• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    xkimx124 schreef:
    (wasbak bedoel je denk ik hihi)

    [Gootsteen ! Pompbak is volgens mij dialect, ofzoiets ;3]

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Ik hoorde hoe Carli begon te lachen wanneer ik zei dat ik haar moeder wilde ontmoeten. ‘Nou, ik weet niet of ze jou wel zou willen ontmoeten.’ Zei ze grijnzend en even keek ik haar nep-verdrietig aan waarna er een veelbetekende glimlach op mijn mond tevoorschijn kwam, ‘Well, than you are going to be stuck with me forever.’ Grijnsde ik waarna ik daarna mijn laatste hap nam net toen Carli een foto maakte van het eten en daarna alle borden van tafel nam en zei dat ze nog pudding had. Eerlijk gezegd zat ik al helemaal vol, maar toch kon ik het niet weerstaan op de pudding te eten die ze net voor me had gelegd. ‘Je zorgt echt veels te goed voor ons, Carli.’ Hoorde ik Dan zeggen waarna ik daarna enkel maar heftig knikte met mijn hoofd als teken van bevestiging. Daarna stelde Dan voor dat hij morgen zou koken zodat we daarna samen de Doctor Who Christmas Special konden kijken. Ik klapte even in mijn handen als teken van enthousiasme en zei dat ik daarna akkoord was, ‘Slechter dan Jack en mij zal je niet koken. So you can count me in.’ Net toen ik dat had gezegd, hoorde ik opeens Zoë geschokt reageren, terwijl ze eigen zei dat het erop neerkwam dat ze Dan niet vertrouwde. Vervolgens ging Zoë de keuken in met haar kommetje terwijl ik de laatste lepel nam van mijn pudding, waarna ik ook opstond en naar de keuken liep en vervolgens nog wat borden uit de kast nam. Daarna liep ik naar de eetkamer terug en schepte porties op de borden, ‘It’s for Jack and maybe for the other YouTubers.’ Legde ik uit, waarna ik daarna terug naar de keuken ging en deze bordjes in de ijskast plaatste. Vervolgens liep ik terug naar de eetkamer en begon daarna af te ruimen, ‘Carli, you can relax since you have made such a nice dinner.’ Glimlachte ik terwijl ik weer naar de keuken liep en daar alles in de gootsteen zette terwijl Zoë zat af te wassen. Daarna nam ik een handdoek en wachtte tot Zoë het eerste kommetje had afgewassen, om deze vervolgens af te drogen en weer mooi in de kast te zetten.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 10:12 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    (ik ga vandaag naar alkmaar en ben pas morgen laat weer terug, dus dan zal ik proberen te reageren)

    Dan Howell
    Ik grinnekte zacht toen Finn al instemde voor de laatste klanken mijn keel hadden verlaten. Die moesten dan wel heel erg slecht kunnen koken. Zoe klonk wat verstandiger. Die vertrouwde me zo te horen niet in de keuken. Dat zou goed kunnen komen van de filmpjes van Phil en mijn terwijl we brownies, pannekoeken en koekjes aan het bakken waren. Ik grijnsde licht. "Maak je maar geen zorgen. Ik heb een kookboek mee, het internet kan ook een grote hulp zijn en Phil en ik leven allebij nog, dus ik denk at het wel veilig is." Ik veegde mijn lok uit mijn ogen en keek de leegstromende tafel rond. Ik zou voor het hele kamp kunnen koken, maar om alle boodschappen hier te krijgen zou een probleem vormen. Omdat mijn ouders zo lief waren geweest te rijden, tja, wij hadden geen auto, wat heel logisch was in London, zaten we nu hier zonder vervoer. Hopelijk vond ik daar nog wat op voor het tijd was om te gaan koken. Ik stond op en sprong weer op de bank. Aangezien ik morgen dus waarschijnlijk ging koken moest ik dus ook wat voorbereiding doen voor de show erna. Tja, op dat soort vlakken was ik wel eens een soort stresskip, want ik was altijd laat en dat kon nu niet gebeuren. Ook wilde ik nog wat vlogs uploaden voor ik er vanavond nog een zou opnemen.


