• Hey, ik heb een vraag.

    Omdat ik een alternatieve site zocht voor RPG's en op Quizlet uitkwam, heb ik echt wel veel vragen. Ik ben nog maar pas online hier en snap niet zo veel van hoe je hier met bepaalde RPG's mee moet doen en zo..
    Op de vorige site waar ik op zat, zijn er steeds minder mensen online dus dan lopen de verhalen vast ;/ En ik vind het echt superleuk om te doen dus ik wil echt wel doorgaan met RPG's ;D

    Dus, wil iemand even een snelcursus geven van hoe dat vooral werkt?

    Ik zal je eeuwig dankbaar zijn (a)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    RabidKiller schreef:
    (...)

    Ja, daarom dat ik dit ook gestart ben, omdat ik er echt niets van snapte ><

    Maar het begint me nu wel ongeveer duidelijk te worden ^^


    Op de vorige site waar ik op zat ( en voorlopig nog op zit, maar ik ga vooral op quizlet overschakelen, als het me lukt xD ) begon men echt de verhalen te verwaarlozen en begon men maar iets onbenullig te schrijven om toch maar iets geschreven te hebben. En dan is de lol er meteen af. Zeker als ze ineens beslissen: ik stop ermee, zie maar wat je doet.

    Ik heb er al een paar bekeken, maar er zijn sommige afkortingen waar ik echt niet wijs van word ><


    ( btw, ik voel me echt een kneusje op dit moment xd )

    RPG-taal is ook voor mij Chinees, dus ik voel je pijn. :Y) Is er niet een soort van baby-RPG, voor de groentjes? (no_chears) En dan heb ik het vooral over mezelf, aangezien jij wel RPG-ervaring hebt, maar geen Q-ervaring :'D

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 22:30 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    IOC en OOC, wat wil dat bv zeggen? xD

    Ja, dat zou echt wel helpen. Dan is dat zo'n hoopje beginners die half niet weten wat ze moeten doen, dat wordt nog lachen ;P


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Wat snappen jullie dan niet? Dan kunnen we jullie helpen. :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    RabidKiller schreef:
    IOC en OOC, wat wil dat bv zeggen? xD

    Ja, dat zou echt wel helpen. Dan is dat zo'n hoopje beginners die half niet weten wat ze moeten doen, dat wordt nog lachen ;P

    OOC betekent: Out of Character, dus gewoon dat je niet als je personage speelt, maar als jezelf. IOC is dus het tegenovergestelde ervan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Okay, dat is dan al duidelijk ;D


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    Dat snapte ik wel, maar ik snap het hele gedoe rondom rollentopics nog niet echt. Ja, je vult er een rol in, maar stel je nou voor dat die RPG dan allang begonnen is en je er een beetje awkward binnen komt schuifelen, niet wetende waar je moet beginnen? Of is het juist de bedoeling om binnen te stormen, keihard 'THE PARTY DON'T START 'TILL I WALK IN!' te roepen en gewoon vrolijk mee te doen? :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Dat snapte ik wel, maar ik snap het hele gedoe rondom rollentopics nog niet echt. Ja, je vult er een rol in, maar stel je nou voor dat die RPG dan allang begonnen is en je er een beetje awkward binnen komt schuifelen, niet wetende waar je moet beginnen? Of is het juist de bedoeling om binnen te stormen, keihard 'THE PARTY DON'T START 'TILL I WALK IN!' te roepen en gewoon vrolijk mee te doen? :'D

    Nou vrolijk meedoen is altijd handig, maar je kunt aan mensen vragen waar je kunt inspringen en vragen om dingen samen te vatten voor je. Daarom raadde ik ook aan om in een nieuwe of net begonnen RPG mee te doen, gewoon omdat er dan nog niet veel gebeurd is en je makkelijker kunt inspringen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Nou vrolijk meedoen is altijd handig, maar je kunt aan mensen vragen waar je kunt inspringen en vragen om dingen samen te vatten voor je. Daarom raadde ik ook aan om in een nieuwe of net begonnen RPG mee te doen, gewoon omdat er dan nog niet veel gebeurd is en je makkelijker kunt inspringen.

    A, zo. (: En dan eerst even een berichtje zenden dat je graag mee zou willen doen, of gewoon meteen een rol maken? Bah, ik ken zelfs de simpelste RPG-etiquette niet. D:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    A, zo. (: En dan eerst even een berichtje zenden dat je graag mee zou willen doen, of gewoon meteen een rol maken? Bah, ik ken zelfs de simpelste RPG-etiquette niet. D:

    Kan allebei, wat je zelf fijner vind ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiarda schreef:
    (...)
    A, zo. (: En dan eerst even een berichtje zenden dat je graag mee zou willen doen, of gewoon meteen een rol maken? Bah, ik ken zelfs de simpelste RPG-etiquette niet. D:


    in een nieuwe RPG zeg je gewoon in het rollentopic welke rol je wilt hebben en als hij al begonnen is vraag je gewoon eventjes of ze nog mensen nodig hebben.


    Your make-up is terrible

    Oromis schreef:
    (...)
    Ik zat er al aan te denken om een Algemeen topic te maken en dan te vragen of die gesticked kan worden, zodat iedereen daar voor hulp kan kijken/om hulp kan vragen. Maar ik ben lui :x


    Dat is wel handig, met een soort van vaak gestelde vragen blokje. En miss ook dat beginnende rpgers / andere rpgers geholpen kunnen worden bij het verbeteren van hun rpg techniek / stukjes.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ga dit topic ook wat in de gaten houden, je weet maar nooit wanneer er iets handigs voorbij schiet of als ik iets van tips kan geven XD Nu, ik ben geen grote rpg-held, maar doe het nu ruim 8 jaar want het is gewoon leuk en verslavend om te doen ^_^
    Ik bezie het rpg'en meer als samen schrijven aan een verhaal, maar dan gewoon met veel meer personen en waarbij iedereen zijn eigen personage heeft en voor die invult.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mods, ik zou hier geen sticky van maken. Het lijkt me een handiger idee om een ander topic te openen waarin alle informatie meteen in de beginpost staat.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    Mods, ik zou hier geen sticky van maken. Het lijkt me een handiger idee om een ander topic te openen waarin alle informatie meteen in de beginpost staat.


    In deze ben ik het zeker met Oromis eens (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    I know, het is idd verslavend xD Ik doe het nu ong 5 jaar aan een stuk door n_n

    Misschien is het handig dat de mensen die altijd al wilden meedoen aan een RPG samen eens beginnen in hetzelfde verhaal, met een paar meer ervaren mensen. Dan weet meteen iedereen hoe het ongeveer werkt ^^


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?