• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Aan de ene kant wel handiger, maar aan de andere kant is er dan een grotere kans dat ze worden gestolen.
    En boeken, ja weet je, dat is altijd al zo geweest.
    Boeken horen er nou eenmaal bij, en als je ze ook nog eens op school gaat verwisselen met laptops etc. dan lezen jongeren helemaal geen boeken meer en dat vindt ik wel zonde.

    Er zitten niet heel erg veel nadelen aan. De prijs moet lukken. Als er door de overheid voor schoolboeken gezorgd kan worden, kan er ook worden gezorgd voor een laptop/Ipad. En een laptop/Ipad kost op den duur minder.

    Ten tweede zal het opletten niet heel veel verschillen van dat het nu is. Nu heb je andere dingen om je tijd mee te verdrijven; kamertje verhuur, galgje, 4 op een rij en dat soort dingen. Dit zal dan misschien worden vervangen door apps. Maar dat maakt het opletten niet meer of minder.

    En de kwetsbaarheid valt nou ook wel weer mee. Je kunt hem in een hoesje steken en er daarnaast nog een apart tasje omheen doen.

    Het punt wat wel echt een minpunt zou kunnen zijn is dat als er iets misgaat, je alles kwijt bent. Maar stel je hebt een Ipad, dan kun je alles sowieso al synchroniseren met je computer. Dus dat zal het probleem bij een Ipad dus ook al niet zijn,

    Ook het feit dat wanneer je hem moet opladen vind ik nou ook niet zo'n probleem. Je zorgt er nu namelijk ook gewoon voor dat je - je rugzak bij je hebt. Waarom kun je dan niet zorgen dat je laptop/Ipad opgeladen is?

    En de tijd dat hij er mee door kan? Ja, alleen dat zou verhoogd moeten worden. Omdat je hem inderdaad niet echt op kunt laden op school.

    En ja, dan hou je nog de mensen die het gewoon lekker vinden om een boek vast te houden. Maar dat is ook gewoon gewenning.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 17:04 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Oneens.
    De hele dag voor een laptop zitten? Bah, ik krijg al hoofdpijn door er gewoon aan te denken.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    aan de enekant wel mee ens ik moet namelijk wel een eens tas met 10 kilo aan boeken mee nemen naar school :(
    Maar ook oneens want dan kan ik niet meer tekenen in m'n schrift of boek ofzoo


    Home is where the hart is <3

    Ik kan niet leren op zo een scherm.

    lijkt me leuk
    maar boeken zijn toch een stuk handiger
    dus, oneens


    Abracadabra.................................... nope, you're still a bitch

    Helemaal mee eens! als ik thuis een project op mijn laptop moet doen kan ik me namelijk veel beter concentreren dan als het uit een boek is, plus je hebt geen gezeur over kapotte en oude boeken.


    If you was all I have, what do I have now?

    Ik werk alleen met biologie op de computer, en om eerlijk te zijn vind ik het hartstikke irritant. Je kan niet zomaar even snel wat opzoeken, en ik vind het veel fijner om te lezen uit een boek.
    Ik merk ook als ik biologie maak dat ik afgeleid wordt, omdat ik zoiets heb van; ach, ik kan wel even inloggen op twitter of Quizlet, en dan begint de drama lol


    Adventures Are There, Because You Make Choices

    Ik hoor wel dat het duur is, een laptop, maar kijk eens naar je boeken. Mijn aardrijkskundeboek is al 60 euro en mijn werkboek minstens 20. Dus dat is dan 80 euro per vak en ik heb 15 vakken. 1200 euro per persoon grof genomen. Nou bij ons hebben ze macbooks en ik weet niet of die nou duurder zijn dan 1200 euro, dus eigenlijk is het misschien nog wel goedkoper.. :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik vind het gewoon ongemakkelijk met laptops en Ik leer veel liever op papier dan van op een scherm.
    Bovendien denk ik dat het helemaal een ramp wordt als de leerkrachten ook via dat systeem moeten gaan werken dan. Ze kunnen amper gewoon met een computer werken. Wat moet het dan zijn als ze heel het systeem elektroniseren.




