• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Gabriche schreef:
    (...)

    [Dat was ik dus ook aan het denken. Mss is dit dan wel de beste manier :') ]


    (ben ik het helemaal mee eens)

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik opende mijn ogen terwijl ik vermoeid door mijn ogen wreef en daarna even op mijn buik bleef liggen. Daarna hief ik mijn hoofd wat op en taste met mijn hand het bed af op zoek naar mijn gsm om op deze vervolgens op een toets te drukken en zo te zien hoe laat het was. Het licht verblindde mijn ogen waardoor ik snel deze met zijn voorkant op het bed legde en mijn hoofd dieper in het kussen verborg. Het was nog niet zo laat, maar ook niet vroeg. Na vijf minuten voelde ik opeens hoe droog mijn keel wel was en leunde op mijn ellebogen om daarna de fles fruitsap te vinden die naast mijn bed stond. Ik nam hem, draaide de stop eraf en nam een grote teug. Vervolgens probeerde ik weer te slapen maar dit was tevergeefs aangezien ik nu de stemmen van Jack en Haley hoorde. Ik sleurde mezelf uit bed en zocht naar mijn kleren terwijl ik toen besefte dat ik deze al aanhad. Vervolgens strompelde ik naar beneden en liep door de woonkamer terwijl ik mijn ogen vernauwde en deze langzaam zich begonnen aan te passen aan het licht. ‘I can’t sleep so I’m going for a walk.’ Zei ik met een schorre stem tegen Haley en Jack die allebei zaten in de sofa dicht bij de openhaard. Voor ik naar buiten ging, besloot ik om eerst nog wat drinken mee te nemen en wat snoep, ik liep naar de keuken waar ik vervolgens stapte in een plakkerige plek op de keukenvloer. ‘Damn, what’s that?’ Riep ik geïrriteerd terwijl ik daarna een flesje limonade nam. Oké, ik moest toegeven, ik was niet bepaald mister sunshine als ik net uit bed kwam. Daarna liep ik weer naar de woonkamer, waar ik bijna struikelde over de koffer die ik daar eigenhandig had geplaatst, ‘Good job Finn.’ Mompelde ik terwijl ik de irritatie in mijn stem kon onderscheiden. Vervolgens nam ik de koffer, nam er nog wat maomams uit en liep daarna zonder wat te zeggen naar buiten terwijl ik mijn jas aandeed om vervolgens de koude lucht op te snuiven en naar de halve maan te zien die schitterde in het donker.

    [Zo dan :'p]

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 18:23 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Carli bybell

    Ik schrok wakker, ik had een nachtmerrie gehad. Ik zat rechtop in mijn bed en wreef even in mijn ogen, thank god dat ik nu geen make-up op had, anders zat ik natuurlijk weer helemaal onder. Ik had echt iets raars gedroomd, ik was helemaal in mijn eentje hier in dit bos, en er kwam een beer aan op me op te eten, het klinkt natuurlijk harstikke kinderachtig zulke droom, maar het was eigenlijk best wel eng. Ik liet me weer achterover vallen, en keek naar buiten, ik had de gordijnen nog helemaal niet dicht gedaan. Ik stond op van mijn bed en deed de gordijnen dicht om vervolgens weer in het warme bed te gaan liggen. Ik probeerde een paar minuten om nog in slaap te komen, maar dat lukte niet, dat had ik dus altijd, nadat ik een nachtmerrie had gehad, kwam ik nooit meer in slaap. Ik keek op mijn iphone hoelaat was. 'Damn, het is nog niet eens ochtend' ik stond op uit mijn bed, trok mijn uggs aan, en keek in de spiegel, ik zag er echt zo charmant uit in mijn roze jogginspak, ahum. Ik liep mijn kamer uit naar de woonkamer en trok mijn jas aan, dan maar even naar buiten naar de sterren kijken, ik zou heus niet worden opgegeten door een beer ofzo. Ik liep naar buiten en de frisse geur kwam me te gemoed, ik keek even om me heen, en zag toen nog iemand buiten staan, ik knipperde even met mijn ogen, ik kon nu niks zien, aangezien ik zo dom was geweest, om geen lenzen in te doen, of bril op te zetten. Ik besloot maar om naar de persoon toe te lopen. Van dichtbij zag ik dat het finn of jack was, wie van de twee wist ik niet. 'Hey jij ook al buiten, even een vraagje ben je nu finn of jack' vroeg ik slaperig.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik verstopte me wat dieper in mijn jas en plaatste mijn handen in mijn jaszakken samen met de maomams en het flesje limonade toen ik opeens iemand mijn kant hoorde op lopen. Ik verschoof mijn blik van de maan naar de persoon en zag daarna dat het een meisje was die een roze joggingpak aanhad. Carli zo en zo, wie kon het ook anders zijn? Ik zag Zoë nu niet bepaald in een roze joggingpak, zij had het meer voor degene met konijnen. Bij deze gedachte betrapte ik me erop dat ik stond te lachen, ‘Hey jij ook al buiten, even een vraagje ben je nu Finn of Jack?’ Hoorde ik Carli slaperig vragen toen ze dicht genoeg bij me stond. ‘Finn.’ Glimlachte ik kort waarna ik daarna weer keek naar de sterren en geeuwde. Vervolgens wreef ik weer in mijn ogen terwijl ik Carli aankeek, ’Stukje lopen?’ Vroeg ik terwijl ik eigenlijk niet eens op een antwoord wachtte en al verder liep. Ik had zin om te lopen om zo mijn gedachte te verzetten en aangezien ik irritant was op dit uur kon ik misschien ook beter alleen rondlopen. Deze mensen wisten niet hoe slechtgezind ik kon zijn 's morgens, behalve natuurlijk Jack, maar dat was ook logisch aangezien hij mijn broer was.


