• Het is ruim 5 jaar na de tweede opstand van Panem, ondertussen heeft het Capitool de rellen de kop ingedrukt en zijn alle regels aangescherpt. In de districten lopen twee keer zoveel Vredesbewakers rond, twee keer zo genadeloos als anders. Alles wat ook maar lijkt op tegenspraak wordt hardhandig gestraft.
    Een dag voor de Reaping springt de tv aan voor een landelijk nieuwsbericht van president Snow.

    "Hallo, Panem. De rebellen zijn verslagen, en voor goed. Degenen die zich verborgen hielden hebben we onthoofd, hun gegil galmt nog altijd na in onze hoofden en klinkt als heerlijke muziek.
    We hebben besloten de Hunger Games dit jaar te veranderen. Na een vergadering zijn we tot de volgende veranderingen gekomen:
    1. De leeftijdsgrens wordt verandert: 15- tot 20-jarigen zullen vanaf nu deelnemen. Kinderen van 12 t/m 14 zijn nog te jong om een goede spelen neer te zetten.
    2. In de Hoorn des Overvloeds wordt geen eten of andere hulpmiddelen meer geplaatst. Het enige wat daar vanaf nu aan te vinden zal zijn, zijn wapens.
    3. Iedereen zal in het centrum een Equus krijgen, een nieuwe soort die we in het laboratorium voor de Spelen hebben ontwikkeld. De Equus krijgt een deel van het DNA van de tribuut.

    Ik wens jullie een prettig spel dit jaar, tributen."


    De onrust in de distrciten wordt groot door dit bericht. Het Capitool meldt het zelden als er iets wordt verandert bij de Hunger Games.
    De enige vraag is dus: wat zullen ze nog meer aangepast hebben?



    - Je schrijft posts van minimaal vier regels
    - Niemand weet meer af van de Hunger Games dan een ander, niet de rollen die gespeeld worden tenminste
    - 16+ is toegestaan in het topic
    - Begeleiders en stylisten zijn 18+
    - Opgelet: in deze RPG sterven de tributen in de Hunger Games ook echt
    - Het is niet verplicht dat alle rollen zijn ingevuld voor we beginnen, het interesseert me niet zoveel als niet alle stylisten en een paar tributen niet zijn ingevuld
    - In de story staat uigelegd wat een Equus is, lees dit dus eerst voor je vragen stelt
    - Reserveringen blijven twee dagen staan


    District 1 - Luxeartikelen:

    Mentor: Carlos Viache (JillStyles)
    Stylist: Arlana McGreen (AgentP)

    Tributen:
    - Aiden Samuel Dream (HurtedHeart)
    - Eden Leona Greyfield (Reeves)

    District 2 - Wapens:

    Mentor: Spencer Moore (BlueHope)
    Stylist: Silene Hathaway (MaraCroft)

    Tributen:
    - Taylor Drew Dempsey (LilLiar)
    - Rose Knive Sapphire (MissNoek)

    District 3 - Technologie:

    Mentor: Dianna Frozen Austin (HallowsEve)
    Stylist: Ivy du Jour (KarensBabes)

    Tributen:
    - Austin Jack Mayer (AgentP)
    - Alassy Nexton (Snowhite)

    District 4 - Visvangst:

    Mentor: Cecilia "Adder" Diane Edgecombe (Brennan)
    Stylist: Neleora 'Nele' Delaya Synder (Enucleato)

    Tributen:
    - Ethan Twan Flash (MissNoek)
    - Tenneseé Jones (Snowhite)

    District 5 - Medisch onderzoek:

    Mentor:
    Stylist: Theobur Ninne Flencior (Overexposed)

    Tributen:
    - Paul Mesan (JillStyles)
    - Physera Damyri Rosetti (Casuality)


    District 6 - DNA manipulaties & mutaties:

    Mentor:
    Stylist: Theobur Ninne Flencior (Overexposed)

    Tributen:
    - Percival Orwell (BlueHope)
    - Jacklyn "Jacky" Dagmar Martens (wolffire)

    District 7 - Hout:

    Mentor: Charlie Davis (HurtedHeart)
    Stylist: Virgo Rheagar Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Relian Wingfeather (MaraCroft)
    - Daira Jane Jones (JillStyles)

    District 8 - Textiel:

    Mentor: Peyroux "Roux" Trevis (KarensBabes)
    Stylist: Jessamine Dahlia Keaver (Overexposed)

