• Heee,

    Ik moet een Enquete afnemen voor mijn opleiding over keuze's die jongeren maken.
    Zijn hier mensen die hem voor me in willen vullen? Dat zou ik heel fijn vinden

    liefss

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld? Bewaren, het staat gewoon op m'n rekening.
    2. Als je niet veel geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan? Niet, ik geef bijna nooit iets uit.
    3.Besteeds je veel aan uitgaan? Nee.
    4.Besteed je veel aan kleding? Nee.
    5.Besteed je veel aan je telefoon? Nee, alleen wanneer ik beltegoed nodig heb. Eens in de 3maanden ongeveer.

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school? Ja.
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken? Met de fiets.
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor? Ja, om 7u. Eigenlijk veel te vroeg, maar anders ben ik bang dat ik te laat kom.
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.? Ik leg m'n kleding 's avonds klaar, evenals douchen, alleen soms was ik m'n pony nog wel eens 's ochtends als die niet goed zit. Ik ontbijt soms.
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend? Is verschillend.

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding? Nee.
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? 5 minuten, 10 minuten.
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken? Nee, het meeste betaald mijn moeder.
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding? Of het matcht, en ik het koud zal krijgen.

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken? Genoeg, I guess.
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken? Ligt eraan.
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.) Naar de stad, filmpje kijken.
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10? 8,5.
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je? Goed indelen, je moet vrienden vooral niet verwaarlozen als je een relatie hebt.

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke? Nee.
    2.Hoeveel tijd steek je er in? Niet van toepassing.
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10? 0,000000000000000000000000.
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat? Niet van toepassing.
    5.Besteed je geld aan je sport? Niet van toepassing.

    onderwerp 6: Huiswerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag? Nee.
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor? Ik mag doordeweeks niet met vrienden afspreken, dus is het alleen huiswerk, als ik het al maak/leer.

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan? Ja.
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken? 5 uur, nee, het is gewoon op de zaterdag en gaat heel makkelijk.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 20:57 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld?
    Sparen, mijn telefoonrekening betalen en dingen kopen die ik nodig heb.
    Heb ik dan nog geld over, dan zet ik dat als extra op mijn spaarrekening erbij of ik koop iets wat ik leuk vind.
    (Ik zet sowieso een bepaald bedrag op mijn spaarrekening, dus datgene wat ik over heb kan er extra bijkomen)

    2. Als je niet veel geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan?
    Dan zet ik een kleiner deel op mijn spaarrekening en betaal mijn telefoonrekening. Daarnaast geef ik bijna niks tot niks uit, tot ik weer salaris of studiefinanciering krijg.

    3.Besteed je veel aan uitgaan?
    Nee.

    4.Besteed je veel aan kleding?
    Nee, alleen als ik echt kleding nodig heb.

    5.Besteed je veel aan je telefoon?
    Nee.

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school?
    Nee, want ik heb niet iedere dag les.

    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken?
    Met de bus. Ik hoef daar geen keuzes voor te maken, want de optie om met de fiets te gaan is niet aantrekkelijk.

    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor?
    Ja, anders haal ik de bus niet en kom ik te laat. Ik maak keuzes op de ochtend zelf, niet de avond ervoor, want die veranderen dan toch weer.

    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.?
    Ik sta om zeven uur op en in 20 minuten kleed ik me aan, doe mijn haar fatsoenlijk, pak mijn tas in en maak me op. Dan maak ik eten voor school en ontbijt ik. Dan is het kwart voor 8 en ga ik naar de bushalte.

    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend?
    Ik pak mijn spullen 's ochtends in.

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding?
    Nee, alleen als ik echt kleding nodig heb.

    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    5 minuten.

    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken?
    Nee, want ik heb thuis een heleboel waar ik vrij lang mee doe. Ik kijk wel of er aanbiedingen zijn en dan kan het zijn dat ik toch oogschaduw/mascara koop.

    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding?
    Dat mijn kleren een beetje bij elkaar staan en ik er niet als een debiel uit zie :').

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken?
    Te weinig. Mijn school slokt veel tijd op, waardoor ik ervoor kies om mijn vrienden minder te zien. Ik spreek ze wel, maar zie ze niet zo vaak.

    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken?
    Ja, wanneer ze jarig zijn, geef ik ze een cadeautje en ik trakteer ook wel eens als we ergens naar toe gaan.

    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.)
    Eén vriendin heeft paarden, dus daar gaan we meestal paardrijden, wandelen met de mini pony's ofzoiets. Maar als ik over het algemeen bekijk is het gewoon gezellig bijpraten.

