• Halloo. Morgen is mijn eerste stage-dag in een kinderopvang. Eigenlijk ben ik wel een beetje zenuwachtig, want zoveel ervaring met kinderen heb ik niet eens.
    Alle tips op gebied van kinderen en hoe je er leuk mee om kan gaan zijn welkom! (krul)

    Edit: Het ging gelukkig wel goed! Een groepje met 5 kinderen, jongste 4, oudste 10. Lieve kindjes. Heb hun nagels gelakt, en hun de mijne. :') Moet ze nog wat leren kennen, maar dan zal het wel leuk worden! Nogmaals bedankt voor jullie goede tips. (:

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 19:20 ]


    You are beautiful, you are love.

    Gancanagh schreef:
    Dus 17 kindjes vanaf één jaar oud? Vat ik het zo goed op? :')


    Wat? Nee. :') Het is niet een héle grote groep. Kan nog niet precies zeggen hoeveel, maar niet veel vanwege crisis xd En ze zijn allemaal rond de 4/5/6 geloof ik.


    You are beautiful, you are love.

    Pff, kinderen zijn leuk, als je een beetje met kinderen overweg kan gaan, is het harstikke makkelijk :Y). Gewoon op je gemak blijven en een beetje lollig doen. Succes!


    i put the fun in funeral

    Je moet echt op een speciale manier met die kinderen omgaan, dat leer je door het te doen.
    Ik kon het in het begin ook niet, maar na een tijdje heb je wel door wat je moet doen.
    Gewoon héeeeel erg met ze meeleven enzo, vinden ze geweldig!


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Vooral niet in de kinderopvang gaan werken/stage lopen

    Toon interesse, en toon initiatief
    Natuurlijk weet je niet alles de eerste dag, maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen

    Ik begin donderdag met mn stage in de kinderopvang, hopelijk gaat het daar beter en gaat ie niet failliet (:

    Succes in ieder geval (:

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 22:21 ]

    Mijn tip is dat je met ze mee moet leven, en ze bovenal het gevoel moet geven dat je ze serieus neemt. Ik heb niet veel ervaring of zo, maar dat is wel wat ik altijd het prettigste vond bij begeleiders. + dat heb ik ook wel een beetje mee gekregen van de kleine kinderen om mij heen.

    Succes!


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Leuk! Ik ga ook stagen lopen met kinderen, weet nog niet precies welke opvang het is. Maar heb er wel zin in.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    De belangrijkste tip die ik kan geven, naast hetgeen dat hierboven al gezegd is, is dat je geduldig moet blijven, no matter what. Kinderen kunnen soms echt wel onmogelijk zijn en ze doen elkaar graag na. Ik ga er vanuit dat je dit natuurlijk al weet en hebt meegekregen vanuit je theorie dus echt een tip zal het ook niet meer zijn, maar goed ^_^
    Ik wens je in ieder geval heel veel suc7 en heel veel plezier met je stage (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gancanagh schreef:
    Oh wacht.

    Bij die leeftijd sta ik zelf niet zo graag, ik hou meer van de kleintjes.

    Bij die leeftijd zorg je best voor veel variatie, muziek doet het trouwens op alle leeftijden goed en je kan naargelang de leeftijd andere dingen ermee doen.


    De kleintjes hadden mij ook leuk geleken, maar ik had het helaas niet voor het kiezen.. Maar volgens mij zijn ze niet ouder dan 7. Zal het straks zien!

    Merrow schreef:
    De belangrijkste tip die ik kan geven, naast hetgeen dat hierboven al gezegd is, is dat je geduldig moet blijven, no matter what. Kinderen kunnen soms echt wel onmogelijk zijn en ze doen elkaar graag na. Ik ga er vanuit dat je dit natuurlijk al weet en hebt meegekregen vanuit je theorie dus echt een tip zal het ook niet meer zijn, maar goed ^_^
    Ik wens je in ieder geval heel veel suc7 en heel veel plezier met je stage (K)


    Thanks, ik weet inderdaad al het een en ander. Niet dat ik specifiek studeer om bij een kinderopvang te werken. Het is meer een 'snuffelstage' om te kijken of ik het leuk vind.


    You are beautiful, you are love.

    Lyon schreef:
    Vooral niet in de kinderopvang gaan werken/stage lopen

    Toon interesse, en toon initiatief
    Natuurlijk weet je niet alles de eerste dag, maar probeer zoveel mogelijk zelf te doen

    Ik begin donderdag met mn stage in de kinderopvang, hopelijk gaat het daar beter en gaat ie niet failliet (:

    Succes in ieder geval (:


    Oei, da's minder. Ik denk dat ik er later ook niet ga werken, maar voor nu is het goed om ervaring op te doen.
    Jij ook veel succes! (:


    You are beautiful, you are love.

    Aotearoa schreef:
    toon interesse, vraag ze over dingen die ze vertellen (bv: ze zijn naar de bioscoop geweest, vraag dan naar welke film en of die leuk was etc.) ga met ze spelen in de poppenhoek/huishoek/bouwmat wat ze dan ook hebben of ga met ze kleuren of knutselen (wel even vragen aan de begeleider of dat mag) en je begeleider zal vast wel dingen weten, zeg gewoon dat je wat zenuwachtig bent, heeft mij ook geholpen!


    •*• Lululu •*•

    Omnivium schreef:
    (...)

    Oei, da's minder. Ik denk dat ik er later ook niet ga werken, maar voor nu is het goed om ervaring op te doen.
    Jij ook veel succes! (:

    Dankje
    Het is altijd goed om ervaring op te doen
    Ik denk ook niet dat ik later in de kinderopvang wil werken, ik wilde het wel, maar als ik de verhalen van tegenwoordig hoor, weet ik niet of ik een baan kan vinden

    [ bericht aangepast op 31 okt 2012 - 17:51 ]

    Waarom zijn er negatieve personen? Ga lekker bij de andere staan en zeik lekker over iets anders.

    Leuke stage, ik denk eraan om ook bij de kinderopvang stage te lopen. Of bij de basisschool. Maargoed, veel succes.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Lyon schreef:
    (...)
    Dankje
    Het is altijd goed om ervaring op te doen
    Ik denk ook niet dat ik later in de kinderopvang wil werken, ik wilde het wel, maar als ik de verhalen van tegenwoordig hoor, weet ik niet of ik een baan kan vinden


    True. Die kinderopvang waar ik nu stage loop is volgend jaar dus ook failliet. Alles met zorg krimpt. Mèh. Maar goed, wij zijn jong dus we vinden vast wel een baan.


    You are beautiful, you are love.

    Het ging gelukkig wel goed! Een groepje met 5 kinderen, jongste 4, oudste 10. Lieve kindjes. Heb hun nagels gelakt, en hun de mijne. :') Moet ze nog wat leren kennen, maar dan zal het wel leuk worden! Nogmaals bedankt voor jullie goede tips. (:


    You are beautiful, you are love.

    Omnivium schreef:
    (...)

    True. Die kinderopvang waar ik nu stage loop is volgend jaar dus ook failliet. Alles met zorg krimpt. Mèh. Maar goed, wij zijn jong dus we vinden vast wel een baan.

    Ik hoop het, maarja, zal vast wel lukken (: