• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    (oke thanks, hoe kan ik het beste met carli inspringen?)

    [Misschien kan zij een praatje gaan houden met Dan? Hij is vrij lonely]


    Bowties were never Cooler

    Dan Howell
    Ik was buiten op de veranda gaan zitten. het was er wel koud, maar ik werd langzaam aan wat moe van Finn en Zoe. Phil was alweer terug naar onze bungalow, maar ik bleef nog even hier. Met mijn jas aan zat ik nu dus wat te editten op de veranda van het huisje. Even klikte ik het weg en zette ik de webcam van mijn laptop aan. De qualiteit hiervan was goed genoeg voor vlogs. "Hey internet1 I just wanted to let you know everything's going great with me and the other youtubers. I'm actually cooking tomorrow. I know, big shock. But first I will be online and on Radio 1 and BBC3 between 8 and 10 am tomorrow morning. I just wanted to check in on you guys and say hi cause I don't do that often enough. Especially now. Well I'll be going back to editting. And in case any of you were wondereng. Yes, I am outside in the cold and the dark and the snow. Just because I'm an idiot. Love you all Danosaurs. Bye." Ik drukte op uploaden en ging terug naar editten. Morgen ochtend zou heel vroeg worden, zeker omdat ik een uil was ofzo, maar het zou me wel lukken, hopelijk.


    Bowties were never Cooler

    carli bybell

    We waren klaar met eten geweest, en finn en zoe hadden samen de afwas gedaan, en waren daarna op de bank gedoken om een horror film te kijken, ik hield zowiezo niet echt van horrorfilms, ik werd daar altijd zo bang van, ik durfde dan savonds nooit meer te slapen, ik weet het, het klinkt dom en kinderachtig, maar ik werd er gewoon ontzettend bang. Ik had gezien dat dan naar buiten was gegaan, die had vast ook geen zin in de film of in finn en zoe. Ik trok mijn jas aan. 'ik ga ook even maar buiten, en niet te klef doen he' riep ik lachend naar finn en zoe en liep de veranda op waar dan op een bankje met zijn laptop zat,,ik ging maar naast hem zitten. 'hi, ook niet zo zin in de film, of geen zin in zoe en finn' zei ik lachend tegen dan. 'maar jij gaat dus morgen koken, ben benieuwd of dat goed gaat komen, aangezien ik allemaal rare verhalen van de rest hoor' zei ik tegen hem en keek voor me uit het donker in, er waren al heel veel sterren, ik had dit eigenlijk nog nooit zo gezien, thuis vond ik het altijd veel te koud om naar buiten te gaan,,maar hier was het natuurlijk heel anders.

    Dan Howell
    Ik keek op toen ik iemand naast me zag komen zitten. Het was Carli, door wie een kleine glimlach rond mijn mond speelde. "Gewoon wat moe van Finn en Zoe." gaf ik toe. Ze waren niet klef ofzo, maar het zou geloof ik ook niet meer zo lang duren voor dat wel op de agenda stond. Natuurlijk begon ook zij over mijn kookkunsten. "Het zal niet veel bijzonders worden. Een standaard Engels kerstdinner: spruitjes, gebakken aardappeltjes, kalkoen, yorkshire pudding, mincepies en misschien Christmas pudding, maar dan moeten ze die hier wel in de winkel hebben." Ik volgde haar blik even. Ze keek naar de sterren, die hier echt heel erg helder straalden. In Londen waren ze haast nooit te zien, zo veel licht was er altijd. Bij mijn ouders in Manchester wel. Toch leken ze hier anders, of in ieder geval feller. Ik haalde even een hand door mijn haar en ging toen verder met editten. De eerste schow grotendeels had ik al thuis opgenomen. De tweede zou veel meer live zijn dan de eerste, maar dat maakte het voor mij alleen maar nog spannender. Live radio had ik nog nooit gemaakt, laat staan televisie. Het dichst wat erbij in de buurt kwam was vYou en dat zat nog echt heel ver van wat ik wilde bereiken, maar het aller meest hoopte ik gewoon dat de kijkers en luisteraars het leuk vinden. Daar deed ik het eigenlijk ook voor en vreemd genoeg vonden veel mensen mij leuk, terwijl ik gewoon een sociaal awkward joch was met rare gewoontes.


