• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    carli bybell

    Zoe kondigde aan dat ze mij wel wilde meehelpen met koken, en zei dat ze de puree wilde doen en de aardappeltjes, zonder het aan mij te vragen maar goed. Finn zei, dat hij, jack en dan waarschijnlijk wel zouden mee eten. Ik begon dan maar even de groente te snijden, ik vond het zelf altijd wel lekker om wat groente in het eten te doen, is het tenminste nog een beetje gezond. Zoe was klaar met de puree en liep weer terug naar de woonkamer. Goed dan maakte ik het zelf wel af, ik deed het gehakt in de pan, en bakte het tot het een beetje bruin was, en bakte daarna ook nog even het groente er door heen. Toen alles klaar was zocht ik in de kastjes naar een ovenschaal, en deed alles erin, en stopte het vervolgens in de oven. 'zal ik dan ook maar alvast de tafel dekken' riep ik naar de woonkamer en pakte de borden en het bestek, en ging de tafel dekken. Daarna zocht ik even naar een aansteker en stak de kaarsjes op de tafel aan

    Sylvesti schreef:
    Dan Howell
    Ik was totaal niet aan het opletten. Mijn hoofd was weer eens afwezig terwijl ik aan het editten was. Toen Zoe mijn laptop uit mijn handen trok om te kijken glimlachte ik even. "Fijn dat je het leuk vind." Ik nam mijn laptop terug en ging verder. Finn vroeg of ik wat voor hem wilde uploaden precies op het moment dat ik een hand snoep in mijn mond stauwde. Maar ik gaf blijkbaar niet snel genoeg andwoord want hij griste ookal mijn laptop weg en begon erop te werken. Ik kauwde zo snel mogelijk het snoep weg. Met een moeilijk gezicht slikte ik het door en keek even naar Carli. Die vroeg wie er bleef eten. Ik wassapte Phil. Het duurde even voor hij andwoordde, maar tuurlijk had hij ook geen zin om te koken. "Phil en ik ook! Hij komt zo." Ik kreeg nog een berichtje binnen. "Hij houd hiervoor heel veel van je, Carli, dus pas maar op." Ik grinnekte even en keek toen weer serieus naar Finn. "Finn, daar was ik mee bezig! Ik ben de eerste die live moet morgen en de show is nog niet helemaal af. Ik moet nog wat dingen instaleren op mijn laptop en telefoon, dus laat me even." Toch ging ik niet aan de laptop trekken, want ik wist dat dat mis zou gaan. Ik was namelijk een grote kluns en ik wist het niet van Finn, maar het zou goed kunnen dat er dan vanalles stuk zou gaan.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Nadat ik hoorde hoe Dan zei dat hij samen met Phil ook kwam eten, hoorde ik hoe hij daarna heel serieus naar mij keek. ‘Finn, daar was ik mee bezig! Ik ben de eerste die live moet morgen en de show is nog niet helemaal af. Ik moet nog wat dingen installeren op mijn laptop en telefoon, dus laat me even.’ Hoorde ik hem serieus zeggen terwijl Zoë daarna binnenkwam en op haar iPhone ging. Ik zuchtte even, drukte daarna op het knopje uploaden en zag dat hij daarna op mijn kanaal stond. ‘I’m ready.’ Glimlachte ik, waarna ik daarna de laptop aan Dan terug gaf. Nadat ik net de laptop terug had overhandigd aan Dan, hoorde ik allemaal gerommel in de keuken. ‘Zal ik dan ook maar alvast de tafel dekken?’ Riep Carli vanuit de keuken. ‘I will help you.’ Riep ik terug waarna ik daarna naar de keuken liep en zag hoe ze kaarsjes op de tafel aanstak. Ik nam daarna even glazen en plaatste deze voor de borden, waarna ik daarna rook hoe de geur van de ovenschotel in mijn neus kwam, waardoor mijn maag rommelde. ‘Oh my god, in what kind of stuff are you not talented?’ Grijnsde ik waarna ik daarna de oven opende en met mijn vinger in de ovenschotel ging. ‘Okay, that’s warm.’ Riep ik uit, waarna ik daarna snel mijn vinger in mijn mond stak en erop zoog om zo de pijn te verzachten.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 18:48 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik keek op toen Finn opstond. Hij wou helpen, maar als altijd kwam hij te laat. Nou, niet altijd, maar deze dingen bleven in mijn hoofd, dus ik mocht zeggen wat ik wou. Hij liep naar de oven en stak zijn vinger erin. Mijn voorhoofd trok in een frons. Waar zit die jongen met zijn gedachten ? Je steekt je hand toch niet in een warme ovenschotel die nog in de oven staat van boven de 100° ? Ach ja, het zal wel weer aan mij gelegen hebben. Ik rolde met mijn ogen toen hij dat ook doorhad en keek naar buiten. Het was donker geworden, het sneeuwde zachtjes en de lichten op het terrein maakten het geheel af.
    "I'm going for a walk, call me when dinner is ready" riep ik, met mijn blik nog steeds op buiten gericht. Ik stak mijn iPhone weg, deed mijn jas, schoenen, sjaal en handschoenen terug aan en trok de deur achter me dicht. Een glimlach groeide op mijn gezicht toen ik buiten kwam. Voorzichtig zette ik mijn voeten in de sneeuw en keek naar boven. Mijn mondhoeken krulden nog wat omhoog waarna ik vrolijk begon te lopen en uiteindelijk op een bankje neerzakte dat mooi uitzicht gaf op het terrein.