    Tributen:
    - Kane Ringwest (MaraCroft)
    - Jill Angel Scars (AgentP)

    District 9 - Graan:

    Mentor: Jackson Seath Howards (Overexposed)
    Stylist: Jessamine Dahlia Keaver (Overexposed)

    Tributen:
    - Joey Anderson (KarensBabes)
    -

    District 10 - Vee:

    Mentor: Peter Axel Butcher (BlueHope)
    Stylist: Egon William Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Flinn Ivean Murray (Overexposed)
    - Indaiyh Macyah Seymour (Casuality)

    District 11 - Landbouw:

    Mentor: Conor Nichel Freamen (Overexposed)
    Stylist: Angelique Noori (AfricanxGirl)

    Tributen:
    - Kyle Owen Bryce (Enucleato)
    - Alyssa Joanne Foster (Brennan)

    District 12 - Steenkool:

    Mentor: Grey Mason (wolffire)
    Stylist: Verena Mikayla Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Munro Kelvin Reid (BlueHope)
    - Hope Dawn Moon (MissNoek)

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 21:12 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    [@Prentiss, Rose, Neleora gaat naar Adder en Verena toe, Adder mag haar best van de trap gooien.]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    [Mag Verena dat ook doen? Of Dianna?]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    SorrowPayne schreef:
    [Mag Verena dat ook doen? Of Dianna?]


    Nou, Neleora komt op Verena af. C: Je mag doen met haar wat je wilt. Ze is nogal hyper en houd van het capitool, dus... doe maar wat je wilt. C:


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    [Hell yeah!!]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    SorrowPayne schreef:
    [Hell yeah!!]


    [Rose mag het ook doen, C:]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Neleora Delaya Synder. (Nele). Stylist D4
    Ik loop verder de trap op met een blij gezicht en Tijger tevrede tegen me aangedrukt.
    Opeens hoor ik mensen praten en ik kijk op. Ik herken meteen wie het zijn. De mentor van het zelfde district waar ik stylist van ben en Verena de stylist van 12. Wacht, wat was ook al weer de naam van de mentor van district 4? Slang? Wurgslang? Iets reptielerigs iniedergeval... Wat was het ook al weer? Wuh, ik ben niet goed in namen.
    'Verena Fleme, styliste van District 12 en een grote hekel aan de Spelen, mijn broers en het Capitool eigenlijk,' zegt Verena opeens en ze grijnst gemeen. Ik frons. Ik ken Verena van de vorige spelen en Wurgslang heb ik vaker gezien. Van wurgslang wist ik al dat ze een hekel heeft aan het capitool, maar van Verena...
    'Hoi! Lekker gezellig aan het kletsen?' Roep ik naar ze. Ik kijk ze vrolijk aan met een grote brede glimlach en blozende wangetjes. Ik doe alsof ik niet heb gehoord wat Verena heeft gezegd. Ik aai Tijger in mijn armen een paar keer en negeer het sissende geluid wat hij produceerd.
    'Wat een mooie dag,' lach ik.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Adder - Mentor D4
    'Hoi! Lekker gezellig aan het kletsen? Wat een mooie dag!' Ik kreunde hardop bij het horen van de stem. Veel te vrolijk, Capitoolaccent... ge-wel-dig, nog meer stylisten was echt wat ik nodig had. Het rode haar van onze nieuwe gesprekspartner trok meteen mijn aandacht. Het eerste woord dat in me opkwam was 'lelijk,' en hetzelfde gold voor haar overdreven make-up en vooral voor haar kat. Wat een lelijk beest! Ik hield sowieso niet echt van dieren - wel van slangen, natuurlijk - maar katten konden nog best mooi zijn. Dit exemplaar leek echter nog het meest op een gigantische, dikke haarbal met een chagrijnig gezicht. Wacht even. Was zij niet de styliste van mijn district? Oh help, volgens mij wel. Ik had me in de afgelopen zes jaar mentorwerk zo min mogelijk met de stylist van district vier bemoeid, dus ik had het niet echt onthouden.
    Het geblaas van de lelijke kat verstoorde mijn gedachten en geërgerd omdat ik de draad nu kwijt was, blies ik terug. Het klonk heel echt, al zei ik het zelf, maar dat kwam omdat ik sinds ik op mezelf woonde had geoefend op mijn geblaas en gegrom. Ik moest dieren toch op een of andere manier laten weten dat ik ze niet mocht.
    'Eerlijk gezegd ben ik mijn tributen volledig kwijt en had ik dus niets beters te doen. Plotseling begonnen allerlei mensen tegen me te praten. En trouwens, Verena, ik was niet echt van plan je aan je sokken op te hangen. Dan pakken ze mijn vergiffen af.'


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Relian Wingfeather, Tribuut D7

    Ik stap in de lift en ga naar de zevende verdieping. Ergens voelt het raar. Alsof ik mezelf een opdracht heb gegeven om vrienden te maken, alsof ik mensen moet overhalen. Dan komt het ook weer over alsof ik een plannetje heb, en dat bedoel ik ook weer niet. Al denkend stap ik onder de douche en na een tijdje sta ik erbij stil dat ik nog nooit het gedoucht. Het is heerlijk. Ik ga weer terug naar het trainingscentrum en kijk rond. Plantenkennis lijkt me wel heel interessant en handig, maar daar is het best druk. Ik besef me ook dat ik nog geen enkele wapenbeheersing heb, dus ik zoek naar een geschikt wapen. Messen lijken me altijd handig, maar daar lijkt het ook druk. Ik ga er toch maar heen en ga bij een jongen en een meisje staan. De jongen ziet er sterk uit, hij zou best eens kunnen winnen, en het meisje lijkt ergens wel sluw. Ik voel me een beetje jong, maar ik breng mijn aandacht naar de uitleg.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2012 - 18:15 ]


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Neleora Delaya Synder. (Nele). Stylist D4
    Wurgslang kijkt even boos naar Tijger en maakt een sisend geluid. Het valt me op dat dat geluid precies zo klinkt als het blazen van Tijger. Bijna moet ik er om giegelen, maar ik slik mijn lach door en zwaai met mijn hand.
    'Hoi, hebben jullie me niet verstaan? Ik zei net dat het weer mooi is!' zeg ik met de ultime lach.
    'Eerlijk gezegd ben ik mijn tributen volledig kwijt en had ik dus niets beters te doen. Plotseling begonnen allerlei mensen tegen me te praten. En trouwens, Verena, ik was niet echt van plan je aan je sokken op te hangen. Dan pakken ze mijn vergiffen af,' zegt Wurgslang dwars door mijn woorden heen.
    Ik zucht, zo onvolwassen om me te negeren. Ik rol met mijn ogen en loop verder de trap op tot ik echt naast ze sta. Met nog maar zo'n meter tussen ons in.
    'HAAI! IK BEN NELE! KEN JE ME NOG WURGSLANG! IK ZIT IN HET ZELFDE DISTRICT ALS JIJ! BEN JE BLIJ? HET WEER IS MOOI HE?!' roep ik in Wurgslang's oor. Ik kijk haar ondertussen stralend aan, alsof ze net mijn dag heeft gemaakt. Ook naar Verena zwaai ik vrolijk met een big smile, waarna ik Tijger prongelijk laat vallen omdat zijn gewicht voor één arm te zwaar werd.
    'Oepsies, sorry Tijger,' gil ik bijna. Ik kijk hoe hij snel de trap begint af te rennen, hij gaat naar mijn kamer. Ik zie hem zo wel weer.
    'Haha, wat is mijn kat toch een schatje he?' Lach ik weer naar de twee meisjes, 'Waar hebben jullie het eigenlijk over? Mag ik mee praten? Hebben jullie het over jurken? Ik hou ook van jurken! Wurgslang, mag ik een jurk voor je ontwerpen?' Ik kijk vol afschuw naar haar kleding, om bijna onmiddelijk weer super gelukkig te gaan kijken. 'Wat is het toch een mooie dag!'


