• Halloo. Morgen is mijn eerste stage-dag in een kinderopvang. Eigenlijk ben ik wel een beetje zenuwachtig, want zoveel ervaring met kinderen heb ik niet eens.
    Alle tips op gebied van kinderen en hoe je er leuk mee om kan gaan zijn welkom! (krul)

    Edit: Het ging gelukkig wel goed! Een groepje met 5 kinderen, jongste 4, oudste 10. Lieve kindjes. Heb hun nagels gelakt, en hun de mijne. :') Moet ze nog wat leren kennen, maar dan zal het wel leuk worden! Nogmaals bedankt voor jullie goede tips. (:

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 19:20 ]


    You are beautiful, you are love.

    Jezelf voorstellen bij elk kindje :'D ?


    Pretty is just a pretty word.

    toon interesse, vraag ze over dingen die ze vertellen (bv: ze zijn naar de bioscoop geweest, vraag dan naar welke film en of die leuk was etc.) ga met ze spelen in de poppenhoek/huishoek/bouwmat wat ze dan ook hebben of ga met ze kleuren of knutselen (wel even vragen aan de begeleider of dat mag) en je begeleider zal vast wel dingen weten, zeg gewoon dat je wat zenuwachtig bent, heeft mij ook geholpen!

    Maak er een strafkamp van (cat)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Eerst en vooral, speel veel mee met de kindjes en amuseer je er mee.
    Vraag vaak aan de verzorgenden of je kan helpen, wat je precies kan doen of vraag "zal ik anders..."
    Let goed op de dagindeling en maak achteraf desnoods een schema voor jezelf zodat je het beter onthoudt.
    Probeer elk kindje even veel aandacht te geven, ookal is die ene net iets leuker of juist niet.

    Tips van een afgestudeerd kinderverzorgster :Y).
    Als je ideeën nodig hebt voor stage-opdrachten dan mag je gerust een pb'tje sturen ^^


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aotearoa schreef:
    toon interesse, vraag ze over dingen die ze vertellen (bv: ze zijn naar de bioscoop geweest, vraag dan naar welke film en of die leuk was etc.) ga met ze spelen in de poppenhoek/huishoek/bouwmat wat ze dan ook hebben of ga met ze kleuren of knutselen (wel even vragen aan de begeleider of dat mag) en je begeleider zal vast wel dingen weten, zeg gewoon dat je wat zenuwachtig bent, heeft mij ook geholpen!


    Bedankt voor de tips! (:

    Gancanagh schreef:
    Eerst en vooral, speel veel mee met de kindjes en amuseer je er mee.
    Vraag vaak aan de verzorgenden of je kan helpen, wat je precies kan doen of vraag "zal ik anders..."
    Let goed op de dagindeling en maak achteraf desnoods een schema voor jezelf zodat je het beter onthoudt.
    Probeer elk kindje even veel aandacht te geven, ookal is die ene net iets leuker of juist niet.

    Tips van een afgestudeerd kinderverzorgster :Y).
    Als je ideeën nodig hebt voor stage-opdrachten dan mag je gerust een pb'tje sturen ^^


    Ooh, ik zal het onthouden! ;) Bedankt.


    You are beautiful, you are love.

    Niet zo druk maken. Kinderen komen vaak zelf wel op je af want ze zijn nieuwsgierig. En anders ga je gewoon bij ze zitten en met ze praten over waar ze mee spelen ^^


    -

    Bij welke leeftijd loop je eigenlijk stage?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mijn beste vriendin's kleine nichtje vindt me leuk als ik in een hoog, grappig stemmetje praat. Maar dat kan natuurlijk niet de hele dag.
    Veel intonatie dan, misschien? :')


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Dat zal vast meevallen. Ik heb best wat ervaring en zou nu random tips kunnnen geven, maar ik denk dat als je er een beetje 'feeling' voor hebt het wel vanzelf zal gaan. En de andere begeleiders zullen je er ook niet zomaar ingooien, ze zullen je in het begin ook wel helpen. Veel succes (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    CURLYMONSTER schreef:
    Jezelf voorstellen bij elk kindje :'D ?


    Dat was ik wel van plan ja! xd

    Blanes schreef:
    Maak er een strafkamp van (cat)


    Dat was ik niet van plan. :') (kan ik niet eens)

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 21:10 ]


    You are beautiful, you are love.

    Gancanagh schreef:
    Bij welke leeftijd loop je eigenlijk stage?


    4-12 jaar.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 21:13 ]


    You are beautiful, you are love.

    Omnivium schreef:
    (...)

    17 Eerstejaars (cat)


    Dear Lord!

    Geen idee. Haha.
    Heeeeeel veeeeeel succes inderdaad.

    Ik moet je wel zeggen, kinderen van die leeftijd kunnen heel gewiekst zijn. Laat veel toe, maar niet veel.
    Durf nee te zeggen, EN SMELT NIET! Vooral dat niet.
    Ik zag het herhalen in andere woorden en onthoud dat dan; KINDEREN ZIJN NIET SCHATTIG.
    Goed, als je je dat onthoud, komt het goed.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dear Lord!

    Geen idee. Haha.
    Heeeeeel veeeeeel succes inderdaad.

    Ik moet je wel zeggen, kinderen van die leeftijd kunnen heel gewiekst zijn. Laat veel toe, maar niet veel.
    Durf nee te zeggen, EN SMELT NIET! Vooral dat niet.
    Ik zag het herhalen in andere woorden en onthoud dat dan; KINDEREN ZIJN NIET SCHATTIG.
    Goed, als je je dat onthoud, komt het goed.


    Haha, foutje. Ik las de vraag verkeerd. Ben zelf 17, de oppaskindjes zijn gelukkig wat jonger. :') Maar bedankt voor de tips!


    You are beautiful, you are love.

    Oh wacht.

    Bij die leeftijd sta ik zelf niet zo graag, ik hou meer van de kleintjes.

    Bij die leeftijd zorg je best voor veel variatie, muziek doet het trouwens op alle leeftijden goed en je kan naargelang de leeftijd andere dingen ermee doen.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 21:17 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Omnivium schreef:
    (...)

    Haha, foutje. Ik las de vraag verkeerd. Ben zelf 17, de oppaskindjes zijn gelukkig wat jonger. :') Maar bedankt voor de tips!


    Ik had het over de eerstejaars. Dear Lord, ik dacht dat het er zeventien waren. (Zijn het dat er ook?) O.o


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt