• Hey, ik heb een vraag.

    Omdat ik een alternatieve site zocht voor RPG's en op Quizlet uitkwam, heb ik echt wel veel vragen. Ik ben nog maar pas online hier en snap niet zo veel van hoe je hier met bepaalde RPG's mee moet doen en zo..
    Op de vorige site waar ik op zat, zijn er steeds minder mensen online dus dan lopen de verhalen vast ;/ En ik vind het echt superleuk om te doen dus ik wil echt wel doorgaan met RPG's ;D

    Dus, wil iemand even een snelcursus geven van hoe dat vooral werkt?

    Ik zal je eeuwig dankbaar zijn (a)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    misschien komt het een beetje dom over, maar wat is RPG? Ik zit allang op Q. maar ik snap het nog steeds niet.


    Cute as a button, every single one of you !

    OhMyNarry schreef:
    misschien komt het een beetje dom over, maar wat is RPG? Ik zit allang op Q. maar ik snap het nog steeds niet.


    RPG = Role Playing Game
    Hierheen heb je vaak een verhaal en in dat verhaal ben jij dus iemand anders.
    Het is net alsof je met zijn allen een verhaaltje schrijft, ieder vanuit een perspectief.
    Je maakt dus een geheel eigen personage aan die je kan laten doen en zeggen
    wat je zelf wilt. (:


    everything, in time

    Tankss voor de uitleg iedereen! Ik snapte er echt niks van.

    Ik heb nog een vraag, wat betekent het precies al je een personage reserveert?
    Betekend dat dan gewoon dat je die rol wilt spelen maar je moet het rollenlijstje nog moet invullen ofzo? (Dat heet rollenlijstje toch?)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 19:04 ]

    Visions schreef:
    Ik heb nog een vraag, wat betekent het precies al je een personage reserveert?
    Betekend dat dan gewoon dat je die rol wilt spelen maar je moet het rollenrijstje nog moet invullen ofzo? (Dat heet rollenrijstje toch?)


    Dat is het inderdaad maar als je een personage reserveert betekent het ook dat iemand anders niet jouw plek mag in nemen. Vaak is het zo dat bepaalde rollen populairder zijn dan andere, als je dan een rol/personage reserveert dan kan je rustig het rollenlijstje in vullen en je geen zorgen maken dat iemand anders de rol/personage krijgt oftewel jouw plek als het ware in neemt.


    Physics is awesome

    ah okee, super bedankt

    Oké, ik heb dus een vraag. Bij verscheidene RPG's beginnen ze terwijl mensen niet eens hun personage geplaatst hebben, maar die staan wel in de lijst. Dus, hoe komt dat en waarom en zo? De standaardvragen daarrond dus.


    The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure - Severus Snape

    Kerspatchico schreef:
    Oké, ik heb dus een vraag. Bij verscheidene RPG's beginnen ze terwijl mensen niet eens hun personage geplaatst hebben, maar die staan wel in de lijst. Dus, hoe komt dat en waarom en zo? De standaardvragen daarrond dus.


    I have no idea. D: Why would you do that?

    [ bericht aangepast op 31 juli 2013 - 14:43 ]


    Your make-up is terrible

    Ik heb ook een vraag :3

    Soms dan zie ik een super chill RPG, maar dan lijkt het alsof er de mogelijkheid niet meer is om je in te schrijven, zo van; wij zitten te ver in het verhaal om anderen nog mee te laten doen. Ligt dit aan mij of is dit bij sommige RPG's echt het geval?

    En dan nog iets; als er een topic geopend is, dan staan er aan het begin vaak reacties die er als volgt uit zien:
    [Mijn topic]
    Of iets dergelijks. Wat wordt hiermee bedoeld?

    En dan als laatste: wat heb je allemaal nodig als je een RPG wilt opstarten? Want iedereen heeft het steeds over rollen-, speel- en praattopics.

    Hopelijk kan iemand mij helpen want ik snap het niet [a]

    [ bericht aangepast op 13 aug 2013 - 15:37 ]

    Amperton schreef:
    Ik heb ook een vraag :3

    Soms dan zie ik een super chill RPG, maar dan lijkt het alsof er de mogelijkheid niet meer is om je in te schrijven, zo van; wij zitten te ver in het verhaal om anderen nog mee te laten doen. Ligt dit aan mij of is dit bij sommige RPG's echt het geval?

    En dan nog iets; als er een topic geopend is, dan staan er aan het begin vaak reacties die er als volgt uit zien:
    [Mijn topic]
    Of iets dergelijks. Wat wordt hiermee bedoeld?

    En dan als laatste: wat heb je allemaal nodig als je een RPG wilt opstarten? Want iedereen heeft het steeds over rollen-, speel- en praattopics.

    Hopelijk kan iemand mij helpen want ik snap het niet [a]


    Antwoord op vraag 2: Iedereen zegt mijn topics, zodat het speel/rollentopic dan in zijn historie, oftewel mijn topic staat. Dan is het makkelijker terug te vinden.
    Antwoord op vraag 3: In het rollentopic kan je je rollen aanmaken. Daar moet je ook meteen duidelijk laten weten wat iedereen van de RPG kan verwachten. In het speeltopic, worden de stukjes geschreven. In het praattopic kan je alles overleggen over de RPG en dat wordt dan buiten het speeltopic gehouden om die leeg van geklets te houden.
    Je eerste vraag weet ik niet echt te beantwoorden, maar is het zo wat duidelijker?