    Bowties were never Cooler

    Haley Nelson

    Ik glimlachte naar Jack. 'Ik ook, maar ik heb nog niet voldoende beeldmateriaal en video's van twee minuten zijn de moeite niet.'
    Mijn blik wendde zich af naar de sneeuwengel waar Jack naar aan het kijken was. Hij was ietwat misvormd, maar zag er voor de rest nog prachtig uit.
    'Heb jij die gemaakt?' Ik had de helft van hun sneeuwspektakel gemist, dus ik wist niet wie wat allemaal had gemaakt.
    Ik deed mijn want uit en trok mijn pandamuts af omdat het allemaal veel te klef begon te voelen door de nattigheid.
    'Sneeuw het altijd zo veel in Engeland?'

    (sorry als die te kort is. Ik heb het op mijn mobiel getypt dus ik weet niet hoe lang het ongeveer is.)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Finn kwam helpen door af te drogen en alles weg te zetten nadat hij wat dingen in de ijskast had gezet en zo. Ik stak het laatste bord in het water, waste het af en legde naast me, bij de andere dingen die Finn nog moest afdrogen. Ik liet het water wegspoelen en waste mijn handen af zodat er geen zeep meer opzat, waarna ik een handdoek pakte en hielp met de laatste dingen afdrogen en wegzetten. Opgelucht zakte ik neer op het keukenblok dat in de keuken stond en liet me achterover vallen. Normaal gezien had ik maar afwas van 1, hoogstens 2 personen aangezien ik op mezelf woonde, maar nu waren dat er wel een stuk meer. Ik likte over mijn lippen en ging rechtzetten en reikte naar de fles water die iets verder stond. Gelukkig was ik nog net groot genoeg om ze te kunnen nemen zonder omver te vallen, anders kon Finn me weer lekker zitten uitlachen.
    "Ik moet maar eens beginnen met filmpjes editten" mompelde ik tegen mezelf waarna ik de fles tegen mijn lippen zette en er een slok van nam.

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Nadat Zoë het laatste bord had afgewassen, hielp ze me daarna met de laatste dringen af te drogen en weg te zetten. Daarna liet ze zich ploffen op het keukenblok en liet haar achterover vallen voor enkele minuten, waarna ze daarna ging recht zitten, over haar lippen likte en reikte met haar hand naar een fles water. ‘Ik moet maar eens beginnen met filmpjes editten.’ Hoorde ik haar mompelen, meer tegen zichzelf dan tegen mij terwijl ze een grote slok nam. Vervolgens liep ik naar de ijskast waar ik een fles fruitsap nam, en daar een slok van nam om vervolgens op het aanrecht te zitten, waar we net hadden afgedroogd. ‘Heb je wel een laptop bij je?’ Vroeg ik terwijl ik haar daarna bekeek, ‘Otherwise you can borrow mine.’ Daarna geeuwde ik terwijl ik me langzaam uitstrekte, het dagje op stap met Zoë en Carli had me enigszins wel wat vermoeid.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Heb je wel een laptop bij je ?" vroeg hij waarna hij naar me keek, "Otherwise you can borrow mine". Hij geeuwde waarna hij zich wat uitrekte.
    "Ahw, is little Finny tired ?". Ik dacht even na, maar schudde toen mijn hoofd, "Ik heb de jouwe niet nodig, tenzij de mijne gestolen zou zijn" glimlachte ik waarna ik me zelf ook wat uitrekte. Een geeuw verliet mijn mond waardoor ik mijn hand voor mijn mond legde. Wat, deed je dat dan niet normaal ? Ik sprong van het keukenblok af en wreef even in mijn ogen.
    "Het wordt tijd voor mijn bril". Ja, ik had lenzen in. Normaal zag ik genoeg om zonder lenzen door het leven te gaan, 's avonds toch, maar aangezien ik bezig ging zijn met editten deze avond was het -het beste dat ik mijn bril aandeed. Ik liep naar mijn kamer en nam mijn Macbook en Canon camera. Dat was de camera die ik gebruikte voor filmpjes binnen, ik had nog een camera voor Vlogs ook, geen Canon natuurlijk, ik had geen geld te veel hoor. Ik zuchtte en legde alles weer terug waarna ik mijn lenzen uitdeed, en mijn bril opzette. Heel origineel als ik was, was het zo'n Ray-Ban bril. Kon ik er aan doen dat ik die mooi vond ? Ik kleedde me uit en deed mijn One piece aan. Ik vervloekte mijn broer voor het feit het die was waarop ik een konijn was. Een grote witte vlek op mijn buik en 1 op mijn achterste. De kleur zelf was grijs, en mijn kap moest dan het konijnenhoofd voorstellen. Ik deed nog een paar kousjes aan en liep met alles terug naar de woonkamer, hopend dat niemand me zo zou filmen of iets in die aard.

