• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Gabriche schreef:
    (...)

    [Wel, Zoë, Finn en Carli zijn net naar de supermarkt geweest omdat er geen eten was. En Finn heeft heel veel snoep meegenomen, waarna daarna Zoë ermee is gaan lopen om Finn te plagen en alles in de schoot van Dan heeft gegooid. Euh daarna heb ik Finn laten liggen op de sofa bij Jack en heeft hij een wafel gegeven aan Jack. En nu vraagt Carli of ze het avondeten moet koken, en of iemand dus wil helpen. Dat is eigenlijk de korte versie van wat er nu allemaal is gebeurd :'p]


    | Thank you voor de samenvatting (: |


    kindness is never a burden.

    Ortelius schreef:
    (...)

    [Haley kan wel (:]


    |Is goed, waar is ze? (: |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    (...)

    |Is goed, waar is ze? (: |


    [Bij de deur van Bungalow 2]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ortelius schreef:
    (...)

    [Bij de deur van Bungalow 2]


    |Okay. (: |


    kindness is never a burden.

    Jackson Frayn Harries 'Jack'
    Jack nam de wafel aan van Finn en besloot zich dan uit de voeten te maken. Het was nogal druk in één bungalow en hij moest ook zijn koffers nog uitpakken. Jack zei tegen Carli, Zoë en Finn dat hij even naar hun bungalow ging en waarschijnlijk daarna terug zou komen. Hij trok zijn jas aan, zijn handschoenen en trok zijn muts over zijn hoofd. "See you later, guys." riep Jack maar wachtte niet op een antwoord want die ging waarschijnlijk toch niet komen. Buiten was het nog altijd even koud en het begon al aardig donker te komen. Wolkjes adem verlieten Jacks mond en stegen de koude avondlucht in. Zijn handen stak Jack diep weg in zijn broekzakken en liep naar de bungalow die hij deelde met Finn. Jack stopte echter met lopen toen hij een meisje zag staan bij de deuren van de tweede bungalow. Jack herkende haar vaag. Wat was haar naam? Ella? Elly? Nelly? Ja! Nelly van Nellyson! Jack grijnsde en liep naar haar toe. "Nelly, right? van Nellyson. Ik ben Jack." Hij stak zijn hand naar haar uit.


    kindness is never a burden.

    Haley Nelson

    “Nelly, right? Van Nellyson? Ik ben Jack.” Jack stak grijnzend zijn hand naar me uit.
    Ik grinnikte zachtjes en nam met mijn natte want zijn hand aan. “Eigenlijk heet ik Haley, maar Nelly mag ook als je dat makkelijker vind. Aangenaam, Jack.”
    De meeste mensen noemden me toch gewoon Nell.
    Volgens mij had ik me daarstraks al voorgesteld of ik had gaten in mijn geheugen. Het maakte ook niet uit.
    Onverschillig leunde ik tegen de deurpost. Ik had al geen zin meer om naar binnen te gaan. De rest was daarstraks even verdwenen en toen kwamen ze vrolijk terug en gingen ze de bungalow in. Ze hadden het vast wel gezellig, ik hield alleen niet zozeer van die drukte.
    “Dus… Alles goed?” Probeerde ik een gesprek aan te knopen. Ik was meestal wel vrolijk en sociaal, maar de temperatuur en het feit dat ik niet goed was in kennis maken met nieuwe mensen deed dat dalen.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    |Ik kan niet meer reageren want mijn toetsenbord doet raar en mijn pa gaat 'm vervangen. So. Bye! (: |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    |Ik kan niet meer reageren want mijn toetsenbord doet raar en mijn pa gaat 'm vervangen. So. Bye! (: |


    [Emh... Gezellig... :'D Bye! :'D]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    xkimx124 schreef:
    carli bybell

    We waren weer terug van het boodschappen halen, en er was blijkbaar ook een dan in ons huisje. Zoe en finn waren gelijk op de bank gezakt met de snoep. Ik hing mijn jas op de kapstok en liep even lachend naar ze toe. 'snoepen jullie niet te veel,anders lusten jullie straks helemaal geen avond eten meer' ik voel me hier eigenlijk wel een beetje het moedertje, en dat terwijl zoe ouder dan me is, thuis was ik normaal nooit zo, ik weet ook niet waardoor het kwam. 'ik wil anders wel het avondeten even maken, als jullie dat aan mij toe vertrouwen tenminste' zei ik grijnzend. 'wat willen jullie dat ik maak, want we hebben verschillende dingen meegenomen, ik kan een ovenschotel maken?' Vroeg ik aan ze. 'ik weet niet of iemand mij mee wilt helpen, want dan ga ik zo namelijk even alvast beginnen' ik kon best goed koken, al zeg ik het zelf, mijn moeder is braziliaans, dus dasr kreeg ik vaak veel recepten van, als ik door de weeks aan het werken was, maakte ik meestal wat makkelijks, maar in het weekend vond ik het leuk om uit te pakken.


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "I hate you" zei ik serieus waarna ik het geld in mijn broekzak stak en naar de keuken liep om Carli te helpen.
    'Ik help je wel" zei ik glimlachend waarna ik de juiste kastjes opendeed om de ovenschotel te maken. "Ik zal de puree maken, bak jij dan het gehakt ?". Ik wachtte niet op antwoord maar ging aan de slag met de puree. Het was nog te vroeg voor het gehakt aangezien ik de aardappelen nog moest koken. Ik begon de aardappelen te schillen en sneed ze in 4 waarna ik die in het water liet vallen.
    "Wie eet er allemaal hier ?" riep ik naar de woonkamer toe. Ik wou wel genoeg eten hebben voor iedereen hoor. Ik ging alvast verder met het schillen tot ik al zeker genoeg had voor 3 personen. Nouja, ik at voor 2 dus eigenlijk 4 personen.

