• Het is ruim 5 jaar na de tweede opstand van Panem, ondertussen heeft het Capitool de rellen de kop ingedrukt en zijn alle regels aangescherpt. In de districten lopen twee keer zoveel Vredesbewakers rond, twee keer zo genadeloos als anders. Alles wat ook maar lijkt op tegenspraak wordt hardhandig gestraft.
    Een dag voor de Reaping springt de tv aan voor een landelijk nieuwsbericht van president Snow.

    "Hallo, Panem. De rebellen zijn verslagen, en voor goed. Degenen die zich verborgen hielden hebben we onthoofd, hun gegil galmt nog altijd na in onze hoofden en klinkt als heerlijke muziek.
    We hebben besloten de Hunger Games dit jaar te veranderen. Na een vergadering zijn we tot de volgende veranderingen gekomen:
    1. De leeftijdsgrens wordt verandert: 15- tot 20-jarigen zullen vanaf nu deelnemen. Kinderen van 12 t/m 14 zijn nog te jong om een goede spelen neer te zetten.
    2. In de Hoorn des Overvloeds wordt geen eten of andere hulpmiddelen meer geplaatst. Het enige wat daar vanaf nu aan te vinden zal zijn, zijn wapens.
    3. Iedereen zal in het centrum een Equus krijgen, een nieuwe soort die we in het laboratorium voor de Spelen hebben ontwikkeld. De Equus krijgt een deel van het DNA van de tribuut.

    Ik wens jullie een prettig spel dit jaar, tributen."


    De onrust in de distrciten wordt groot door dit bericht. Het Capitool meldt het zelden als er iets wordt verandert bij de Hunger Games.
    De enige vraag is dus: wat zullen ze nog meer aangepast hebben?



    - Je schrijft posts van minimaal vier regels
    - Niemand weet meer af van de Hunger Games dan een ander, niet de rollen die gespeeld worden tenminste
    - 16+ is toegestaan in het topic
    - Begeleiders en stylisten zijn 18+
    - Opgelet: in deze RPG sterven de tributen in de Hunger Games ook echt
    - Het is niet verplicht dat alle rollen zijn ingevuld voor we beginnen, het interesseert me niet zoveel als niet alle stylisten en een paar tributen niet zijn ingevuld
    - In de story staat uigelegd wat een Equus is, lees dit dus eerst voor je vragen stelt
    - Reserveringen blijven twee dagen staan


    District 1 - Luxeartikelen:

    Mentor: Carlos Viache (JillStyles)
    Stylist: Arlana McGreen (AgentP)

    Tributen:
    - Aiden Samuel Dream (HurtedHeart)
    - Eden Leona Greyfield (Reeves)

    District 2 - Wapens:

    Mentor: Spencer Moore (BlueHope)
    Stylist: Silene Hathaway (MaraCroft)

    Tributen:
    - Taylor Drew Dempsey (LilLiar)
    - Rose Knive Sapphire (MissNoek)

    District 3 - Technologie:

    Mentor: Dianna Frozen Austin (HallowsEve)
    Stylist: Ivy du Jour (KarensBabes)

    Tributen:
    - Austin Jack Mayer (AgentP)
    - Alassy Nexton (Snowhite)

    District 4 - Visvangst:

    Mentor: Cecilia "Adder" Diane Edgecombe (Brennan)
    Stylist: Neleora 'Nele' Delaya Synder (Enucleato)

    Tributen:
    - Ethan Twan Flash (MissNoek)
    - Tenneseé Jones (Snowhite)

    District 5 - Medisch onderzoek:

    Mentor:
    Stylist: Theobur Ninne Flencior (Overexposed)

    Tributen:
    - Paul Mesan (JillStyles)
    - Physera Damyri Rosetti (Casuality)


    District 6 - DNA manipulaties & mutaties:

    Mentor:
    Stylist: Theobur Ninne Flencior (Overexposed)

    Tributen:
    - Percival Orwell (BlueHope)
    - Jacklyn "Jacky" Dagmar Martens (wolffire)

    District 7 - Hout:

    Mentor: Charlie Davis (HurtedHeart)
    Stylist: Virgo Rheagar Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Relian Wingfeather (MaraCroft)
    - Daira Jane Jones (JillStyles)

    District 8 - Textiel:

    Mentor: Peyroux "Roux" Trevis (KarensBabes)
    Stylist: Jessamine Dahlia Keaver (Overexposed)

    Tributen:
    - Kane Ringwest (MaraCroft)
    - Jill Angel Scars (AgentP)

    District 9 - Graan:

    Mentor: Jackson Seath Howards (Overexposed)
    Stylist: Jessamine Dahlia Keaver (Overexposed)

    Tributen:
    - Joey Anderson (KarensBabes)
    -

    District 10 - Vee:

    Mentor: Peter Axel Butcher (BlueHope)
    Stylist: Egon William Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Flinn Ivean Murray (Overexposed)
    - Indaiyh Macyah Seymour (Casuality)

    District 11 - Landbouw:

    Mentor: Conor Nichel Freamen (Overexposed)
    Stylist: Angelique Noori (AfricanxGirl)

    Tributen:
    - Kyle Owen Bryce (Enucleato)
    - Alyssa Joanne Foster (Brennan)

    District 12 - Steenkool:

    Mentor: Grey Mason (wolffire)
    Stylist: Verena Mikayla Fleme (HallowsEve)

    Tributen:
    - Munro Kelvin Reid (BlueHope)
    - Hope Dawn Moon (MissNoek)

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 21:12 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Neleora Delaya Synder. (Nele). Stylist D4.
    Pas nu heb ik door dat Theobur naast me staat. Hij heeft zijn hand naar mij uitgestoken maar ik heb al die van Silene vast. Snel grijp ik die van hem ook vast.
    'Hoi,' zeg ik met een vrolijke glimlach. Theobur doet me altijd glimlachen. Maar het volgende moment moet ik een stap naar voren zetten en daar gaat mijn glimlach weer. Onhandig ga ik onze stoet mensen voor naar de lift terwijl ik tussen Silene en Theobur naar voren hups.
    'Ik waarschuw alvast, ik heb alleen chocochip, tuc, maria, lotus koffieleutjes, volgare, lu, prinz, savoury, schär en nog een aantal zelfgemaakte koekjes, dat zijn er maar weinig... ik hoop dat ik dus genoeg heb. Van thee heb ik zeker wel genoeg, en anders bestellen we gewoon bij. Ik heb ook nog verschillende soorten chocolade daar mogen jullie natuurlijk uit kiezen. O! En de jurken! Jullie mogen er nog een paar uitkiezen! En misschien heb ik een docter nodig... Hmm... Naja, dat is een bijzaak. Kan iemand straks even een blik rauwe vis voor Tijger pakken? Hij moet nog gevoert worden, Verena doe jij dat maar, jij lijkt me een grote katten fan, je had er toch ook een? Het wordt vast gezellig! Ik hou van koekjes, en jurken! O! Dit wordt dolletjes, Adder? Kom jij ook? Ach, laat ons niet alleen!' Ik geniet van al die blije gezichtjes om me heen, al begrijp ik sommige uitdrukkigen vast verkeerd. Ik heb natuurlijk wel door dat sommige mensen me raar aankijken, maar dat maakt me niet echt uit, dat ken ik al heel me leven.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Verena Mikayla Fleme
    Ik zucht diep en haal dan voer voor dat rare beest van Nele. Ze liep een beetje te kleppen over te weinig koekjes, thee, jurken en chocola. Nu had ik zin in chocola. En natuurlijk koekjes. Ik was helemaal gek van koekjes (just like Niall Horan) en chocolade (just like me). Snel voerde ik dat beest van Nele en ik verwachtte Adder niet echt boven. Ik grijnsde bij de gedachte dat Adder hierheen zou komen. Ik zie het al voor me. Adder in het huis van Nele, dat vol hangt met roze jurkjes, rode jurken en grote gipsyjurken. Niet echt een plek voor haar.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Eden Leona Greyfield
    Ik grinnik kort als Aiden me probeert wijs te maken dat ik dood kan gaan aan de planten in de arena. 'Waarom heb ik zo'n gevoel dat ik hier word onderschat?' schiet door mijn hoofd terwijl ik me een massive grijns op mijn gezicht mee laat voeren naar het onderdeel plantenkennis. Met gefronste wenkbrauwen kijk ik naar de oude vrouw die een poging doet met trillende vingers een mand van gedroogd gras in elkaar probeert te vlechten. Dit zou nog best wel eens leuk kunnen worden.
    Een heleboel betweterige opmerkingen, snorren van grassprieten en jaloerse blikken van andere tributen later verlaten Aiden en ik lachend het onderdeel plantenkennis. Blijkbaar had hij net zo veel plantenkennis als ik, en we konden het opmerkelijk goed met elkaar vinden naar mijn mening. Ik begin er zelfs plezier in te krijgen om bij hem in de buurt te zijn. Waarom is hij me nooit eerder opgevallen hier?