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Im going for a walk, call me when dinner is ready.’ Hoorde ik opeens Zoë’s stem terwijl ik op het aanrecht van de keuken zat en ongeduldig zat de wachten en mezelf wat te vervelen. Na de hele tijd naar de plafond te zien, dacht ik opeens aan het papiertje dat in mijn broekzak zat en nam het eruit, en vouwde het daarna open. Ik las het briefje hardop, ‘Alyson 045949320’ en twijfelde daarna even wat ik ermee zou doen. Uiteindelijk besloot ik om het meisje maar eens een sms’je te sturen omdat ze het misschien wel van me verwachte, en ik wilde niet zo'n jongen zijn die enkel een meisjes nummer veroverde en haar uiteindelijk liet zitten. Ik nam mijn gsm uit mijn broekzak en begon al snel een bericht te typen, ‘Hi! Finn here, you know, the guy who loves your smile. I was just thinking about you and I was wondering whether I could get a discount the next time? Nah okay, joke and a lame excuse.’Oké, Finn, dit was het ergste bericht dat je ooit had getypt, dacht ik bij mezelf maar haalde mijn schouders op, waarna ik daarna maar op verzenden duwde. Daarna stak ik mijn gsm terug in mijn broekzak en keek even de oven in en kwam tot de conclusie dat het eten wel al klaar moest zijn. ‘Oké, ik ga wel even Zoë en de rest halen.’ Zei ik, waarna ik daarna naar de woonkamer liep en daar Dan een tik tegen zijn hoofd gaf.’Dude, dinner is served.’ Daarna liep ik naar de deur, deed mijn schoenen snel aan en besloot mijn jas daar te laten aangezien we toch meteen moesten eten. Mijn ogen gingen het hele terrein af en al snel zag ik Zoë zitten op een bankje. Ik liep naar haar toe en liet me daarna naast haar ploffen, ‘Dinner is ready.’ Glimlachte ik, waarna ik daarna weer mijn blik naar boven richtte en de verschillende sterren zag schijnen.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 19:47 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Mijn ogen vielen op een jongen. Op het eerste zicht kende ik hem niet, maar toen zijn shirt in het oog kwam wist ik dat het Finn was. Hij kwam naast me zitten en keek naar de sterren.
    "Dinner is ready" zei hij glimlachend, toen hij eventjes naar mij keek maar vervolgens weer naar boven. Ik lachte.
    "How's your finger smart ass ?" zei ik lachend waarna ik zijn hand vastnam en naar zijn vinger keek. Ik zag niets van blaren, dus ik gokte dat het nog wel meeviel. Ik liet zijn hand weer los en keek nog een laatste keer rond, en naar de sterren. Volgens mij zou je me hier elke avond kunnen vinden, het was hier gewoon zo mooi. Ook voor filmpjes, dan veranderde die achtergrond ook nog eens naar iets moois. Ik stond op en likte over mijn lippen.
    "Misschien moet je in het vervolg je vinger toch niet meer in een schotel steken die warm is doordat die nog steeds in een oven staat van boven de 100°" zei ik waarna ik even mijn schouders ophaalde, "Gewoon een tip naar de toekomst toe" grijnsde ik plagend.

