier gespaard wordt. En de 'afleiding' die je op een laptop kan vinden... Het is je eigen verantwoordelijkheid of je oplet of niet. Met pen en papier raak je net zo makkelijk afgeleid, een beetje lopen krabbelen of toch nog even iets tegen die leuke buurvrouw/buurman zeggen. (; Bij ons op school werken we al veel met computers en het gaat prima. Iedereen is enthousiast. :D


    'Live your life today, cause no one promised you tomorrow.'

    weet je, ter vervanging van handboeken misschien, want die wegen het meest! maar voor de rest is het niet echt nodig


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    true


    Fus Ro Dah!