• De stelling van deze week luidt:
    Door een hype verliest het betreffende onderwerp zijn waarde.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Demigod schreef:
    Voor sommigen voor wel, en voor anderen niet.
    Bv. de hele -1D-komt-naar-belgië-en-nederland-hype.
    Dat begint de mensen die 1D wel goed vinden maar geen superfans zijn te irriteren. Maar de supergrote fans vinden het dan weer geweldig dat er zo veel mensen zijn waarmee ze over dat onderwerp kunnen praten.

    Wat een LEUK voorbeeld. Heb nog niemand ontmoet die zich eraan irriteert trouwens, behalve mensen die absoluut geen fan zijn hihi. Goed voorbeeld. ^^


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Othello schreef:
    Meestal wel, als iets heel erg in de spotlight staat begint een groot aantal zich te irriteren. En wanneer iets groot wordt, komen er geldwolven op af die het voor de rest verpesten waardoor zoiets helemaal wegvaagt.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    SeCuteBieber schreef:
    Waarom denk ik opeens aan Justin Bieber en One Direction?:8


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Omnivium schreef:
    Ja, wel mee eens Dan hoor je er zo veel over dat het mensen gaat irriteren of dat mensen het saai gaan vinden en uiteindelijk word het dan volgens mij wel minder.


    ja, en sommige dingen worden trouwens ook overgewaardeerd, hoor. One direction bijvoorbeeld. Ze hebben leuke liedjes, maar opeens heeft bijna iedereen hier op quizlet wel stories over ID. Net als toen met Tokio Hotel, Justin Bieber, Twilight... echt zo frustrerend. want ze komen altijd op hetzelfde neer!


    Fus Ro Dah!

    Mee eens. Op het moment dat jij iets leuk vindt dat op het moment helemaal in is, wordt er al snel gedacht dat je het daarom hebt of leuk vindt. Mensen denken dat je het hebt, doet of leuk vindt vanwege de hype, in plaats van te zien dat jij datgene waardeert om wat het werkelijk is. Iets dat je echt leuk vindt

    Assassin schreef:
    Ik ben het ermee eens, vooral omdat de commerciele kant zo erg opspeelt als iets een hype wordt en dingen worden gedaan om het geld, niet meer om de dingen waarmee het begon.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Uchiha schreef:
    Denk dat een hype meer het gevolg is van een waardestijging van het onderwerp en dat het in de fase van verzadiging z'n waarde verliest omdat mensen er dan een beetje de buik van vol krijgen.


    Intersectional feminist

    Dat verschilt per hype. Sommige hype's verliezen de waarde vanwege het 2012-ritme waar alles draait om geld en macht.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Het kan wel voorkomen ja, maar ik vind dat als je iets leuk vind moet een hype je er niet van weerhouden om iets te kopen/leuk te vinden


    As travars

    Ja, ik vind het dan ook leuker als ik iets ken wat niet echt populair is.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Jep. Eerst vond ik 1D niet eens zo slecht, maar nu het zo'n mega-hype is geworden is het toch minder leuk.


    Never said it was good, never said it was near. Shadow rises and you are here.

    niet per se, het kan ook meer waard worden omdat iedereen het wil, maar vaak verliest het wel zijn waarde ja

    (doeg)

    Ik denk dat het aan het ding/iets ligt. Als je het echt leuk vindt verliest het zijn waarde niet, maar als je het alleen doet omdat anderen het ook doen of hebben...


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Meestal wel


    Smile for me (:

    Jup.


    Abracadabra.................................... nope, you're still a bitch