    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10?
    9

    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je?
    Ik heb een relatie en mede hierdoor en door school onderhoud ik mijn vrienden door ze te bellen/whatsappen en af en toe met ze af te spreken. Daarbij hebben zij ook allemaal een vriend, dus ook niet altijd tijd. We kijken gewoon wanneer we tijd hebben en dan spreken we af. No big deal (:

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke?
    Nee.

    2.Hoeveel tijd steek je er in?
    N.v.t.
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10?
    N.v.t.
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat?
    N.v.t
    5.Besteed je geld aan je sport?
    Nee.

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag?
    Soms, als ik veel huiswerk heb wel. Anders niet.

    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor?
    Dan gaat school voor. Ik kan ook nog een andere keer iets met vrienden doen, wanneer ik geen huiswerk heb.

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan?
    Ja
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken?
    Gemiddeld 14 uur per week. Ik werk op woensdag, want dan hoef ik niet naar school, op vrijdagavond en op zaterdagmiddag.
    Ik maak daar geen keuzes voor, want ik heb ook geld nodig om dingen te kunnen doen en betalen.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld?
    Uitgeven als het moet, zo niet, opsparen.
    2. Als je niet vee geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan?
    Aan de nodige dingen, denk aan cadeau's etc.
    3.Besteeds je veel aan uitgaan?
    jNope. Njeta.
    4.Besteed je veel aan kleding?
    Nope, Njeta. Ik heb toffe ouders.
    5.Besteed je veel aan je telefoon?
    Nope, nog niet. Zolang deze werkt. Als deze kapot gaat, moet ik hem zelf kopen.

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school?
    Nee, in het weekend niet. Voor de rest wel.
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken?
    Meestal met de fiets. Maar als het regent kan ik de keuze maken om met de bus te gaan. Of met een vriendin (auto) als wij hetzelfde rooster hebben.
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor?
    Als ik mijn bed uit kom, dan sta ik op tijd op. Zo niet, dan toch. En nee, kleding etc doe ik 's morgens.
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.?
    Nee, ik begin chill, rustig en langzaam en eindig nogal haastig omdat ik aan de late kant ben.
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend?
    Ligt eraan of ik daar zin in heb, tijd voor heb, zo ja, dan 's avonds. Zo nee, 's ochtends.

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding?
    Mijn ouders voor mij; mwah het gaat wel. Zelf hoef ik dat niet te betalen.
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    Ik heb naar mijn idee weinig kleren. Dus ik besteed wel een tijdje eraan om kleding te zoeken.
    3.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    Pfff.
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken?
    Nee, helemaal niet veel. Af en toe eens iets. Ik draag geen make-up, dus dat hoef ik ook niet te betalen.
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding?
    Wat ik aandoe als trui. Ik draag standaard spijkerbroeken.

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken?
    Dat verschilt. Meestal zie ik ze op school en anders spreken we af, een keer per twee maanden. De rest heeft het druk.
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken?
    Alleen cadeautjes als ze jarig zijn.
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.)
    Eh, lunchen op school? Voor de rest; geen idee, dat verschilt per keer.
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10?
    7, ze zijn belangrijk voor mij dat ik niet alleen sta, maar andersom weet ik het niet..
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je?
    Mijn vrienden zie ik -zoals gezegd- op school, mijn relatie niet. Dus, dat is dan simpel.

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke?
    Deed. Dansen. Nu niet meer.
    2.Hoeveel tijd steek je er in?
    Ik ben niet van plan dat te doen.Oh wacht, twee uur gym.
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10?
    6, ik moet wel gaan sporten. In de zomer want het is goed voor je gezondheid, maar verder niet echt zoveel.
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat?
    Ja, of ik ooit nog eens iets ga doen.
    5.Besteed je geld aan je sport?
    Nee.

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag?
    Dat valt best mee/tegen.
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor?
    Meestal doen we dat in het weekend of op vrije dagen, dus nee, dat stoort elkaar niet.

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan?
    Ja. Nee. Had. Ik ben in de letterlijke woorden van mijn moeder "seizoensarbeider".
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken?
    Alleen in de vakanties. Anders trek ik het niet. Het is een dagvulde arbeid en niet zomaar even 's avonds.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld? sparen
    2. Als je niet vee geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan? alleen de dingen kopen die ik nodig heb en de rest sparen
    3.Besteeds je veel aan uitgaan? nee
    4.Besteed je veel aan kleding? nee
    5.Besteed je veel aan je telefoon? [bnee][/b]

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school? ja, op de vakanties en weekenden na
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken? te fiets, er is geen andere optie
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor? jep, elke morgen precies op tijd het bed uit, nee daat hoef ik 's avonds geen keuze voor te maken
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.? 15 minuten aankleden, 15-20 minuten eten en de resterende tijd tandenpoetsen etc.
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend? 's avonds

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding? nee
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? zo'n 5 minuten
    3.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? -
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken? nee, ik draag geen make-up alleen heel soms een ketting en ja daar moet ik een keuze bij maken
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding? welk vest over welk -shirt past

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken? geen idee hoe lang. Nee daar hoef ik geen keuzes voor te maken
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken? ja voor cadeautjes en als we ergens naartoe gaan, ja wat voor een cadeautje
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan, chillen ect ect.) chillen
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10? 7.5
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je? ik heb een relatie, ik heb vrienden op school en in de weekenden als ze wat willen gaan doen en een vriend in de weekenden en 's avonds via msn

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke? op het moment geen, heb gejudoed en daar loop ik nu ook stage.
    2.Hoeveel tijd steek je er in? 1 uur per week
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10? 6.5
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat? ja, of ik naar een wedstrijd ging en of ik ging helpen met opbouwen als de wedstrijd in ons dorp was.
    5.Besteed je geld aan je sport? ja voor nieuw judopak, maar dat is maar eens in de zoveel jaar

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag? ongeveer 1 uur
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor? eerst huiswerk of samen huiswerk maken, de keuze welk vak eerst en of we samen huiswerk maken of apart.

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan? ik pas af en toe op
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken? geen vaste tijd alleen als ik wordt gevraagd en meestal maak ik daar gewoon tijd voor.

    Ik vul 'm ook wel in! (:

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld? Sparen
    2. Als je niet vee geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan? Niet :'D
    3. Besteed je veel aan uitgaan? Nee
    4.Besteed je veel aan kleding? Redelijk
    5.Besteed je veel aan je telefoon? Nee

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school? Ja.. Alleen niet in het weekend.
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken? Fietsend, maar als het heel glad is lopend
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor? Ik sta altijd op tijd op, maar ik ga wel veel te laat naar bed.
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.? Ik douche altijd s' avonds en ik ben binnen 5 minuten aangekleed, mijn kleren leg ik s' avonds ook al klaar. Ik ontbijt snel, en kijk dan nog een tijdje tv.
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend? Meestal s' avonds

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding? Nee
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? Zo'n dertig secondes.
    3.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken? Nee.
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding? Ehm, geen idee? I guess welke schoenen ik aan doe haha.

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken? Best vaak, hoewel ik natuurlijk ook huiswerk heb wat ik niet opoffer :')
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken? Aan cadeaus maar daar hoef ik geen keuzes voor te maken behalve wat ik koop.
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.) "Chillen" dus bij iemand thuis een filmpje kijken, kletsen etc. We doen niet aan buiten hangen :') We gaan ook vaak shoppen of naar de film.
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10? 10
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je? Ik geef mijn vrienden evenveel tijd, soms zou ik dan wel wat tijd met mijn vrienden opofferen, maar niet heel veel.

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke? Ja, korfbal en paardrijden.
    2.Hoeveel tijd steek je er in? Korfbal: zo'n 7 uur per week
    Paardrijden: 2 uur per week

    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10? 7
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat? Ik ga altijd, anders laat ik mijn team zitten, en paardrijden vind ik gewoon te leuk om niet te gaan.
    5.Besteed je geld aan je sport? Mijn ouders betalen, maar aangezien paardrijden redelijk duur is, wel ja.

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag? Ja, maar dan vooral aan leren.
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor? Ik heb het meestal af voordat ik iets ga doen, maar aangezien mijn vriendinnen voornamelijk bij mij op school zitten hebben hun evenveel werk en spreken we dus af als we minder huiswerk hebben. Met andere vriendinnen spreek ik voornamelijk in het weekend af.

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan? Nee
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken?


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Onderwerp 1: Geld.

    1. Wat doe je meestal met je geld? Het geld dat ik contant krijg, verdwijnt in mijn spaarpot. Soms koop ik daar dingen van.
    2. Als je niet veel geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan? Ik besteedt mijn geld alleen aan het hoog nodige, zoals mijn telefoon, maar niet aan snoep, etc.
    3. Besteedt je veel aan uitgaan? Uitgaan mag ik nog niet, maar af en toe ga ik wel naar de bioscoop of naar een pretpark.
    4. Besteed je veel aan kleding? Nee, dat betalen mijn ouders nog voor me.
    5. Besteed je veel aan je telefoon? Ik moet mijn beltegoed zelf betalen, dus ik bepaal zelf hoeveel ik besteedt en ik kan je vertellen, dat is niet veel. Twintig euro per 2 maanden ongeveer?