    Bowties were never Cooler


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Was het dan nog niet duidelijk dat ik dat verwachtte ? Finn stond op en stak het licht aan waarna hij weer in de zetel viel en het deken over zijn hoofd trok, klagend over het feit dat het licht te straf was. Ik rolde met mijn ogen en rekte me even uit. God ik was moe. Ik knipperde vermoeid met mijn ogen en stond op waarna ik het deken van Finn trok en me in de andere zetel liet vallen. Perfect.
    Ja wat ? Het was nog altijd mijn dekentje hoor ! Ik zette mijn kap op en likte nog even over mijn lippen waarna ik mijn ogen sloot. Een zachte zucht verliet mijn lippen. Reizen was zo vermoeiend. En het sneeuwman maken, sneeuwballen-gevecht -als je het zo kon noemen-, het winkelen, het in- en uitladen. Tja, alles dus eigenlijk. Een geeuw verliet mijn mond waarna ik me nog wat meer in het deken verstopte. Ze hadden hier wel goede dekens moest ik toegeven.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik weer in slaap was gedommeld, voelde ik opeens hoe iemand het deken van me aftrok waardoor de iets koudere temperatuur me tegemoet kwam. Ik kreunde en opende dan vermoeid één oog zodat ik zag hoe Zoë met het deken over haar schouders op weg was naar de andere sofa, waar ze zich vervolgens op liet vallen en het deken dicht over zichzelf trok. ‘Zoë!’ Kreunde ik terwijl ik daarna weer mijn slaap probeerde te pakken, maar helemaal niet lukte aangezien ik nooit zonder een deken kon slapen. Ik opende mijn ogen weer en keek naar Zoë die ondertussen met haar ogen gesloten en haar konijnenkapje over haar hoofd al half sliep. Ik ging rechtop zitten en leunde even met mijn handen op mijn knieën, waarna ik daarna door mijn haren wreef en vervolgens opstond en slenterde naar Zoë met de bedoeling om het deken weer af te pakken. Net toen ik mijn hand al om het deken sloot, besefte ik opeens dat het uiteindelijk toch een hele strijd zou zijn om het deken bij mij te houden. Ik wist zo dat als ik nu het deken met me meepakte, dat Zoë het vervolgens weer ging afpakken om dan weer de beurt over te laten aan mij en zo de hele tijd verder. Dus besloot ik om het makkelijker voor mezelf te maken en duwde Zoë opzij, waarna ik me naast haar liet vallen en het deken ook een deel over mezelf legde. Na enkele minuten proberen weer te slapen, besloot ik maar om gewoon even de televisie op te zetten en wat mee te volgen.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik was al half in slaap gedommeld. Het moment waarop ik niet meer wist wat ik deed bij wie. Er kwam iemand naast me liggen die ook onder het deken kroop. Ik maakte gebruik van die persoon aangezien ik altijd iéts moest vasthouden om te slapen. Ik greep naar de persoon zijn arm en sloeg mijn beide armen er stevig omhoog waarna ik mijn hoofd erop legde. Een zachte zucht verliet mijn mond waarna ik helemaal in slaap viel. Hopelijk kwam niet weer dat gevoel dat je in een zwart gat viel waardoor je weer wakker schoot, want dan raakte ik echt niet meer in slaap. Gelukkig kwam dat gevoel niet en viel ik al snel weer in slaap. Geen idee over wat ik droomde, niet dat dat nuttig zou zijn hoor. Het was zeldzaam dat ik wist waarover ik droomde, maar tja. Hopelijk ging ik niet weer liggen praten in mijn slaap. Dat was echt zo awkward. Mijn broer, Joe, maakte daar altijd misbruik van. Dan begon hij dingen te vragen als, mag ik je laptop lenen, en dan antwoordde ik doodleuk ja, terwijl hij wist dat ik nooit ja zou zeggen daarop. Of hij vroeg dingen die geheim waren, maar in mijn slaap was ik altijd enorm eerlijk.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik de tv had opgezet en met de afstandbediening in mijn hand begon te zappen, voelde ik opeens hoe Zoë mijn arm met beide armen vast nam en daarna haar hoofd erop legde. Even keek ik haar verward aan, waarna er een brede glimlach op mijn gezicht tevoorschijn kwam. Ik hoorde hoe ze zuchtte en daarna precies in een diepe slaap viel. Even bleef ik enkele minuten naar haar kijken met een glimlach. Ze leek wel een engeltje als ze sliep, en dat was eigenlijk totaal het tegenovergestelde dan ze in het echt was. Door deze gedachte moest ik even zachtjes lachen en daarna rukte ik mijn blik weg van haar en richtte deze opnieuw naar de televisie, waar ik weer begon te zappen. Na enkele minuten had ik dan toch maar een zender opgezet en keek naar de film ‘Iron man’. Na een halfuurtje naar Tony Stark te liggen kijken, voelde ik opeens hoe mijn arm stijf werd door het feit dat Zoë er nog steeds op lag. Ik besloot om even nog stil te zitten, maar na een kwartiertje probeerde ik me zo te verleggen dat ze niet wakker zou worden.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Langzaam werd ik weer wakker. Wakker als in, ik hoorde weer wat er random me gebeurde. Ik zuchtte en liet het gene dat ik vast had los waarna ik me omdraaide en mijn benen optrok. Door deze actie nam ik zowat de hele breedte in van het stuk bank waar ik op lag. Niet bewust van wat er om me heen gebeurde zuchtte ik en fronste mijn wenkbrauwen even. Ik ging toch weer anders liggen en maakte een paar smak-geluidjes, iets wat ik altijd deed om de 1 of andere reden. Man ik had dorst. Maar ik was te lui om op te staan. Tja, wachten tot morgen dan. Ik likte nog even over mijn lippen en probeerde mijn gedachten leeg te maken. Niet dat -dat heel moeilijk was, ik dacht al nergens meer aan. De slaap nam mijn lichaam weer over maar zoals ik al had verwacht kwam het fenomeen van het vallen in een zwart gat. Mijn ogen schoten open waarna ik rechtsprong. Een zucht verliet mijn mond waarna ik naast me keek en nogmaals verschoot.
    "Sinds wanneer lig jij naast me ?".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik mezelf beter had verlegd en opgelucht ademhaalde omdat Zoë was blijven slapen, hoorde ik haar opeens zuchten. Ik keek even geschrokken en hoopte snel dat ze verder ging slapen terwijl ik voelde hoe ze mijn arm los liet en daarna zich omdraaide en haar benen optrok, waardoor ik bijna van de sofa viel. Ik zuchte even opgelucht toen ik stand bleef houden en strekte daarna mijn arm een paar keer uit terwijl ik erover wreef. Daarna besloot Zoë weer anders te gaan liggen en hoorde ik haar smak-geluidjes maken waardoor ik moest grijnzen. Ik concentreerde me weer op de televisie en was juist zachtjes aan het lachen door wat er gebeurde toen ik opeens Zoë voelde schrikken en met grote ogen rechtsprong. Even was ik ook geschrokken en wilde net wat zeggen toen ze naast haar keek en mij zag liggen waardoor ze schrok. 'Sinds wanneer lig jij naast me?' Vroeg ze. Ik fronste mijn wenkbrauwen terwijl ik me wat meer onderuit liet zakken, 'Ik lig hier naast je sinds je het zo leuk vond om het deken te stelen.' Mompelde ik terwijl ik daarna opeens aan iets dacht, 'En blijkbaar maak jij smak-geluidjes in je slaap.' Grijnsde ik terwijl ik haar geamuseerd aankeek, 'How cute.'


