• Hey, ik heb een vraag.

    Omdat ik een alternatieve site zocht voor RPG's en op Quizlet uitkwam, heb ik echt wel veel vragen. Ik ben nog maar pas online hier en snap niet zo veel van hoe je hier met bepaalde RPG's mee moet doen en zo..
    Op de vorige site waar ik op zat, zijn er steeds minder mensen online dus dan lopen de verhalen vast ;/ En ik vind het echt superleuk om te doen dus ik wil echt wel doorgaan met RPG's ;D

    Dus, wil iemand even een snelcursus geven van hoe dat vooral werkt?

    Ik zal je eeuwig dankbaar zijn (a)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    JOLO schreef:
    Waar starten nieuwe RPG's?


    Gewoon in het rpg topic, je moet dan even zoeken tussen de rpg's die al bezig zijn. Of kijken hoeveel berichten er al gepost zijn in het topic.


    Aan niets denken is ook denken.

    De afgelopen jaren heb ik eigenlijk alleen op een andere site meegedaan aan RPG's en zo nu en dan op site's die door vrienden waren gemaakt. Maar nu is de hele groep waar ik eerst mee schreef een beetje verdwenen.

    Mijn vraag is hoe het hier precies in werking gaat, ik zag dat er eerst een rollentopic wordt gemaakt en daarna pas het RPG begint, wat inderdaad een stuk makkelijker is. Wat voor RPG's hebben hier de voorkeur? Worden er eisen gesteld aan ervarenheid? Word je verplicht tot het schrijven van een uitgebreide rol? Is er een minimum voor aantal rollen die mee kunnen doen, of maakt dat allemaal vrij weinig uit?

    Wat zijn de eisen voor het starten van een nieuw RPG? (Aantal rollen, ervarenheid, etc.)

    En is er ergens een RPG'er die wat met me heen en weer wil mailen om mijn vragen te beantwoorden?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    De afgelopen jaren heb ik eigenlijk alleen op een andere site meegedaan aan RPG's en zo nu en dan op site's die door vrienden waren gemaakt. Maar nu is de hele groep waar ik eerst mee schreef een beetje verdwenen.

    Mijn vraag is hoe het hier precies in werking gaat, ik zag dat er eerst een rollentopic wordt gemaakt en daarna pas het RPG begint, wat inderdaad een stuk makkelijker is. Wat voor RPG's hebben hier de voorkeur? Worden er eisen gesteld aan ervarenheid? Word je verplicht tot het schrijven van een uitgebreide rol? Is er een minimum voor aantal rollen die mee kunnen doen, of maakt dat allemaal vrij weinig uit?

    Wat zijn de eisen voor het starten van een nieuw RPG? (Aantal rollen, ervarenheid, etc.)

    En is er ergens een RPG'er die wat met me heen en weer wil mailen om mijn vragen te beantwoorden?

    Dat maakt niet zo erg veel uit.
    Je kiest zelf de moeilijkheidsgraad van je RPG.
    Ik bijvoorbeeld heb een voorkeur aan een RPG die wat uitgebreider is met een minimum van 300 tot 350 woorden.
    Eigenlijk zijn hier verschillende soorten RPG's...van 1D tot fantasy, harde realiteit of zelfs dingen die gebaseerd zijn op films, series en boeken.
    Je hebt hier echt heel veel keuze, het enige moeilijke is om de RPG'ers aandachtig te blijven houden.
    Veel mensen stoppen er plots mee zonder iets te laten weten en dat sterft de RPG.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naerys schreef:
    (...)
    Dat maakt niet zo erg veel uit.
    Je kiest zelf de moeilijkheidsgraad van je RPG.
    Ik bijvoorbeeld heb een voorkeur aan een RPG die wat uitgebreider is met een minimum van 300 tot 350 woorden.
    Eigenlijk zijn hier verschillende soorten RPG's...van 1D tot fantasy, harde realiteit of zelfs dingen die gebaseerd zijn op films, series en boeken.
    Je hebt hier echt heel veel keuze, het enige moeilijke is om de RPG'ers aandachtig te blijven houden.
    Veel mensen stoppen er plots mee zonder iets te laten weten en dat sterft de RPG.


    Zou je zo een RPG weten waarin ik zou kunnen meedoen?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Zou je zo een RPG weten waarin ik zou kunnen meedoen?

    Hangt er van af wat voor RPG's je aanspreken.
    Ik ben bijvoorbeeld een RPG gestart dat een beetje over fantasy gaat.
    Maar als ik jou was, zou ik gewoon even tussen de rollentopics kijken, meestal kan je je altijd nog wel inschrijven hoor. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Naerys schreef:
    (...)
    Hangt er van af wat voor RPG's je aanspreken.
    Ik ben bijvoorbeeld een RPG gestart dat een beetje over fantasy gaat.
    Maar als ik jou was, zou ik gewoon even tussen de rollentopics kijken, meestal kan je je altijd nog wel inschrijven hoor. (:


    Haha, ik zal eens rond gaan kijken. Bedankt voor je antwoorden! (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Is het ook toegestaan om zelf een RPG te maken??


    I aspire to inspire before I expire

    LittleThingy schreef:
    Is het ook toegestaan om zelf een RPG te maken??


    Natturlijk, je kunt zo een rollentopic en rpg topic maken. Volgens mij mag je wel niet meer dan zoveel rpgs tegelijk zelf open hebben.


    Aan niets denken is ook denken.