    Dit dus.
    Sommige leerkrachten weten niet eens hoe ze hoe ze hun USB- stick moeten verwijderen of hoe ze het geluid van de computer aan moeten zetten..


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Befree schreef:
    Aan de ene kant mee eens de andere kant niet,ik heb liever computer het werkt makkelijker en een fout is makkelijk weg te halen. .



    Ja, geen geklooi met typexpotjes die kapot vallen/ typexrollers waar dat lange lint uit komt meer. Ook wel beter voor t millieu... maar om heel de dag naar zo'n scherm te kijken..


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Pythias schreef:
    Er zitten niet heel erg veel nadelen aan. De prijs moet lukken. Als er door de overheid voor schoolboeken gezorgd kan worden, kan er ook worden gezorgd voor een laptop/Ipad. En een laptop/Ipad kost op den duur minder.

    Ten tweede zal het opletten niet heel veel verschillen van dat het nu is. Nu heb je andere dingen om je tijd mee te verdrijven; kamertje verhuur, galgje, 4 op een rij en dat soort dingen. Dit zal dan misschien worden vervangen door apps. Maar dat maakt het opletten niet meer of minder.

    En de kwetsbaarheid valt nou ook wel weer mee. Je kunt hem in een hoesje steken en er daarnaast nog een apart tasje omheen doen.

    Het punt wat wel echt een minpunt zou kunnen zijn is dat als er iets misgaat, je alles kwijt bent. Maar stel je hebt een Ipad, dan kun je alles sowieso al synchroniseren met je computer. Dus dat zal het probleem bij een Ipad dus ook al niet zijn,

    Ook het feit dat wanneer je hem moet opladen vind ik nou ook niet zo'n probleem. Je zorgt er nu namelijk ook gewoon voor dat je - je rugzak bij je hebt. Waarom kun je dan niet zorgen dat je laptop/Ipad opgeladen is?

    En de tijd dat hij er mee door kan? Ja, alleen dat zou verhoogd moeten worden. Omdat je hem inderdaad niet echt op kunt laden op school.

    En ja, dan hou je nog de mensen die het gewoon lekker vinden om een boek vast te houden. Maar dat is ook gewoon gewenning.



    Misschien moet Apple een iPad in de vorm van een boek introduceren, in een hoesje dat ook als een boek voelt.

    MAAR HEY JE HOEFT JE BOEKEN DAN NIET MEER TE KAFTEN.
    maar je kan dan ook niet meer op de kaften tekenen...
    hmmm.
    ik ben het er nog steeds niet over (on)eens..


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nee, met een ipad zijn nog lang niet alle (goede) boeken compatible gemaakt om te lezen, en ook bepaalde programma's werken er niet op. Laat ze eerst maar eens al die methodes omzetten tot boeken voor de ipad, daar ben je een eeuwigheid mee bezig. Bij een boek kun je zo bladeren en heb je een goed ovezcht can hoeveel leerstof je hebt, en op welke pagina's dingen staan die je nog moeten lezen, op een ipad gaat dit een stuk lastiger. Daarnaast kun je lekker in een boek markeren en aantekeningen bijpennen en leest een boek fijner dan een verlichtend scherm. Bovendien zijn mensen al zo veel met hun smartphone bezig, dit ook onder de les, dat ik verwacht dat het concentratievermogen nog meer zal worden beproefd door een laptop / ipad. Die dingen zuigen ook qua batterij, als je ze lang gebruikt zul je ze echt vaak moeten opladen.


    Aan niets denken is ook denken.

    eens en oneens


    I'm A Dwarf Lover

    RSI ^.^
    Dus nee


    Kwas Tac-O's, kayy? ACCEPT IT YOU LITTLE ***....