    [@HurtedHeart MAATSCHAPPIJLEER GING GOED, BOOYAA. Maar, maar, ik ben in de derde ook blijven zitten en ik zit nu in de vierde, maar ik heb dus gewoon maatschappijleer -___-'
    Anyhow, @Prentiss, gaat er nog wat gebeuren of blijven we trainen etc?]

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 13:08 ]


    What’s tasty in Busan?

    [Het idee was dat we de trainingsscores zouden krijgen, maar volgens mij wacht iedereen op een bevestiging. Nu is er alleen volgens mij niemand, dus ik denk niet dat het nu handig is.]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    [Oh ja, dat zou KarensBabes toch doen? Maar ik heb trouwens nog geen woord gesproken met mijn mentor en stylist, is dat een probleem of niet?]


    What’s tasty in Busan?

    Aiden Samuel Dream
    Zo te zien was ze net zo goed als mij. Het digitale herkennen van planten ging ook onwijs goed. We hadden precies dezelfde score gehad. 100% in 2 minuten. We leken een goed team te zijn. Waarom kende ik haar niet eerder. Ik had haar hooguit een aantal keer gezien in ons district, mar aangezien ik in een van dearmste gezinnen woon in het district begrijp ik dat wel. Ik kijk haar aan. 'Gewoon een vraagje, maar zullen we misschien een pact sluiten. Je lijkt me namelijk aardig betrouwbaar niet te moordlustig en je gebruikt meer je brein dan dat je denk zou slachten.' Zeg ik gemeend met een vriendelijke glimlach op mijn gezicht. Ik kijk haar aan. 'Plus we zijn min of meer naamgenoten. Je schrijft het alleen anders.' Zeg ik grinnikend waarna ik haar verwachtingsvol aankijk. Dan had ik ten eerste een bomdgenoot en dan waren we sterker met z'n tweeen. Geen andere beroeps. Die vertrouwde ik simpelweg niet.
    [beter dat het goed gibg. Maar. Ik hb het gewoon even een jaartje uitgestelt :P]

    [ bericht aangepast op 12 nov 2012 - 15:47 ]


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Reeves schreef:
    [Oh ja, dat zou KarensBabes toch doen? Maar ik heb trouwens nog geen woord gesproken met mijn mentor en stylist, is dat een probleem of niet?]


    [Ik ook niet. Maar doesn't matter! Laat ze maar lekker dat trainings punt gebeuren doen. En dan zien we wel.]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    'Een verzoek voor alle tributen om nu onmiddelijk een rij te vormen voor de deuren van de trainingshall. District 1 eerst en de jongens gaan voor. Aiden Samuel Dream moet dus als eerste laten zien wat hij kan, en daarna het meisje uit zijn district.

    Nog een fijne dag verder.

    Succes.'


    Klinkt er plotseling door luidspeakers in het hele gebouw.