    Onderwerp 2; School.

    1. Ga je elke dag naar school? Ja!
    2. Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken? Ik fiets iedere dag naar school, één uur heen, één uur terug. Bij slecht weer pak ik de bus.
    3. Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor? Meestal niet, vaak is het haasten, omdat ik toch iets te lang blijf liggen. De avond ervoor ga ik op tijd naar bed, om niet al te brak te zijn 's morgens.
    4. Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.? Voor aankleden en tanden poetsen, zo'n kwartiertje. Ik kan niet douchen 's ochtends, want daar heb ik simpel weg geen tijd voor. En meestel besteedt ik zo'n kwartiertje aan mijn ontbijt en de rest hang ik voor te tv.
    5. Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend? 's Avonds. Als ik het 's ochtends doe, zal ik vast iets vergeten.

    Onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding? Mijn ouders betalen het, maar mijn kleding is over het algemeen niet duur, maar ook niet goedkoop.
    2. Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? Meestal heb ik de avond ervoor al wat in mijn hoofd gehad en trek ik dat 's ochtends aan.
    3. Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? Zie hierboven.
    4. Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken? Het enigste wat ik gebruik is shampoo, crèmespoeling, deo, af en toe mascare en bodylotion. Deze producten koopt mijn moeder voor me, dus de bedragen weet ik niet.
    5. Wat is je belangrijkste keuze qua kleding? Dat het lekker zit en er leuk uitziet.

    Onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken? Na school w'app ik best veel en in het weekend spreek ik wel eens wat af.
    2. Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken? Ik leen ze wel eens geld uit, als je dat bedoelt. Maar verder ben ik niet iemand die het geld voer de toonbank smijt.
    3. Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.) Filmavonden, chillen, naar de film, naar een pretpark, etc.
    4. Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10? Acht, denk ik..
    5. Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je? Ik maak naast mijn vriendje natuurlijk ook plaats voor mijn vriendinnen. Ze krijgen allebei even veel aan dacht. (:

    Onderwerp 5: Sport.

    1. Doe je aan een sport? Welke? Ik deed aan paardrijden, maar nu doe ik geen enkele sport meer. Ik fiets al iedere dag naar school, dat is mijn sport.
    2. Hoeveel tijd steek je er in? Geen.
    3. Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10? Vijf.
    4. Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat? Nee.
    5. Besteed je geld aan je sport? Ik besteedde geld aan paardrijden, maar nu dus niet meer.

    Onderwerp 6: Huiswerk.

    1. Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag? Ja, aangezien ik bakken huiswerk heb. Soms zo'n twee uur, maar meestal wel drie uur.
    2. Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor? Ik combineer het of maak huiswerk met vrienden, dat kan ook gezellig zijn.

    Onderwerp 7; Bijbaan.

    1. Heb je een bijbaan? Ja!
    2. Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken? Ik werk iedere zaterdag van 7.00 tot 12.00. En in de vakantie's iedere dag van 7.00 tot 12.00. 's Middags kan ik dan nog leuke dingen doen. (:

    Alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 21:31 ]

    Pb verstuurd!
    Hopelijk heb je er iets aan, want door het op mijn gsm te maken ben ik zo'n drie keer mogen herbeginnen (cat)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld?
    Boeken, snoep, haarproducten en tijdschriften kopen. Een groot deel gaat ook aan sparen voor headphones die telkens kapot gaan.
    2. Als je niet veel geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan?
    Het bedrag dat ik heb, verdeel ik oer het aantal weken dat ik nog met het geld moet doen of ik wacht met bepaalde dingens kopen.
    3.Besteeds je veel aan uitgaan?
    Nee, en als ik uitga, geef mij moeder me altijd geld om uit te geven.
    4.Besteed je veel aan kleding?
    Nee, alleen als we in Amerika zijn.
    5.Besteed je veel aan je telefoon?
    Ja, zeker 60 guldens per maand. Daaruit moet ik beltegoed en internet halen.