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    De jongen keek me aan en geeuwde wat, waardoor ik zelf ook begon te geeuwen, ik had daar echt iets raars mee, als ik iemand anders zag geeuwen, of iemand had het over geeuwen, dan moest ik zelf ook geeuwen. Hij vertelde me dat hij finn was en lachte. 'Je zegt het nu wel eerlijk neem ik aan, je zou me makkelijk voor de gek kunnen houden, maar ik vertrouw er maar op dat je gewoon finn bent' Hij vroeg aan me of ik een stukje wilde lopen, ik wou knikken maar hij wachte niet op antwoord af en liep alvast. Ik had moeite om hem bij te houden. Toen ik eindelijk bij hem was begon ik te lachen. 'Meneer finn, wil je misschien niet zo snel lopen, ik kan niet zo snel lopen namelijk in de sneeuw' zeg ik tegen hem en kijk naar de sterren aan de hemel, wat zag het er toch mooi uit. Ik rilde wat, alleen ik ben natuurlijk zo dom om in een pyjama, naar buiten te gaan, met uggs aan, zonder make-up, en zonder lenzen of bril, heel slim weer carli. Ik kijk even naar finn. 'Dus had jij ook een nachtmerrie, of kon je gewoon niet slapen' vroeg ik aan hem en keek of hij ook nog zijn pyjama aan had, maar nee hij had natuurlijk wel kleren aan, had ik kunnen verwachten, nog genanter voor mij, hopen dat hem het niet opvalt, hier zo in het donker.


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Vloekend stapte ik uit bed. Niets gebeurd hoor, ik vloekte altijd als ik uit mijn warme bedje moest komen in de winter, zeker als het nog eens nacht was en ik niet meer kon slapen. Ik geeuwde en zette mijn bril op aangezien ik nog deftig wou zien. Ik keek even in de spiegel. Mijn gezicht betrok.
    "Great, bad hair-day" zuchtte ik. Ik probeerde mijn haren goed te leggen maar ik wist dat het vandaag sowieso een muts werd. Ik liep naar mijn kast en haalde er wat kleren aan. Ik ging aan mijn bureau zitten en richtte het spiegeltje op mijn gezicht waarna ik mijn dagelijkse routine deed. Ik geeuwde nogmaals en stond terug op om naar de keuken te gaan. Ik liet mijn bril op vandaag met de simpele reden dat 1 van mijn lenzen gisteren gescheurd was en ik nog geen nieuw pakje lenzen wou opendoen. Ik was best koppig als het daarop aankwam. Ik liep de keuken binnen en opende de koelkast om er wat melk uit te nemen. Met een niet al te zachte klap kwam die op tafel terecht waarna ik ook het brood uit de kast haalde en de pot Nutella. Ik maakte 2 boterhammen klaar en maakte chocolademelk met de melk die ik op tafel had gezegd. Ik liep naar de woonkamer en ging zitten in de zetel. Slapen zou ik toch niet meer doen vandaag, eenmaal ik wakker was bleef ik wakker. Ik zette de tv en bleef hangen bij 1 of andere film die nog grappig bleek te zijn ook.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 19:14 ]

    (het is nog nacht, Lifeisajoke)