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ‘Ahw, is little Finny tired?’ Vroeg ze, waarna ik knikte als een klein kind, ‘Now it’s my turn to be tired.’ Daarna hoorde ik hoe ze zei dat ze de mijne niet nodig had of hij zou moeten gestolen zijn, daarna geeuwde ze en legde haar hand voor haar mond voordat ze van de keukenblok afsprong en in haar ogen wreef. ‘Het wordt tijd voor mijn bril.’ Hoorde ik haar opeens zeggen waardoor verbaasd mijn hoofd de lucht in sprong, ‘Oh god, little Zoë heeft een bril?’ Maar voor ze antwoorde, liep ze al naar haar kamer waardoor ik ook af het aanrecht sprong en naar de woonkamer liep, waar ik me weer liet vallen in de sofa die het dichtste bij de haard stond. Nadat ik enkele minuten naar boven had liggen staren, hoorde ik opeens hoe er iemand binnenkwam en zag dat het Zoë was, met haar laptop en Canon camera onder haar arm. Ze had een grijze One piece aan waardoor ze een konijn leek aangezien er een grote witte vlek was op haar buik en achterste en haar kap zelfs een konijnenhoofd voorstelde. ‘Oh my god, is it Easter already?’ Vroeg ik geamuseerd terwijl ik haar plagend aankeek, ‘No okay, sorry you look very cute.’ Grijnsde ik, waarna ik daarna keek naar haar bril. Ik moest zeggen dat ze toch steeds een speciale smaak had, en dat was juist hetgene dat ik zo leuk aan haar vond, steeds het feit dat ze origineel wil zijn.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 16:21 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Oh my god, is it Easter already ?". Het was te denken. Hoe kon ik nu ook in een konijn binnenkomen zonder dat Finn er iets over zou zeggen.
    "Yeah Finn, go find your eags" zei ik terug met een liefelijke glimlach. "No okay, sorry you look very cute". Geschokt keek ik op, "Did you just give my a compliment ?". Ik legde geschokt mijn hand op mijn hart waarna ik gewoon weer normaal deed en mijn camera aansloot op mijn computer. Ik likte even over mijn lippen waarna ik alle Bloopers knipte en die in een apart filmpje zette, zoals altijd. Er was altijd zoveel werk aan mijn filmpjes. Ik sloeg mijn handen voor mijn gezicht.
    "Deze is te erg" zuchtte ik waarna ik die gewoon verwijderde. Die was gewoon te beschamend om in de bloopers te steken. Ik uploadde de video en zuchtte opgelucht. Dat was ook gebeurd. Ik ging naar Finn's kanaal en keek naar de commentaren op onze geweldige sneeuwman. Een lach verliet mijn lippen bij sommige commentaren, "Give these people an award please" lachte ik.