    Kyle Owen Bryce, D11
    Ik schrik op als ik de stem door de luidspeakers hoor. Ik wend me af van Austin en ik sta op.
    'Doei,' mompel ik snel terwijl ik me de zaal uit haast. Ik moet nog bedenken wat ik straks ga doen.
    Ik ga ergens ver van de deur tegen de muur staan, ik negeer de stoelen die hier staan.
    Gespannen wacht ik terwijl ik de andere tributen zie binnen komen. Ik zit in district 11, dus ik zal als op 3 na laaste moeten.
    Ik heb dus nog even de tijd om iets te verzinnen... Het wordt in iedergeval niets met vechten. Ik de hopelose tribuut kan niet eens een pop pijn doen...
    Dan wordt het zeer waarschijnlijk iets met camouflage... maar dat klinkt zo saai... Ik verander mezelf wel in een lopende boom... ik hoef toch niet zo veel trainingspunten...

    Neleora Delaya Synder. (Nele). Stylist D4.
    Ik merk tevrede op hoe Verena Tijger voert. Ik zie hoe ze het eten in zijn voerbakje doet en hoe hij als reactie op haar begint te blazen. Zelf zit ik op een behoorlijk grote stoel van zacht rood fluweel. Ik voel me een echte koningin. Onder tussen leg ik koekjes op verschillende dienbladen. En chocolade natuurlijk. Ik heb een behoorlijk groot dienblad van verguld goud met de koekjes. Het zijn er echt te weinig... maar een stuk of 50, dat is zo op... De chocolade heb ik wel. Ik heb het neergelegd op een mooie stapel in de vorm van een hartje. Glimlachend leg ik sommige stukjes wat rechter. Daarna kijk ik tevrede op naar mijn gasten.
    'Ik hoop dat jullie mijn kamer mooi vinden, ik krijg weinig visite, dus het is niet erg netjes... sorry daarvoor, maar ik ben heel erg tevrede over mijn kamer voor de rest, want het is hier lekker licht en ik heb veel mooie lampen. Soms heb ik zin in een feestje en dan heb ik zelfs disco lampen! Yay, dat is zo leuk! Willen jullie dat ik muziek opzet? Willen jullie tv kijken? Neem maar een koekje hoor, het is gratis... nog maals sorry dat het maar zo weinig is... Ik zal nu thee zetten!' Lui draai ik me om in mijn stoel en richt me tot een glazen bol met een microfoontje. Ik druk een knopje in.
    '5 kannen warm water, alstublieft,' zeg ik articulerend in de microfoon.
    Ik zie hoe er 5 kannen verschijnen en ik haal ze uit het koepeltje. Daarna vis ik een grote doos met thee zakjes van onder mijn stoel.
    'Welke smaken? Ik raad die aan, lekker fruitig! Maar je mag ook die, die is ook heerlijk. O! En die! Proef die eens... of als je het wilt kan je ze ook allemaal in een kopje doen! Hoe zou dat smaken? Ga toch zitten, ga toch zitten!' Hyper wip ik op en neer op mijn stoel. Mijn linker been heb ik gespalkt en ik zal straks even een docter vragen hier heen te komen. Maar gasten gaan voor.