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Er zat een kleine glimlach op zijn gezicht toen ik naast hem kwam zitten."Gewoon wat moe van Finn en Zoe." gaf hij toe. 'Ik werd ook wel een beetje moe van hun ja, ze moeten er niet zo om heen draaien, of je vind elkaar leuk of gewoon niet, ik kan daar echt nooit tegen bij mensen, en ik hou nou ook niet echt bepaald van horrorfilms' gaf ik toe aan hem, en keek hem even aan toen ik dat zei en staarde toen weer naar de sterren. hij vertelde me wat hij wilde gaan maken morgen "Het zal niet veel bijzonders worden. Een standaard Engels kerstdinner: spruitjes, gebakken aardappeltjes, kalkoen, yorkshire pudding, mincepies en misschien Christmas pudding, maar dan moeten ze die hier wel in de winkel hebben." ik knikte even. 'Nou dat klinkt veelbelovend, had ik niet van je verwacht dan' ik stond op. 'Ik ga weer even naar binnen, als je het niet erg vind, ik vind het namelijk een beetje koud worden hier buiten' ik glimlachte nog even naar hem, en liep weer naar binnen. en keek lachend naar zoe en finn. 'En nog steeds niks gebeurd finn?' vroeg ik grijnzend. 'Ik vind het wel jammer hoor, nu kan je niks meer met mij krijgen, met mijn mooie zangkunsten en kookkunsten' zei ik grijnzend tegen hem. 'Wil je misschien ook een beetje warme chocomelk,dan ga ik dat namelijk even zetten, jij ook zoe?'