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Kyle Owen Bryce, D11
    Ik kijk een beetje rond ik zie hoe Relian terug komt en bijna onmiddelijk naar plantenkennis loopt. Ik twijvel even of ik naar hem toe zal gaan, maar eigenlijk ken ik bijna alle planten al, dus ik vind het niet nodig. Ik kijk verder en dan loop ik maar gewoon naar het wapen rek en haal er een paar dolken vanaf. Eindelijk voel ik me thuis. Dít zijn míjn wapens. In de landbouw gebruik ik ook altijd dolken of een zeis voor het snoeien van het graan. Oké, het zal er vast heel dom uit zien als ik zal gaan vechten met een zeis, maar waarschijnlijk leggen ze die toch niet neer bij de hoorn des overvloeds. Ik zucht even en kijk dan rond naar een paar trainingspoppen. Ik loop er heen en begin er een te slopen, met snelle halen haal ik mijn dolken langs het jutte van de poppen en ik zie hoe het stro eruit komt. Ik concentreer me diep. Ik heb nog nooit gevochten, zelfs nog nooit met mijn vuisten. Ik ben alleen maar in elkaar geslagen, maar heb nog nooit wat terug gedaan.
    De wapens vallen uit mijn handen. Ik kan dit niet. Ik kan mensen geen pijn doen. Hoe kunnen andere dat? Daar, ongeveer 5 meter van me af staat een meisje zonder enige emotie messen in een pop te gooien, daar 10 meter verder op, een jongen met een zwaard. Waarom doen ze dit? Omdat het capitool dit wil? Ik ga zitten, vlak voor de pop en leg mijn handen voor mijn ogen. Ik wil huilen, maar het lukt niet. Waarom, waarom, waarom?


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    {shit sorry dat ik niet reageerde, waar zijn we en waar kan ik heen met 1 van mijn persootjes :3 }


    Do what people say you can't.

    AgentP schreef:
    {shit sorry dat ik niet reageerde, waar zijn we en waar kan ik heen met 1 van mijn persootjes :3 }


    [In het trainings centrum, en je kan best naar een van mijn personages.
    Eentje gaat bijna huilen bij een trainingspop omdat hij het haat om mensen te doden.
    (De tribuut)
    En eentje wordt zeer waarschijnlijk straks gewurgd door Adder omdat ze te hyper is en haar naam verkeerd zegd, bij de trappen.
    (De stylist)]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Enucleato schreef:
    (...)

    [In het trainings centrum, en je kan best naar een van mijn personages.
    Eentje gaat bijna huilen bij een trainingspop omdat hij het haat om mensen te doden.
    (De tribuut)
    En eentje wordt zeer waarschijnlijk straks gewurgd door Adder omdat ze te hyper is en haar naam verkeerd zegd, bij de trappen.
    (De stylist)]


    {ik laat mijn tribuut wel naar die van jou gaan (: }


    Do what people say you can't.

    [Relian ging trouwens naar de messen, het leek alsof Kyle dat niet doorhad ^^]

    Kane Ringwest, Tribuut D8

    Net als ik die man zijn gezeur echt niet meer aan kan komt er een jongetje aan. Is hij wel oud genoeg om mee te doen? Hij doet me een beetje denken aan zo'n jongen die ik zou plagen. Hij kijkt geïnteresseerd naar de zeurende man, wat ik niet begrijp. Als de man dan eindelijk is uitgepraat zegt de jongen 'hoi, hebben jullie al wat nuttigs geleerd?' Hij klinkt aardig en ergens verlegen. Hij meent het dus, ik dacht dat hij een grapje maakte. 'Nee, ik sta hier mijn tijd te verdoen, ik ga naar de krachttraining.' De jongen houdt me tegen. 'Wacht, ik ben Relian,' zegt hij. 'Van district 7, jij bent toch van district 8?' Ik duw hem aan de kant en zeg 'gaat je niks aan.' Hij moet zich met zijn eigen zaken bemoeien. Ik loop naar de krachttraining en pak met gemak een gewicht op. Een man loopt naar me toe. 'Ik zie dat dit je weinig moeite kost,' zegt hij, en ik glimlach tevreden. 'Maar ik weet zeker dat je niet weet wat je wel allemaal met je krachten kan doen.' Geweldig, nog zo'n preek...


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Austin Jack Mayer ~ D3

    Heel de tijd dat we hier zijn was ik stil. Wat best raar was want normaal was ik altijd hardstikke druk. Aan de andere kant was het ook wel fijn. Je niet druk maken op allerlei dingen. Vanuit een ooghoek zie ik een jongen zitten voor één van de poppen. Ik leg het mes neer waar ik mee bezig was en loop naar hem toe. Ik laat mij naast hem ploffen. ''Hey man, wat is er?'' vraag ik rustig. Eigenlijk kan ik al een beetje voorspellen wat er is maar vragen kon altijd, denk ik dan. Ik pluk wat aan mijn nagels en kijk dan weer naar hem. ''Ik ben Austin trouwens.''

    [ bericht aangepast op 10 nov 2012 - 20:30 ]


    Do what people say you can't.