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ‘How’s your finger smartass?’Hoorde ik Zoë lachend zeggen waardoor ik mijn blik van de sterren scheurde en haar aankeek. Daarna nam ze mijn hand vast en bekeek mijn vinger om hem vervolgens weer los te laten. ‘My finger hurts.’ Zei ik verdrietig waarna ik hem daarna zelf nog wat bekeek, er waren geen blaren te bespeuren maar toch was hij wel een beetje rood. Daarna zag ik hoe ze opstond en over haar lippen likte, ‘Misschien moet je in het vervolg je vinger toch niet meer in een schotel steken die warm is doordat die nog steeds in een oven staat van boven de 100°’ Zei ze waarna ze haar schouders ophaalde, ‘Gewoon een tip naar de toekomst toe.’ Ik moest lachen om haar plagende toontje en knikte daarna, ‘Ik zal het onthouden.’ Daarna stond ik ook op en snoof de avondlucht nog eens diep op. Ik moest eerlijk zeggen dat ik wel wat van de natuur hield. Ik keek Zoë daarna vragend aan en had eerlijk gezegd nog geen zin om naar binnen te gaan, de koude en de natuur deed me deugd. Vervolgens hoorde ik een piepje en besefte dat het toen van mijn gsm kwam, ik nam hem uit mijn zak en zag toen dat Alyson had gesmst. Ik opende snel de sms en bekeek hem snel even, waarna ik hem daarna gewoon weer wilde sluiten.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Dan Howell
    "Thanks, Finn." zei ik toen ik mijn laptop terug kreeg. Ik was blij dat ik hem terug had, want misschien kreeg ik het nu nog af voor het eten. Ik ging snel verder. Net toen ik de laatste dingen aan het instaleren en opslaan was hoorde ik dat het eten klaar was. Ik klapte mijn laptop dicht en sprong op. Op dat moment kwam Phil ook binnen. "Just in time." Hij hing zijn jas over een stoel en schoof aan. Ik ging ernaast zitten. "Het ruikt heerlijk." Dit was een echt compliment van mij, hoe raar soort compliment het ook was. Ik meende het echt. Ik was alleen gewoon een rare awkward jongen die normaalgesproken de hele dag in zijn pjama achter zijn laptop zit. Ik grinnekte toen ik zag dat Phil alweer zijn pjamabroek aan had. Waarschijnlijk had hij gewoon een christmassweater over zijn t-shirt aangetrokken en zijn vans aangeschoten. "Net wakker, Phillip." vroeg ik grijnsend terwijl ik zijn haar door de war gooide. Hij kon er nou niet heel hard om lachen, maar ik wel. Af en toe moest dit gewoon, zeker bij dit soort vreemde acties van hem. Je deed toch een gewone broek aan als je naar buiten ging? Daarbij kwam dat hij dit bij mij ook wel vaker dan eens deed, dus dit was best acceptabel.


    Bowties were never Cooler

    [Sorry, ik heb wat problemen thuis dus ik ga best naar beneden nu, ik antwoord nog vanavond, maar ik weet niet hoe laat ...]

    [Maakt niet uit, sterkte!]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [sterkte!]


    Bowties were never Cooler

    carli bybell

    Finn kwam me helpen met de tafel dekken, en liep naar de oven waar het eten in stond, en rook even. 'waar heb jij geen talent voor' vroeg hij aan me. 'nou ik ben heus niet in alles goed hoor finn, geloof mij maar' hij opende de oven en stak zijn vinger in de ovenschaal waardoor zijn vinger verbrande. 'Gek, dat doe je toch niet' zeg ik geschrokken en kijk naar zijn vinger. Gelukkig had hij er zelf niet zo veel last van en riep dat het eten klaar was, en volgens mij ging hij zoe even van buiten halen. Ik pakte de ovenwanten en zette de ovenschaal aan tafel. 'komen jullie allemaal aan tafel' riep ik en lieo even naar buiten om finn en zoe te halen. Ik wreef een beetje over mijn armen, omdat ik geen jas had aangetrokken. 'ik wil jullie niet storen ofzo, maar zouden jullie aan tafel kunnen komen, anders word het eten koud' ik keek even naar boven, wow het was echt al heel erg donker geworden, sinds dat wij terug waren van de supermarkt. Ik wreef nog even over mijn armen, het was niet echt slim om zonder jas naar buiten te gaan