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Nadat Jack had gezegd dat hij naar buiten ging, trok ik mijn benen in, waarna ik daarna zag hoe hij zijn muts, sjaal en jas aandeed. ‘See you later, guys’ Riep hij en voordat ik ook nog maar wat kon zeggen, liep hij de deur al uit. Ik strekte daarna mijn benen wat beter uit en besloot dan maar om het heft in eigen handen te nemen aangezien Dan nog steeds geen antwoord had gegeven, ik stond op, liep daarna snel naar Dan die op de andere sofa zat en trok de laptop uit zijn handen. ‘Thanks.’ Grijnsde ik even waarna ik me daarna weer languit liet vallen in de sofa waar ik zo net op lag en daarna de laptop op mijn borstkas plaatste. Vervolgens nam ik mijn camera beet en verbond hem met de computer, en begon daarna de filmpjes te editten, en een intro en logo enzo erop te zetten. Na enkele minuten hoorde ik daarna hoe Carli de woonkamer binnenkwam en vroeg wat we wilde eten. Net toen ik wou zeggen dat ik graag spaghetti wilde eten, stelde ze zelf voor om een ovenschotel te maken. Ik knikte, ‘Is good for me.’ Glimlachte ik terwijl ik nog een wafel openmaakte. Daarna vroeg ze of iemand haar wilde helpen of anders zou ze zelf al beginnen. Mijn blik verschoof van de laptop naar Carli, ‘Ik kom straks helpen als ik hier gedaan ben.’ Zei ik met een volle mond waarna ik daarna weer naar het filmpje keek dat ik en Zoë hadden gemaakt toen met de sneeuwman en daar mijn intro voor plaatste. Daarna keek ik nog even op, toen ik Zoë’s stemde hoorde die zei dat ze me haatte en daarna voorstelde om Carli te helpen en vervolgens naar de keuken liep. ‘I love you too!’ Riep ik nog terwijl ik daarna nog een hap nam van mijn wafel. Na ongeveer enkele minuutjes hoorde ik weer Zoë die vanuit de keuken riep, ‘Wie eet er allemaal hier?’ Ik keek even naar Dan en het leek niet alsof hij van plan was om te antwoorden aangezien hij te druk was met het snoep, ‘I don’t know. But I’m going te eat here, and I guess Dan and Jack also, but I'm not sure.’

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 17:06 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Goed ja, ik had dus genoeg puree gemaakt voor het gehele park hier, ik was niet zo goed in verhoudingen, maar ik had altijd honger dus een stuk ovenschotel kon er altijd in. Ik zette de puree aan de kant en liep terug naar de woonkamer, aangezien Carli de rest ging doen. Ik liet me neerzakken in de zetel en zuchtte zachtjes. Mijn arm deed zeer van het puree maken. Ik trok mijn broek wat meer naar beneden aan mijn enkels zodat ik wat warmer had daar en likte over mijn lippen. Ik nam een tijdschrift dat op de tafel lag en keek erin. Na een tijdje irriteerde me dat en nam ik mijn iPhone en meldde me aan op Facebook en Twitter zodat ik kon zeggen dat de filmpjes eraan kwamen. Werden die ook niet uitgezonden op tv ? Oh, geweldig, nog meer mensen die me stom kunnen zien doen.
    Ik nam nog wat snoepjes die op tafel lagen en stak ze in mijn mond waarna ik mijn hand door mijn haar haalde zodat het wat beter lag.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 18:15 ]

    (Euh, finn heeft eigenlijk al de laptop van Dan overgenomen om zijn filmpjes te editten enzo :'p)


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Aangepast ;p]

    Dan Howell
    Ik was totaal niet aan het opletten. Mijn hoofd was weer eens afwezig terwijl ik aan het editten was. Toen Zoe mijn laptop uit mijn handen trok om te kijken glimlachte ik even. "Fijn dat je het leuk vind." Ik nam mijn laptop terug en ging verder. Finn vroeg of ik wat voor hem wilde uploaden precies op het moment dat ik een hand snoep in mijn mond stauwde. Maar ik gaf blijkbaar niet snel genoeg andwoord want hij griste ookal mijn laptop weg en begon erop te werken. Ik kauwde zo snel mogelijk het snoep weg. Met een moeilijk gezicht slikte ik het door en keek even naar Carli. Die vroeg wie er bleef eten. Ik wassapte Phil. Het duurde even voor hij andwoordde, maar tuurlijk had hij ook geen zin om te koken. "Phil en ik ook! Hij komt zo." Ik kreeg nog een berichtje binnen. "Hij houd hiervoor heel veel van je, Carli, dus pas maar op." Ik grinnekte even en keek toen weer serieus naar Finn. "Finn, daar was ik mee bezig! Ik ben de eerste die live moet morgen en de show is nog niet helemaal af. Ik moet nog wat dingen instaleren op mijn laptop en telefoon, dus laat me even." Toch ging ik niet aan de laptop trekken, want ik wist dat dat mis zou gaan. Ik was namelijk een grote kluns en ik wist het niet van Finn, maar het zou goed kunnen dat er dan vanalles stuk zou gaan.


    Bowties were never Cooler