    Bowties were never Cooler

    [Dan ontbijt ze heel vroeg ? Haha, nee, ik verander het wel ;p]

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Je zegt het nu wel eerlijk neem ik aan, je zou me makkelijk voor de gek kunnen houden, maar ik vertrouw er maar op dat je gewoon Finn bent.’ hoorde ik Carli geeuwen en ik moest even grijnzen, ‘Dat zou ik nooit doen hoor.’ zei ik terwijl ik verder liep en haar daarna achter me hoorde lopen. Binnen enkele seconden had ze me ingehaald, ‘Meneer Finn, wil je misschien niet zo snel lopen, ik kan niet zo snel lopen namelijk in de sneeuw.’ zei ze en ik haalde onverschillig mijn schouders op en zei niets. Na enkele minuten stilte besefte ik dat het niet echt vriendelijk over kwam, ‘Sorry, maar als ik net uit mijn bed kom of niet kan slapen heb ik steeds een ochtendhumeur.’ mompelde ik terwijl ik haar daarna zag kijken naar me en haar zag rillen. Ik bekeek haar even onderzoekend en kwam dan tot de conclusie dat ze enkel een pyjama aanhad met Uggs. ‘You’re cold. Do you want my jacket?’ vroeg ik terwijl ik eigenlijk niet wachtte op een antwoord en mijn snoep en flesje drinken al uit de jaszakken haalde waarna ik mijn jas aan Carli gaf. Daarna hoorde ik hoe ze vroeg of ik ook een nachtmerrie had of gewoon niet kon slapen, ‘Ik sliep daarstraks maar toen opeens werd ik wakker en nu kan ik niet meer slapen door Haley en Jack.’ mompelde ik waarna ik daarna de maomams opende en er een paar in mijn mond stak. ‘Jij ook?’ vroeg ik terwijl ik het pakje naar Carli uitstak en zag hoe mijn adem rookwolkjes vormde.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 19:21 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Hij moest grijnzen toen ik vroeg of hij wel echt finn was ‘Dat zou ik nooit doen hoor.’ zei hij terwijl hij verder liep. Toen ik had gevraagd of hij minder snel wilde lopen had hij gewoon zijn schouders opgehaald, lekker vrolijk is hij dus. Na enkele minuten stilte zei hij dan toch maar, ‘Sorry, maar als ik net uit mijn bed kom of niet kan slapen heb ik steeds een ochtendhumeur.’. 'Aha dat verklaard een hoop, meneer heeft een ochtedhumeur, gezellig' lachte ik. hij bekeek meeven onderzoekend en kwam dan tot de conclusie dat ik enkel een pyjama aanhad met Uggs. Fijn hij is erachter dat ik hier heel charmant in mijn pyjama met uggs loop. ‘You’re cold. Do you want my jacket?’ vroeg hij terwijl hijeigenlijk niet wachtte op een antwoord en zijn snoep en flesje drinken al uit de jaszakken haalde waarna hij zijn jas aan mij gaf. Ik pakte zijn jas aan, en deed hem aan. 'Dankjewel dat zit al veel warmer, maar krijg jij het nu niet koud dan?' toen ik vroeg of hij ook een nachtmerrie had gehad of gewoon niet kon slapen antwoorde hij. ‘Ik sliep daarstraks maar toen opeens werd ik wakker en nu kan ik niet meer slapen door Haley en Jack.’ Hij opende zij zakje met snoep en vroeg of ik ook wou. 'Het is niet te geloven toch, jij blijft echt de hele dag door eten' ik schudde mijn hoofd. 'Nee, ik hoef niet maar bedankt' glimlachde ik naar hem en liep weer verder in de sneeuw, ik zou helemaal niet weten waar we eigenlijk heen liepen, veel kon ik ook niet zien ofzo, ik ging er maar vanuit dat finn de weg hier wel kende.