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Ik wil eigenlijk ook niet weg, alhoewel ik zeker weet dat ik binnen een halfuur ijskoud heb en jou hoogst waarschijnlijk een mooi ijssculptuur bent geworden" lachte ik. Carli kwam aanlopen waarna ik knikte.
    "Ik kom". Ik liep naar binnen en hing mijn jas terug op, deed mijn schoenen, wanten en sjaal uit en haalde een hand door mijn haren. Daarna vervolgde ik mijn weg naar de keuken waar ik een pot appelmoes uit de kast nam en aan tafel ging zitten. Ik schepte al wat op, aangezien Dan en Phil dat ook hadden gedaan, en kapte er de helft van de appelmoes op waarna ik de 2 begon te mengen. Het was iets wat ik altijd deed én het was overheerlijk. Ik beet op mijn lip, maar wachtte toen toch geduldig af tot de rest er ook was, zo onbeleefd was ik nu ook weer niet opgevoed.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik hoorde hoe Zoë zei dat ze hier ook niet naar binnen wilde terwijl enkele seconden later Carli naar buiten kwam lopen en zei dat we binnen moesten komen zodat we aan tafel konden komen zodat het eten nog warm was. Ik zag daarna hoe Zoë naar binnen liep, en even besloot ik om nog wat buiten te blijven zitten. Ik ging weer zitten op het bankje en keek daarna weer naar de sterrenhemel waarna er een zucht mijn mond verliet. Na enkele minuten voelde ik een koud briesje die regelrecht door mijn trui ging, waardoor ik voelde hoe mijn lichaam langzaam kouder en kouder werd. Ik hield van de koude en de wind, het leek wel alsof ze al mijn gedachten in één keer konden laten vervagen. Daarna nam ik mijn gsm weer uit mijn broekzak en keek weer naar het smsje dat Alyson had gestuurd, ze had gezegd dat ik een korting zou krijgen als ik met haar uitging. Ik grijnsde even kort, maar wist eerlijk gezegd niet eens wat ik moest sturen omdat ik door één of andere manier me er slecht bij voelde. Daarom besloot ik om het hele gebeuren even te laten bezinken en stond op terwijl de sneeuw weer met bakken uit de hemel viel en in mijn hals en haar belandde. Vervolgens liep ik naar bungalow drie en zag daarna dat Haley en Jack bij bungalow twee stonden, ‘Are you guys coming? Dinner is ready.’ Zei ik waarna ik daarna de deur binnenliep, mijn schoenen weer uitschopte en daarna even met mijn haar schudde zodat de sneeuwvlokjes eruit dwarrelden. Vervolgens liep ik naar de eetkamer en liet me daar vallen op een lege stoel naast Carli en zag dat iedereen aan het wachten was om te eten. ‘Well, what are you guys waiting for? The food isn’t going to eat itself.’ Grijnsde ik waarna ik een bord nam en daar mijn portie op kapte. ‘I love your cooking skills, Carli.’ Zei ik met een volle mond terwijl ik daarna bewust werd van de koude die nog steeds op mijn wangen hing waardoor deze een beetje rood zagen.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Oh, dankje Finn, fijn dat je de puree lekker vind" zei ik terwijl ik gewoon verder keek naar wat ik deed, alsof ik tegen mezelf praatte. Het was een subtiele hint, laat me met rust. Ik had nooit gezegd dat ik goed was in subtiel zijn.
    "Jeweetwel, de puree die je vinger verbrandde, Karma's a bitch". Ik stak een hap van de appelmoes-ovenschotel in mijn mond. Door de koude appelmoes was de ovenschotel al wat lauwer, wat perfect was voor mij. Ik haalde mijn iPhone boven toen die aangaf dat ik een berichtje had. Ik keek even vreemd naar het scherm. Sinds wanneer had ik een stalker ? Ja, nee, niet serieus, ik noemde elke persoon die mij een bericht stuurde en ik niet kende een stalker. Ik haalde mijn schouders op en stak mijn gsm terug weg, waarna ik vrolijk doorat. Het duurde niet lang voordat ik mijn bordje netjes had leeggegeten en ik mijn bestek netjes over mijn bord legde. Door de hoeveelheid appelmoes zat ik al vol, kon ik niet aan doen. Ik likte mijn lippen af en stond op om wat drinken te nemen.