• Hey, ik heb een vraag.

    Omdat ik een alternatieve site zocht voor RPG's en op Quizlet uitkwam, heb ik echt wel veel vragen. Ik ben nog maar pas online hier en snap niet zo veel van hoe je hier met bepaalde RPG's mee moet doen en zo..
    Op de vorige site waar ik op zat, zijn er steeds minder mensen online dus dan lopen de verhalen vast ;/ En ik vind het echt superleuk om te doen dus ik wil echt wel doorgaan met RPG's ;D

    Dus, wil iemand even een snelcursus geven van hoe dat vooral werkt?

    Ik zal je eeuwig dankbaar zijn (a)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    De meeste RPG's hebben een rollentopic, daar staat een lijstje in wat je in moet vullen.
    Als ik jou was, zou ik vervolgens in het echte topic een berichtje sturen of iemand je kan helpen inspringen. Zij weten namelijk hoe het verhaal het best in elkaar zit. Bovendien staan de regels er duidelijk in. Bij de meeste RPG's zijn er wel regels over de lengte van het bericht, maar niet over de tijd waarin je moet schrijven. Ik - vorm wordt geprefereerd, maar is absoluut niet verplicht.

    Is dit wat je een beetje bedoelt? (:


    everything, in time

    Ik heb ook vragen, ja. Hoe speel je je rol goed? Hoe is het met timing?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kidagakash schreef:
    Ik heb ook vragen, ja. Hoe speel je je rol goed? Hoe is het met timing?

    Inleven is het beste, je moet echt je personage zijn. Als je hem/haar omschrijft als iemand die hem snel flipt en je doet het vervolgens niet, zonder goede reden, dan speel je je rol dus niet goed ;p
    En wat bedoel je met timing?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Inleven is het beste, je moet echt je personage zijn. Als je hem/haar omschrijft als iemand die hem snel flipt en je doet het vervolgens niet, zonder goede reden, dan speel je je rol dus niet goed ;p
    En wat bedoel je met timing?


    Wanneer moet je wat posten, wanneer ga je in gesprek met iemand, hoe gaat tijd in zo'n RPG. Ik vind dat heel moeilijk te timen en te plaatsen. Ik ben een persoon die..., uhm, die een soort overzicht met kale feiten nodig heeft bij zooets. Ik zie gen duidelijke strctuur in een RPG terugkomen. Ik ben een persoon die waarde hecht aan structuur en terugkomende handelingen, eveneens mijn valkuil. Ik wil kunnen weten hoe ik iets kan indelen of kan verwachten en een RPG is juist heel geïmproviseerd ingedeeld met plotwendingen. Dat is niet erg, maar is geen structuur wanneer, hoe, etc. Er zijn geen "regels" en ik heb houvast aan regels. Beetje neurotisch misschien. :'S


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kidagakash schreef:
    (...)

    Wanneer moet je wat posten, wanneer ga je in gesprek met iemand, hoe gaat tijd in zo'n RPG. Ik vind dat heel moeilijk te timen en te plaatsen. Ik ben een persoon die..., uhm, die een soort overzicht met kale feiten nodig heeft bij zooets. Ik zie gen duidelijke strctuur in een RPG terugkomen. Ik ben een persoon die waarde hecht aan structuur en terugkomende handelingen, eveneens mijn valkuil. Ik wil kunnen weten hoe ik iets kan indelen of kan verwachten en een RPG is juist heel geïmproviseerd ingedeeld met plotwendingen. Dat is niet erg, maar is geen structuur wanneer, hoe, etc. Er zijn geen "regels" en ik heb houvast aan regels. Beetje neurotisch misschien. :'S

    Wanneer je iets moest posten is makkelijk, zodra jij er zin in hebt. Je kunt het beste RPG'en als je er zin in hebt en je er niet toe dwingt. Ook al moet iemand dan 2 dagen wachten, dat moet dan maar. (Goed, sommige mensen worden daar niet blij van, maar ja.). Verder kunnen er afspraken worden gemaakt over generale dingen. Zoals dat iedereen gaat slapen en je dan doet dat het de volgende dag word. Verder kan elk personage de RPG beïnvloeden, als iemand zegt dat het donker word, word het ook donker. Daarom is het heel belangrijk posts goed door te lezen. Tenminste, je moet de belangrijke punten eruit kunnen halen.
    Een RPG is nu eenmaal improviseren, maar je komt er heel snel in en het is makkelijk te leren. Probeer het anders gewoon een keertje. Uiteindelijk kun je altijd stoppen, maar dan moet je het wel eventjes netjes aangeven en ervoor zorgen dat je personage niet meer met iemand anders praat of iets met iemand anders doet, anders kan diegene niet verder.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Kidagakash schreef:
    (...)