    Opeens voel ik hoe Tijger op mijn schoot springt en luid begint te purren. Onder tussen houden zijn ogen Verena in de gaten die nog steeds bij zijn voerbak staat. Hij heeft niet een hapje genomen.
    'Ahw, arme kater, wat is er?' vraag ik aan Tijger, hij kijkt me even aan en kijkt dan weer naar Verena.
    'Kom er toch bij Verena, en trouwens, Tijger, Verena is aardig niet? Ze heeft je gewoon lekkere brokken rauwe vis gegeven! Dat is aardig!' Kir ik tegen de kat.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Aiden Samuel Dream
    Voordat Eden antwoord kan geven klinkt de luidspreker. 'Een verzoek voor alle tributen om nu onmiddelijk een rij te vormen voor de deuren van de trainingshall. District 1 eerst en de jongens gaan voor. Aiden Samuel Dream moet dus als eerste laten zien wat hij kan, en daarna het meisje uit zijn district.' Galmt door de zaal. Ik kijk Eden aan n we lopen er samen heen. De vrouw die er staat kijkt me bestuderend aan. 'Jij moet vast Aiden zijn?' Zegt ze neutraal. Ik knik en ze doet de deur open. Ik kijk eerst naar Eden. 'Jij alvast succes. Zet je beste beentje voor.' Zeg ik met een grijns. Ik draai me om en loop naar binnen waarna ik het masker voor mijn gezicht laat vallen en al mijn emoties verdwijnen voor deze monsters die voor me zitten te genieten van een vet varken. Ik ga in het midden staan en kijk ze aan. 'Aiden Samuel Dream. District 1.' Zeg ik beleeft tegen de mannen en enkele vrouwen. De spelmaker knikt. 'Begin maar.' Zegt hij. Ik was blij dat ik als eerste mocht dan waren ze nog niet zo verveelt. Alle ogen volgde mijn bewegingen. Ik pak een grote bijl en gooi hem in de lucht om hem daarna weer aan het houvast gedeelte te vangen. Ik doe hetnog is en een seconde als ik hem weer vast heb gooi ik hem naar de dummy die ik in een oogwenk heb onthoofd. Ik kijk er grijnzend aan. Ik pak nu 2 mesjes bij het lemmet en gooi deze in een soepele beweging in de roos. De speer sloeg ik over. Die hadden ze me al genoeg zien doen. Ikpak nu een zwaard en roep een helper waar ik tegen kon vechten. Binnen een paar minuutjes had ik hem al verslagen en grijns ik. Hij doet het pak uit en ook met man op man vloer ik hem makkelijk. Ik was klaar. Ik loop terug naar het begin em ga voor de spelmakers ga staan. 'Heel erg bedankt voor u tijd heren en dames.' Zeg ik vriendelijk. De spelmaker knikt. 'Je mag gaan.' Zegt hij dan. Ik hoor een aantal overleggen. Nu maar hopen op een goed cijfer voor sponsors. Ik loop terug en ga in de lift zitten om naar mijn districts verdieping te gaan. Nu maar hopen dat eden het ook maar goed heeft gedaan.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    [Gaan er mensen nog posten? D:]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    (Umh, ja, doe ik zo! Moesten we trouwens nog ons stukje naar ik-kan-even-niet-zo-snel-op-haar-naam-komen sturen?)