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Yeah Finn, go find your eggs.’ Zei ze met een glimlach waarvan je meteen wist dat deze niets goed voorstelde, daarna hoorde ze mijn compliment en keek me geschokt aan. ‘Did you just give me a compliment?’ Zei ze terwijl ze daarna haar hand op haar hart legde, waardoor ik moest lachen. Daarna plofte ze neer op de andere sofa en zag ik hoe ze druk bezig was met haar filmpje en af en toe wat mompelde. Aangezien Jack niet in de buurt was, besloot ik om mezelf wat te vermaken en nam een koek van de grote hoeveelheid snoep op de salontafel en begon daarna een spelletje te spelen op mijn gsm. Na een halfuurtje hoorde ik opeens een lach door de kamer, waardoor ik opkeek van mijn gsm en zag dat Zoë geamuseerd naar het beeld zag te staren. ‘Give these people an award please.’ Lachte ze, waardoor ik nieuwsgierig werd en snel opstond en me naast haar liet ploffen. Vervolgens draaide ik de laptop die ze in haar handen had een beetje om zodat ik kon meekijken en zag toen dat ze op mijn kanaal zat en keek naar het filmpje over de sneeuwman. ‘I knew you were a stalker.’ Plaagde ik waarna ik daarna even de laptop dichter naar me toe trok en begon te scrollen door de verschillende comments. ‘Okay now I get it why you were laughing.’ Zei ik tussen het lachen door. Vervolgens zag ik een comment waar er ook nog een link bij stond met als onderwerp eyesex-look. Een lach verliet mijn mond waarna ik daarna naar Zoë keek, ‘They really sent some videos.’ Grijnsde ik waarna ik deze link klikte en opeens er een meisje tevoorschijn kwam en die heel uitgebreid begon te vertellen. ‘HI FINNY! I’M SUCH A BIG FAN OF YOU AND I ACTUALLY CAN’T BELIEVE THAT I’M DOING THIS RIGHT NOW. BUT THEN I THOUGHT, WHAT THE HECK?! SO NOW PAY ATTENTION AND ADMIRE MY EYESEX!’ Riep ze in haar camera waardoor ik serieus helemaal strijk ging en plat lag op de zetel. Daarna deed ik mijn ogen open en zag hoe ze helemaal in de camera keek en soms zelfs haar wenkbrauwen op en neer hief en soms knipoogde. Ik keek de hele tijd lachend van Zoë naar het filmpje en toen wanneer het gedaan was, veegde ik mijn tranen weg. ‘Okay sorry, but that was hilarious.’ Lachte ik nog na terwijl ik de zin met tussenpozen zei. Daarna nam ik de laptop over en besloot om het meisje gelukkig te maken door er een comment op te posten.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 16:50 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Finn stond op en kwam naast me zitten zodat hij mee kon kijken naar de geniale comments die mensen stuurden.
    "I knew you were a stalker" plaagde hij toen hij naast me zat. Ik rolde met mijn ogen, "I tought you were over that Finn" zei ik serieus. Waarom niet meespelen ? Had ik ook nog eens lol. Hij trok de laptop wat dichter naar zich toe en scrolde door de lijst heen.
    "Okay, now I get it why you were laughing". Ik lachte en keek naar het filmpje dat Finn had geopend. Tranen sprongen in mijn ogen terwijl ik mijn buik vasthield van het lachen. Hij deed zoveel zeer, niet normaal. Het filmpje was over en Finn was nog even aan het na lachen.
    "You know that feeling when you saw something funny, and then you think about it en laugh even harder ?" vroeg ik even, "Having that right now". Ik beet op de binnenkant van mijn kaken maar hield het niet meer. Het beeld van het meisje dat knipogen gaf en haar wenkbrauwen af en toe op en neer liet gaan terwijl ze eindeloos in de camera staarde kwam terug voor mijn netvliezen waardoor ik enkel harder moest lachen. Ik stond op van de grond, aangezien ik inmiddels uit de zetel was gevallen, en haalde even adem.
    "I need some water".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Wanneer het filmpje over was, zag ik dat Zoë aan het huilen was omdat ze zo hard moest lachen, ‘You know that feeling when you saw something funny, and then you think about it and laugh even harder?’ Vroeg ze even, ‘Having that right now.’ Riep ze uit waarna ze weer begon te lachen en nog steeds op de grond lag. Ik probeerde een antwoord te geven, maar door Zoë’s reactie en het feit dat ik het meisje steeds opnieuw voor mij zag, zorgde ervoor dat ik gewoon nog steeds plat ging terwijl ik een comment probeerde te posten. ‘Okay Zoë stop it, I’m trying to post something nice.’ Lachte ik terwijl ik even in mijn ogen wreef en daarna mezelf een klein tikje gaf tegen mijn wang, ‘Come on Finn, serious.’ Daarna zag ik hoe Zoë opstond en even diep adem haalde, ‘I need some water.’ Zei ze waardoor ik weer in de lach schoot. ‘Breng ook wat voor mij mee.’ Lachte ik nog steeds en daarna focuste ik me op de laptop en zag weer het meisje haar gezicht op het filmpje. ‘Oh god, stop it please.’ Riep ik uit waarna ik me daarna probeerde te vermannen en snel naar onderen scrolde zodat ik haar gezicht niet meer moest zien en daarna begon te typen: ‘Hi! I really like your video and I reckon your eyesex-look can hook you up with a lot of guys. Thanks for the response! x Finn’. Daarna duwde ik snel op posten en drukte op vorige pagina terwijl ik vermoeid in mijn ogen wreef, ‘Okay, that can never happen again.’ Zei ik tegen mezelf.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 17:02 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Okey !" riep ik. Ik liep naar de keuken en nam de fles water, waarna ik de kast opendeed om 2 glazen te nemen. Dit ging echter niet lukken door een huge zwarte spin. Mijn ogen werden groot waarna ik gil mijn lippen verliet. Snel sloeg ik het kastje terug dicht en liep terug naar Finn.
    "Het zal zonder glas worden" zei ik luchtig. Ik ging terug zitten en gaf de fles aan hem. Ik was goed opgevoed hoor, andere mensen voor mij. Ik nam mijn laptop terug over en opende Facebook. Uh, veel te veel berichten. Ik meldde me terug af en ging naar mijn persoonlijke pagina. Niet veel mensen wisten hiervan, enkel familie en vrienden en zo. Ik reageerde op de reacties die er waren waarna ik ook dat weer afsloot.
    "Film kijken ?" stelde ik voor terwijl ik alles afsloot. "Ik heb er nog een paar op mijn laptop staan die ik kan aansluiten aan tv, maar als je zelf een film hebt, voel je vrij". Een grijns verscheen op mijn gezicht toen ik het meisje nog eens voor me zag maar ik schudde mijn hoofd. Ik moest echt stoppen met daaraan te denken.