    Wanneer moet je wat posten, wanneer ga je in gesprek met iemand, hoe gaat tijd in zo'n RPG. Ik vind dat heel moeilijk te timen en te plaatsen. Ik ben een persoon die..., uhm, die een soort overzicht met kale feiten nodig heeft bij zooets. Ik zie gen duidelijke strctuur in een RPG terugkomen. Ik ben een persoon die waarde hecht aan structuur en terugkomende handelingen, eveneens mijn valkuil. Ik wil kunnen weten hoe ik iets kan indelen of kan verwachten en een RPG is juist heel geïmproviseerd ingedeeld met plotwendingen. Dat is niet erg, maar is geen structuur wanneer, hoe, etc. Er zijn geen "regels" en ik heb houvast aan regels. Beetje neurotisch misschien. :'S

    Tsja als je een erg uitgebreide RPG hebt kan die structuur in bepaalde mate zijn vastgelegd, maar het onvoorspelbare blijf je altijd houden aangezien iedereen z'n eigen shizz schrijft.
    Tis basically gewoon een stuk verhaal posten (ikzelf doe vaak vanuit de ik-vorm, tegenwoordige tijd) waarin je een andere speler betrekt, maar geen zeggenschap hebt over zijn of haar handelen omdat die persoon dus door een andere speler geschreven wordt ;].
    Wat ik vind dat veel RPG's missen zijn doelen voor de personages. Situatieschetsen worden over het algemeen wel gedaan, maar niet wat het doel is van de spelers en ik vind dat best jammer. Want zo kun je dus voor structuur zorgen en geef je mensen wat te doen in plaats van louter praten met elkaar.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ja, hier ben ik al best wel veel mee ;D

    Dus, als je gewoon wilt meedoen, moet je gewoon even zeggen dat je meedoet? Want ik heb ergens zien staan "Rollen Verdelen", maar ik wist nu niet zeker of dat gold voor RPG's of gewone verhalen. Dat vond ik ook nog best wel verwarrend ><


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    In de meeste RPG topics staat een link naar het rollentopic. En anders kun je er nog altijd naar vragen. ^^


    everything, in time

    RabidKiller schreef:
    Ja, hier ben ik al best wel veel mee ;D

    Dus, als je gewoon wilt meedoen, moet je gewoon even zeggen dat je meedoet? Want ik heb ergens zien staan "Rollen Verdelen", maar ik wist nu niet zeker of dat gold voor RPG's of gewone verhalen. Dat vond ik ook nog best wel verwarrend ><

    "Rollen Verdelen" zijn alleen voor stories en zo. De Rollen Topics staan gewoon onder "RPG". En ja, gewoon een rol aanmaken daar, dan ligt het eraan of je rol goed gekeurd moet worden en anders kun je gewoon meteen beginnen :Y)

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 22:07 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Okay, dan zal ik eens gaan beginnen zoeken naar een RPG waar ik zou kunnen meedoen ;D
    Ik heb al gemerkt dat er al heel veel zijn die echt al superlang bezig zijn...
    Als iemand suggesties heeft ofzo waar ik kan beginnen/inspringen, altijd welkom (a)


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Dit topic is eigenlijk best handig. Ik zat er al een tijdje aan te denken om het RP'en eens te proberen, maar ik kon mezelf er nooit toe zetten aangezien ik geen idee had hoe dat allemaal in elkaar stak. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    RabidKiller schreef:
    Okay, dan zal ik eens gaan beginnen zoeken naar een RPG waar ik zou kunnen meedoen ;D
    Ik heb al gemerkt dat er al heel veel zijn die echt al superlang bezig zijn...
    Als iemand suggesties heeft ofzo waar ik kan beginnen/inspringen, altijd welkom (a)

    Het is vaak het handigst om in eentje mee te doen die net pas begonnen is. Als ze al wat langer bezig zijn, zijn er vaak al groepjes gevormd waardoor inspringen moeilijk is ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiarda schreef:
    Dit topic is eigenlijk best handig. Ik zat er al een tijdje aan te denken om het RP'en eens te proberen, maar ik kon mezelf er nooit toe zetten aangezien ik geen idee had hoe dat allemaal in elkaar stak. :'D

    Ik zat er al aan te denken om een Algemeen topic te maken en dan te vragen of die gesticked kan worden, zodat iedereen daar voor hulp kan kijken/om hulp kan vragen. Maar ik ben lui :x


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiarda schreef:
    Dit topic is eigenlijk best handig. Ik zat er al een tijdje aan te denken om het RP'en eens te proberen, maar ik kon mezelf er nooit toe zetten aangezien ik geen idee had hoe dat allemaal in elkaar stak. :'D

    Dit. Zo dit.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Wiarda schreef:
    Dit topic is eigenlijk best handig. Ik zat er al een tijdje aan te denken om het RP'en eens te proberen, maar ik kon mezelf er nooit toe zetten aangezien ik geen idee had hoe dat allemaal in elkaar stak. :'D


    Ja, daarom dat ik dit ook gestart ben, omdat ik er echt niets van snapte ><

    Maar het begint me nu wel ongeveer duidelijk te worden ^^


    Op de vorige site waar ik op zat ( en voorlopig nog op zit, maar ik ga vooral op quizlet overschakelen, als het me lukt xD ) begon men echt de verhalen te verwaarlozen en begon men maar iets onbenullig te schrijven om toch maar iets geschreven te hebben. En dan is de lol er meteen af. Zeker als ze ineens beslissen: ik stop ermee, zie maar wat je doet.

    Ik heb er al een paar bekeken, maar er zijn sommige afkortingen waar ik echt niet wijs van word ><


    ( btw, ik voel me echt een kneusje op dit moment xd )


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?