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Hij fronste zijn wenkbrauwen, hij deed wel veel met zijn wenkbrauwen niet ?, en liet zich wat onderuit zakken.
    "Ik lig hier naast je sinds je het zo leuk vond om het deken te stelen" mompelde hij. Ik ging net zeggen dat het eigenlijk mijn deken was waarna hij het zo nodig vond om even iets uit te klaren, "En blijkbaar maak jij smak-geluidje in je slaap" grijnsde hij terwijl hij naar me keek met een geamuseerde blik in zijn ogen, "How cute". Ik vernauwde mijn ogen, "Shut up Finn" zei ik serieus waarna mijn mondhoeken toch wat omhoog kropen. Heb je die grijns al eens gezien ? Hoe kan je mogelijk niet lachen bij dat gezicht, I mean, look at him ! Ik keek even naar tv maar besloot dat het geen goede film was waardoor ik weer ging liggen.
    "Jeaj, nu kan ik niet meer slapen, great" zuchtte ik sarcastisch. Dan werden het schaapjes tellen. Ik werd altijd moe van het tellen, zo vermoeiend ! Nee, grapje, ik viel juist nooit in slaap door te tellen, ik moest teveel nadenken, anders ging ik van 69 naar 81 en dat klopte niet.
    "Zing eens voor me, ik kan niet meer slapen" stelde ik vrolijk voor. De kans dat ik in de slappe lach ging komen zat er veel meer in dan dat ik ook daadwerkelijk in slaap zou vallen. Ik keek op toen Carli begon te praten. Ik besloot de rest dat ze zei maar te negeren maar knikte wel heftig op de chocomelk, "Uh, ik bedoel dat dat er wel in kan" zei ik toen met een glimlach, toen ik doorhad dat ik overkwam als een kindje van 5 die een nieuw speelgoedje mocht kiezen.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 19:02 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zag hoe ze haar ogen vernauwde terwijl ze serieus zei dat ik moest zwijgen, maar langzaamaan vormde er zich toch een glimlach op haar gezicht. Daarna keek ze even naar tv en liet zich daarna weer vallen terwijl ze zeurde dat ze niet meer kon slapen. ‘Zing eens voor me, ik kan niet meer slapen.’ Hoorde ik opeens haar blij voorstellen waardoor mijn aandacht weer naar haar ging. ‘Are you serious?’ Vroeg ik verbaasd net wanneer Carli binnenkwam en ons lachend aankeek waardoor ik me afvroeg waarom eigenlijk. Toen ik daarna doorhad dat Zoë naast me lag en toen ze grijnzend vroeg of er nog steeds niks gebeurd was, begreep ik het meteen. ‘Nothing happened.’ Zei ik onschuldig maar toch lachend terwijl ik mijn handen daarna omhoog hield. ‘Ik vind het wel jammer hoor, nu kan je niks meer met mij krijgen, met mijn mooie zangkunsten en kookkunsten.’ Zag ik haar grijnzend zeggen. Een lach rolde over mijn lippen, ‘Like I said, you are going to be stucked with me forever, whether you like it or not.’ Zei ik lachend terwijl ik een goedbedoelde knipoog gaf. Daarna keek ik even naar Zoë die heel stil was en voor de rest niets zei om vervolgens te horen hoe Carli vroeg of Zoë en ik ook warme chocomelk moesten hebben.’ Op die vraag zag ik Zoë heftig knikken waarna ze zich daarna snel herstelde, ‘Uh, ik bedoel dat dat er wel in kan.’ Ik keek haar aan terwijl ik een lach niet kon onderdrukken, ‘Okay, Carli I guess two hot chocolates for me and little five year old here.’


    Rise and rise again until lambs become lions

    Dan Howell
    Ik glimlachte. "Ik hoop dan maar dat ik het waar kan maken." Ze zei dat ze het koud kreeg en maar weer naar binnen ging. "Doe dat. Ik ga zo ook maar terug naar mijn eigen hutje. Ik moet morgen om 8 uur de radio en tv op." Ik trok mijn muts wat beter op mijn hoofd. Ik maakte wat dingetjes nog af. Nu kon ik morgen met een gerust hart koken en live gaan. Ik klapte mijn laptop dicht en stak nog even mijn hoofd om de deur. "Weltruste Carli!" riep ik naar binnen. "Welteruste, Finn en Zoe." Ik deed de deur dicht en vertrok naar bungalow 1 door de sneeuw. Daar zat Phil in zijn pjama te gamen. "Phil, je weet dat jij morgen ook moet, he?" Hij was daar veel makkelijker mee. "Okey, 1 potje Final Fantasy voor het slapen." Ik zette mijn laptop weg en schoof achter de tweede controler. Na een potje was ik echt nog niet moe, maar ik wilde geen lijk zijn morgen. "Truste, Phil." zei ik. Ik nam mijn laptop mee naar de slaapkamer, legde hem aan de oplader, kleedde me om en dook in mijn bed. Daar ging ik nog even op twitter en tumblr voor ik ook mijn telefoon weglegde. Ik legde mijn hoofd neer en viel langzaam in slaap.


    Bowties were never Cooler