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Ik hoorde opeens hoe Zoë gilde en wilde net snel opspringen toen ik haar binnen zag komen. ‘Het zal zonder glas worden.’ Zei ze luchtig waarna ik haar even bedenkelijk aankeek en daarna mijn schouders maar ophaalde. Wat maakte het ook uit? Ik nam de fles van haar over en dronk een teug terwijl mijn gedachten weer gingen naar het meisje waardoor ik zat te lachen met water in mijn mond en het probeerde in te houden. Na enkele minuten slikte ik het door en draaide daarna de flestop weer op de fles. Daarna zag ik hoe ze de laptop over nam en op Facebook ging en daarna naar haar persoonlijke pagina waar ze een paar keer een reactie achterliet. ‘Film kijken?’ Hoorde ik haar opeens voorstellen, ‘Ik heb er nog een paar op mijn laptop staan die ik kan aansluiten aan de tv, maar als je zelf een film hebt, voel je vrij.’ Zei ze grijnzend. Ik schudde nee, ‘Nee, kies maar een filmpje uit.’ Zei ik waarna ik daarna riep dat ze even moest wachten en naar de eerste de beste slaapkamer liep waar er lichtjes hingen. Ik greep het deken van het bed en liep daarna terug, waarna ik me liet vallen naast Zoë, ‘I need a blanket.’ Zei ik kinderlijk waarna ik daarna haar vragend aankeek. ‘Welke film wil je zien? Je mag kiezen, het maakt voor mij niets uit.’

    [Ik denk dat het Nederlandse woord voor een 'dop' of 'stop' een flesdop is? maar 'k weet niet zeker eerlijk gezegd :'p]

    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 17:14 ]


    Rise and rise again until lambs become lions