• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Okay, laat maar, is al gelukt. Precies x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    .. Ik moet 50 woorden gaan schrappen. 50.Woorden.


    Auw, dat vind ik zelf ook altijd zo lastig. Gewoonlijk doe ik ook niet mee aan wedstrijden met zo'n strikt woordenaantal, ik had deze keer ook behoorlijk veel geluk dat het gelukt is


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Auw, dat vind ik zelf ook altijd zo lastig. Gewoonlijk doe ik ook niet mee aan wedstrijden met zo'n strikt woordenaantal, ik had deze keer ook behoorlijk veel geluk dat het gelukt is


    Nouja, ik was stom ervan uit gegaan dat ik 750 woorden had. Maar het was 350 - 700 x'D Dus ik had er precies 750. Nu heb ik er precies 700.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    En toen was ik eindelijk klaar (:
    ik stond btw nog niet op de lijst, maar je kunt me nu op de lijst zetten :')


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik ben klaar, maar ik weet niet of mijn emotie wel echt een emotie is.:3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Yoda schreef:
    .. Ik moet 50 woorden gaan schrappen. 50.Woorden.


    ik moest 123..........


    Dont say why me, say try me

    Ik wil meedoen, maar ik betwijfel of ik het red tegen 23.59 -.-


    kindness is never a burden.

    Ik heb net de verhalen van de anderen gelezen. Dat was echt leuk! Grappig hoe sommigen die dezelfde emotie gekozen hebben er toch zo verschillende verhalen van gemaakt hebben. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Ik heb net de verhalen van de anderen gelezen. Dat was echt leuk! Grappig hoe sommigen die dezelfde emotie gekozen hebben er toch zo verschillende verhalen van gemaakt hebben. (:


    Heb ik ook gedaan, maar dat maakt me zenuwachtig. Zo van 'Help, die schrijft beter dan ik, daar haal ik het nooit tegen!'
    Oké, ik doe niet echt mee om te winnen, als ik die top twintig maar haal en mee kan doen en vooral commentaar krijg om uit te leren...
    Maar stiekem wilt iedereen winnen, toch? (A)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Heb ik ook gedaan, maar dat maakt me zenuwachtig. Zo van 'Help, die schrijft beter dan ik, daar haal ik het nooit tegen!'
    Oké, ik doe niet echt mee om te winnen, als ik die top twintig maar haal en mee kan doen en vooral commentaar krijg om uit te leren...
    Maar stiekem wilt iedereen winnen, toch? (A)


    Haha, ja, dat had ik ook wel, maar dat wist ik al toen ik me opgaf.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    katl1 schreef:
    (...)

    Heb ik ook gedaan, maar dat maakt me zenuwachtig. Zo van 'Help, die schrijft beter dan ik, daar haal ik het nooit tegen!'
    Oké, ik doe niet echt mee om te winnen, als ik die top twintig maar haal en mee kan doen en vooral commentaar krijg om uit te leren...
    Maar stiekem wilt iedereen winnen, toch? (A)

    Eigenlijk wil ik niet eens echt winnen, maar het zou wel leuk zijn om gewoon weer aan een wedstrijd mee te doen en cijfers en commentaar te krijgen. Ik vind het leer-deel eigenlijk nog wel het leukst. De prijs en glorie hoeft van mij eigenlijk allemaal niet zo. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Eigenlijk wil ik niet eens echt winnen, maar het zou wel leuk zijn om gewoon weer aan een wedstrijd mee te doen en cijfers en commentaar te krijgen. Ik vind het leer-deel eigenlijk nog wel het leukst. De prijs en glorie hoeft van mij eigenlijk allemaal niet zo. x)



    Dit is dus de hele reden waarom ik meedoe aan wedstrijden. Zolang ik maar goed commentaar krijg en als ik dat niet snap en er met argumenten en vragen op in ga (gebeurt niet vaak) ook echt bij de wedstrijdhoudster terecht kan voor verheldering x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Yeahh inderdaad ^^ dat is dan zeker handig c:
    Ik heb iedereen haar stukje gelezen ^^ en ben blij met de emotie die ik gekozen heb, aangezien ik -tot nu toe- de enige met walging ben c: Jij had toch haat? -sorry als ik het verkeerd heb :3-


    Walging, ook origineel. Ik zat eerst te twijfelen tussen haat / wanhoop / jaloezie. En inderdaad, ik had haat, heb je goed onthouden. Ik ga niet iedereen lezen, maar die van jou wel even ;)

    @ above ; helemaal mee eens.
    Ben ook benieuwd naar anderen hun schrijfsels, alleen te lui om naar al die profielen te gaan momenteel.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 21:24 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Waarom staat mijn naam nog niet doorgestreept? Ik heb ingeleverd, hahah.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Lexus schreef:
    (...)

    Walging, ook origineel. Ik zat eerst te twijfelen tussen haat / wanhoop / jaloezie. En inderdaad, ik had haat, heb je goed onthouden. Ik ga niet iedereen lezen, maar die van jou wel even ;)

    @ above ; helemaal mee eens.
    Ben ook benieuwd naar anderen hun schrijfsels, alleen te lui om naar al die profielen te gaan momenteel.


    Haha, ik heb de helft van de lijst ongeveer gelezen momenteel. Vooral om even te kijken of mijn idee niet heel erg op dat van iemand anders leek. En altijd leuk om te zien wat anderen bedenken ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.