    We've lived in the shadows for far too long.

    [Ik ^^]

    Silene Hathaway, Styliste D2

    We zitten gezellig met z'n allen bij de roodharige vrouw, blijkbaar Nele, in de kamer. Alles ziet er kleurig en netjes uit, maar toch verontschuldigt ze zich voor de rommel. Ze lijkt me een typisch -of juist niet- hyper vrouwtje dat altijd het zonnetje in huis is. Gezellig! Ze verontschuldigt zich ook nog voor de weinige koekjes die ze heeft -een enorme stapel van minstens 50 of zo- en ik pak er één om te proeven. Het smaakt heerlijk, ik had nog nooit zoiets geproefd. "Heerlijk, waar koop je deze?" vraag ik verwonderd. Ik herinner me dat ze eerder iets zei over zelfgemaakte koekjes. Ik zou eigenlijk best graag leren hoe je dat doet. Dan kan ik later zo'n lieve oma zijn die koekjes bakt. Ik grinnikte bij mezelf. Die gesprekken in mijn gedachten gingen soms nergens over.


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Eden Leona Greyfield
    Ik steek mijn beide duimen naar Aiden op als hij door de deuren van de trainingshal verdwijnt, en ik laat me op één van de zetels zakken. 'Straks ben ik, straks móet ik,' galmt het door door mijn hoofd, en ik voel hoe mijn spieren zich aanspannen. Adem in, adem uit. Rustig aan, je kunt dit best. Ik denk na over wat Aiden me had gevraagd. Een pact sluiten. Wij met z'n tweeën tegen de rest. Aiden en Eden. Hij heeft nog gelijk ook, onze namen lijken inderdaad veel op elkaar. Misschien was het nog niet eens zo'n slecht idee, hij heeft iets, iets aan hem wat me hem doet vertrouwen. Ik kan er mijn vinger niet op leggen wat het precies is, met het is iets.
    Eden Leona Greyfield, wil zich melden bij de ingang, Eden Leona Greyfield, dank u wel.
    Ik schrik op uit mijn gedachten als ik de monotone stem van de vrouw door de speakers hoor galmen. Het is mijn beurt.
    "Eden?" Vraagt de vrouw bij de ingang zonder me ook maar een blik waardig te kunnen. Ik knik en vraag me tegelijkertijd af hoe ze heeft kunnen zien dat ik knikte als ze de logge deur die naar de trainingshal leid opent. Ik stap binnen, en meteen lijken alle zenuwen die zich in die korte tijd hebben opgekropt in mijn lichaam als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Ik neem plaats in het midden van de zaal, en laat mijn ogen over de mensen glijden die hun blik bijna minachtend op mijn gelaat laten rusten.
    "Eden Leona Greyfield, District 1", meld ik de mensen op het plateau boven me, en ik durf te zweren dat één van de mannen me een bemoedigend knikje geeft, al weet ik niet wie het is. De spelmaker geeft me een seintje met zijn hand, en dat is voor mij het teken dat ik me om mag draaien en naar mijn vertrouwde onderdeel mag lopen; messen werpen. Uit een automatisme pak ik de het tweede mes van de rechterkant en bestudeer het lemmet. Compleet gaaf, met een vlijmscherpe kartelrand. Mijn favoriet. Soepel laat ik het mes tussen mijn vingers glijden. Plotseling draai ik me om, en met een niet al te harde strijdkreet gooi ik het mes met een noodgang richting te dummy. Het mes zoeft door de lucht en komt precies in het midden van de roos terecht. Ik pak het mes dat naast mijn favoriet ligt en gooi die ook op de dummy. Maar deze raakt hij niet, maar beland óp het andere mes. De punt boort zich in de achterkant van mijn eerder geworpen mes. In gedachten doe ik een vreugdedansje, maar aan mijn uiterlijk veranderd niks. Als tweede grijp ik de speer, die ik met dezelfde snelheid een gat in het voorhoofd van de rode dummy laat boren. Als laatste, en zeker ook het moeilijkste voor mij, wandel ik zelfbewust en rustig naar het onderwerp boogschieten. Dit heb ik namelijk niet geoefend in de trainingshal, alleen thuis, maar zonder professionele doelen. Als een echte kenner pak ik een prachtige donkerbruine boog van het rek, span hem aan, en geef het teken aan de assistent die naast het kanon staat die kleiduiven de lucht in schiet. Ik span de boog aan, de eerste kleiduif word geschoten, en zodra ik hem in mijn vizier heb laat ik de boog los. Een klap volgt en de kleiduif valt in duizenden stukjes uit elkaar en stort neer op de grond. Als ik er een paar heb geschoten -en geen één heb gemist- geef ik aan dat dit genoeg is. Netjes plaats ik de boog terug op de plek waar ik hem vandaan heb en richt me weer tot de mensen op het plateau. Ik doe mijn best om door de felle Capitoolkleuren die op hun gezichten zijn gesmeerd heen te kijken, maar hun pokerface is ondoordringbaar. Een van de mensen die daarboven zit geeft me de kriebels. Met haar grijsgroene ogen lijkt ze recht door me heen te kijken, en haar gitzwarte haren die over haar schouders vallen maken haar er niet aardiger op. Snel scheur ik mijn blik los van de mensen boven me, bedank ze netjes voor hun aandacht en wandel dan de trainingshal uit. Fingers crossed dat het goed is gegaan. We zullen het zo wel zien.


    What’s tasty in Busan?

    [Wat is er gebeurt? Sorry, het gaat iets te snel voor mij :$]


    Spoiler alert: you will save yourself

    wolffire schreef:
    [Wat is er gebeurt? Sorry, het gaat iets te snel voor mij :$]


    [Nele is van de trap geduuwd door Adder en de trainingsscores zijn begonnen. Nu is - Taylor Drew Dempsey (LilLiar) aan de gang. Ik hoop dat ze snel komt opdagen, anders slaan we haar over.]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.