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school?
    Ja, behalve als ik me niet lekker voel natuurlijk. Aka : nog nooit gespijbelt.
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken?
    Mijn moeder brengt me met de auto (Ik woon op Curacao, bijna niemand gaat in die hitte fietsen). Dus nee, geen keuzes.
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor?
    Nee, ik slaap vaak over.
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.?
    Ik sta op om 6 uur en slap uit tot 6.15. Dan ga ik douchen (15 min) en haren kammen (15 min). We hebben uniform dus met kleding hoef ik niet lang te treuzelen. En make up gebruik ik nooit.
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend?
    ‘s avonds

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding?
    Ongeveer 2000 dollar?
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    Minder dan 2 minuutjes 
    3.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag?
    -
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken?
    Nee.
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding?
    Uh jeans, shirt dus iets makkelijks?

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken?
    Ongeveer een 2 uur aan pingen.
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken?
    Nee, als we uitgaan, betaalt ieder voor zichzelf
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.)
    Meestal een movie kijken of een paar komen bij mij af en toe.
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10?
    Ik ben erg op mezelf gesteld dus een 6.
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je?
    Ik zal met beide groepen elke dag praten en af en toe met hun samen met m’n vriend uitgaan, heeft niemand het idee dat zed an buitengesloten worden.

    onderwerp 5: sport.

    1.Doe je aan een sport? Welke
    Nee, niet op het moment als vrij zwemmen telt niet mee
    2.Hoeveel tijd steek je er in?
    Een keertje per week
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10?
    Een 4 eerlijk gezegd
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat?
    nee
    5.Besteed je geld aan je sport?
    niks

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag?
    Nee, een uurtje.
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor?
    Ik doe alle huiswerk in het week en weekend hou ik altijd vrij, dus a;s ik uitga is het altijd in het weekend, behalve als het vakantie is

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan?
    nee
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken?
    --


    -

    onderwerp 1: geld.

    1.Wat doe je meestal met je geld? Sparen
    2. Als je niet vee geld te besteden hebt, hoe verdeel je het dan? Zo weinig mogelijk geld uitgeven.
    3.Besteeds je veel aan uitgaan? Nee
    4.Besteed je veel aan kleding? Ja
    5.Besteed je veel aan je telefoon? Nee

    onderwerp 2; school.

    1.Ga je elke dag naar school? Ja
    2.Hoe ga je naar school? Moet je daar keuzes voor maken? Met de fiets
    3.Sta je elke ochtend op tijd op? Moet je daar keuzes voor maken de avond ervoor? Ja, ten laatste om kwart na 7.
    4.Hoe verdeel je je tijd ’S ochtends voordat je naar school gaat, qua kleding, douchen en je ontbijt ect.? ontbijt 10 min; kleding, tanden poetsen enzo 30 minuten
    5.Pak je je spullen ’S avonds in of in de ochtend? 's avonds

    onderwerp 3: Kleding.

    1. Besteed je veel geld aan kleding? Ja
    2.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? 10 minuten
    3.Hoeveel tijd besteed je aan kleding uitzoeken per dag? 10 minuten
    4.Geef je veel geld uit aan overige producten voor je uiterlijk, moet je daar keuzes voor maken? Ja
    5.Wat is je belangrijkste keuze qua kleding? Dat ik mij er goed in voel.

    onderwerp 4; Vrienden.

    1.Hoeveel tijd steek je in je vrienden, moet je daar keuzes voor maken? In de vakantie redelijk veel afspreken, en tijdens het schooljaar enkel als ik niet veel huiswerk of toetsen heb.
    2.Besteed je geld aan je vrienden? Zo ja, moet je daar dan keuzes voor maken? Ja
    3.Wat doe je zoal met je vrienden? (uitgaan chillen ect ect.) bioscoop, shoppen
    4.Hoe belangrijk zijn je vrienden voor je op de schaal van 1 tot 10? 9
    5.Stel, je zou een relatie hebben, hoe onderhoud je je vrienden dan? Welke keuzes maak je? Met vrienden blijven afspreken.

    onderwerp 5: sport.

    1. Doe je aan een sport? welke? Badminton
    2.Hoeveel tijd steek je er in? +/- 4 uur per week
    3.Hoe belangrijk is sport voor je op de schaal van 1 tot 10? 8
    4.Moet je keuzes maken? Bijv. als je een wedstrijd uit hebt, of je dan wel gaat?
    5.Besteed je geld aan je sport? ja

    onderwerp 6: Huiwerk.

    1.Besteed je veel tijd aan je huiswerk per dag? Ja
    2.Hoe verdeel je die tijd dan, als je ook nog met vrienden wil chillen? Welke keuzes maak je daarvoor? Eerst huiswerk

    onderwerp 7; bijbaan.

    1.Heb je een bijbaan? Nee
    2.Hoeveel uur per week werk je? Hoe verdeel je dat en moet je daar keuzes voor maken? Geen


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    wauw dankjewel voor al deze reacties <3