    Stenenlikker

    Amperton schreef:
    Ik heb ook een vraag :3

    Soms dan zie ik een super chill RPG, maar dan lijkt het alsof er de mogelijkheid niet meer is om je in te schrijven, zo van; wij zitten te ver in het verhaal om anderen nog mee te laten doen. Ligt dit aan mij of is dit bij sommige RPG's echt het geval?

    En dan nog iets; als er een topic geopend is, dan staan er aan het begin vaak reacties die er als volgt uit zien:
    [Mijn topic]
    Of iets dergelijks. Wat wordt hiermee bedoeld?

    En dan als laatste: wat heb je allemaal nodig als je een RPG wilt opstarten? Want iedereen heeft het steeds over rollen-, speel- en praattopics.

    Hopelijk kan iemand mij helpen want ik snap het niet [a]


    1 e vraag : soms zijn er een beperkt aantal rollen en dat kan dus ook zo zijn. Maar als ze zpal bij topic 13 zijn zijn ze inderdaad al te ver om iemand die niet zoveel verstand heeft van rpg te laten mee doen..


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Amperton schreef:
    Ik heb ook een vraag :3

    Soms dan zie ik een super chill RPG, maar dan lijkt het alsof er de mogelijkheid niet meer is om je in te schrijven, zo van; wij zitten te ver in het verhaal om anderen nog mee te laten doen. Ligt dit aan mij of is dit bij sommige RPG's echt het geval?

    En dan nog iets; als er een topic geopend is, dan staan er aan het begin vaak reacties die er als volgt uit zien:
    [Mijn topic]
    Of iets dergelijks. Wat wordt hiermee bedoeld?

    En dan als laatste: wat heb je allemaal nodig als je een RPG wilt opstarten? Want iedereen heeft het steeds over rollen-, speel- en praattopics.

    Hopelijk kan iemand mij helpen want ik snap het niet [a]


    Soms is dat inderdaad het geval, maar dan hoort er in de rpg / rpg rollentopic ook te staan dat alle rollen bezet zijn. Heel vaak lijkt dit zo als er al meerdere topics zijn aangemaakt, maar dan vinden de spelers het juist leuk als er nieuwe personages bijkomen. Je moet gewoon vragen of er nog rollen beschikbaar zijn / je nog mee mag doen.

    Dit zijn standaardreacties, je schrijft 'mijn topics' om er voor te zorgen dat het rpg ropic / rollentopic in jou lijst met topics komt (die 'mijn topics' wordt genoemd) zodat je de rpg niet vergeet / hem snel kan opzoeken. Meestal hebben mensen als het rpg topic geopend wordt niet meteen de tijd om te schrijven, en zetten hem daarom bij mijn topics.

    Je begint bij het opstarten van een rpg met een verhaallijn. Deze verzin je zelf, en bij de verhaallijn verzin je wat regels (hoeveel personages wil je dat er meedoen, hoeveel moeten daarvan mannen zijn en hoeveel vrouwen). Je mag dit allemaal zelf bepalen. Omdat je spelers nodig hebt voor je rpg start je een rollentopic. Dit is een topic waarin iedereen kan reageren die mee wil doen aan jou rpg, en hierin komt alle informatie over de rollen van de spelers. Als er genoeg rollen zijn wordt er door de topicmaakster aangegeven dat er een rpg topic komt. Hierin gaan de spelers daadwerkelijk schrijven ('spelen'). Een praattopic is handig om ervoor te zorgen dat zaken besproken kunnen worden over de rpg , en mensen hebben liever dat dit niet in het rpg topic wordt gedaan omdat je dan soms hele gesprekken tussen iedereen hun posts (verhaaltjes) hebt staan , en dat leidt af.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    (...)

    Soms is dat inderdaad het geval, maar dan hoort er in de rpg / rpg rollentopic ook te staan dat alle rollen bezet zijn. Heel vaak lijkt dit zo als er al meerdere topics zijn aangemaakt, maar dan vinden de spelers het juist leuk als er nieuwe personages bijkomen. Je moet gewoon vragen of er nog rollen beschikbaar zijn / je nog mee mag doen.

    Dit zijn standaardreacties, je schrijft 'mijn topics' om er voor te zorgen dat het rpg ropic / rollentopic in jou lijst met topics komt (die 'mijn topics' wordt genoemd) zodat je de rpg niet vergeet / hem snel kan opzoeken. Meestal hebben mensen als het rpg topic geopend wordt niet meteen de tijd om te schrijven, en zetten hem daarom bij mijn topics.

    Je begint bij het opstarten van een rpg met een verhaallijn. Deze verzin je zelf, en bij de verhaallijn verzin je wat regels (hoeveel personages wil je dat er meedoen, hoeveel moeten daarvan mannen zijn en hoeveel vrouwen). Je mag dit allemaal zelf bepalen. Omdat je spelers nodig hebt voor je rpg start je een rollentopic. Dit is een topic waarin iedereen kan reageren die mee wil doen aan jou rpg, en hierin komt alle informatie over de rollen van de spelers. Als er genoeg rollen zijn wordt er door de topicmaakster aangegeven dat er een rpg topic komt. Hierin gaan de spelers daadwerkelijk schrijven ('spelen'). Een praattopic is handig om ervoor te zorgen dat zaken besproken kunnen worden over de rpg , en mensen hebben liever dat dit niet in het rpg topic wordt gedaan omdat je dan soms hele gesprekken tussen iedereen hun posts (verhaaltjes) hebt staan , en dat leidt af.


    Bedankt! Nu snap ik het [strike]eindelijk[/strike].

    Super handig topic! Nu snap ik er na een paar jaar op Q ook eindelijk wat van, haha


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Waar starten nieuwe RPG's?