• De stelling van deze week luidt:
    Door een hype verliest het betreffende onderwerp zijn waarde.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, soms wel.
    Het is een beetje vaag. Want soms gebeurt het ook weer niet.
    Het hangt ervanaf wat het is. Personen (kijk naar 1D) kunnen populair zijn, maar of je het een hype kunt noemen? Lang niet iedereen is fan van ze, en ze doen niet alsof, zoals met hypes (ofwel trends).
    Bij voorwerpen kan het inderdaad snel zijn waarde verliezen. Een populair meisje op school kan een teken dragen van een organisatie, en binnen de kortste keren zie je heel veel mensen met een kopie lopen. Dan heeft het oorspronkelijke voorwerp inderdaad zijn emotionele waarde verloren.

    God, ik ben weer lekker bezig zeg! Ik ben in een debat-mood...


    For those I love, I will sacrifice

    Omnivium schreef:
    Ja, wel mee eens Dan hoor je er zo veel over dat het mensen gaat irriteren of dat mensen het saai gaan vinden en uiteindelijk word het dan volgens mij wel minder.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Nee. Het verliest niet per se zijn waarde doordat het een hype wordt, het verliest zijn waarde doordat de hype na een tijdje weer overwaait. Al is het bij sommige dingen wel zo dat ze erg veel negatieve aandacht krijgen als ze een hype zijn waardoor ze sneller onthypen, maar dit is natuurlijk lang niet altijd het geval.


    I think I'm better than you. I know it's wrong, so what should I do?

    ik denk dat dit vaak wel klopt, voorbeeld de rock look, eerst werden ze als gevaarlijk gezien, eng, rebels en met zulke jongens mocht je van je ouders niet thuis komen. Toen was de rock look ineens helemaal hip en overal kon je kleding krijgen om er als een onverzorgde rockster uit te zien. inmiddels is deze look weer ingeruild voor onverzorgde hippie, maar als je nu als rocker rond loopt, denken mensen dat je de mode niet snapt of achter loopt. de waarde en het idee is weg.

    net als bij de Iphone, als je eerst een Iphone had, was je een van de weinige, als je er nu een hebt ben je mainstream.

    ik wacht op de dag dat mode en hypes eindelijk weg zijn en iedereen eruit ziet zoals ze het zelf leuk vinden en zelf willen. wanneer een look hebben en jezelf zijn weer waarde heeft.


    ik ben niet perfect, ook al zou je het wel zeggen.