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Aha dat verklaart een hoop, meneer heeft een ochtendhumeur, gezellig.’ Hoorde ik Carli lachen waardoor ik kort moest glimlachen, daarna hoorde ik hoe ze vroeg of ik het niet koud ging hebben nu dat ze met mijn jas rondliep. Ik haalde mijn schouders op, ‘Nee, maakt niet uit. De koude doet me deugd.’ Glimlachte ik terwijl ik daarna het pakje snoep weg van Carli trok aangezien ze zei dat ze toch geen trek had. ‘Het is niet te geloven toch, jij blijft echt de hele dag door eten.’ Zei ze lachend terwijl ze haar hoofd schudde. ‘I’m sorry but I am just always craving for food.’ Zei ik onschuldig waarna ik nog wat maomams in mijn mond stak. Vervolgens opende ik het flesje limonade dat ik had meegepakt en dronk een grote teug om vervolgens vragend naar Carli te kijken, ‘Deze hoef je vast ook niet?’ En ik draaide daarna het dopje op het flesje weer. Als ze dorst had dan ging ik ervan uit dat ze het wel ging zeggen en dan zou ik met alle plezier delen. Daarna besefte ik opeens dat het best raar was dat een meisje in een roze jogginspak hier ’s nachts rondliep helemaal alleen. ‘En jij? Had je een nachtmerrie dan?’ Vroeg ik terwijl ik daarna de sneeuw onder mijn voeten hoorde kraken en ik vermoeid door mijn haren wreef met mijn hand.


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Hij had ook nog drinken mee, en veronderstelde al dat ik die ook niet hoefde en trok hem al weg. 'Nou dat is dan heel jammer voor jou, want eigenlijk lust ik wel een beetje drinken' grijnsde ik en keek hem aan wachtend op het flesje. 'En jij? Had je een nachtmerrie dan?’ vroeg hij daarna aan mij. 'Ja, daar komt het wel op neer ja, ik wil het je best vertellen, maar dan mag je me niet gaan uitlachen, niet dat ik denk dat je dat gaat doen, aangezien je een ochtendhumeur hebt' zei ik tegen hem en keek even voor me uit de donkere verte in. 'Ik was hier helemaal alleen buiten, er was helemaal niemand, en ging toen in het bos wandelen, ik was bij water aangekomen ofzo, dat herinner ik me niet zo goed, ik ging er wat van drinken, en toen stond er ineens een hele grote beer achter mij' Ik moest lachen, ik kon er nu wel omlachen, maar toen ik het droomde echt totaal niet. 'Die beer greep me beet, en at me op, en toen schrok ik wakker' lachte ik, waarom droom ik dat soort dingen, normaal droomde ik nooit van die rare dingen, het was echt niet goed voor me, om hier in zo'n park in het bos te zitten. 'Weet jij trouwens de weg hier wel een beetje, ik zie namelijk vrij weining, omdat ik geen lenzen in heb, dus ik zou niet weten waar we zijn, zeg maar niet dat we bij water zijn, anders krijg ik een deja vu' lachte ik.

    [Uh, je mag Finn wel laten komen met Carli zoals je had gezegd, maar ik ga effkes naar beneden ;s]

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ‘Nou dat is dan heel jammer voor jou, want eigenlijk lust ik wel een beetje drinken.’ Hoorde ik Carli zeggen waarna ik daarna het flesje aan haar gaf. ‘Here you go.’ Vervolgens hoorde ik hoe ze haar droom ging uitleggen en dat ik niet mocht lachen. Ik knikte bevestigend en luisterde daarna hoe ze vertelde hoe ze bij water stond en daarna een hele grote beer achter haar was. Ze vertelde het al lachend, maar toch hoorde ik dat ze wel was geschrokken daarstraks. ‘Okay, dat lijkt me niet leuk om te dromen.’ Glimlachte ik en daarna keek ik eens om me heen om te zien waar we waren. ‘Weet jij trouwens de weg hier wel een beetje, ik zie namelijk vrij weinig, omdat ik geen lenzen in heb, dus ik zou niet weten waar we zijn, zeg maar niet dat we bij water zijn, anders krijg ik een déjà vu.’ Hoorde ik haar er nog lachend aan toevoegen. ‘Euh, tot mijn spijt moet ik zeggen dat we bij een klein riviertje zijn.’ Zei ik grijzend waarna ik haar omdraaide door mijn arm rond haar elleboog te sluiten en haar te trekken. ‘Kom, we gaan wel naar daar.’ Zei ik terwijl ze nog steeds het flesje vasthad en het bijna uit haar handen viel omdat ik haar meetrok. Ik ademde uit en voelde daarna hoe de koude nu langzaam wel heel erg door mijn witte shirt ging, ik had namelijk enkel een t-shirt aan onder mijn jas. Ik keek even vragend naar Carli, ‘Are you tired? Otherwise we can go to your place and watch some tv or do some games?’ Vroeg ik terwijl ik even bleef stil staan en haar afwachtend aankeek terwijl ik mijn handen begraafden in de broekzakken van mijn zwarte broek.

    [All right :')!]

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 20:10 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Hij gaf me het flesje aan en zei dat hij wel begreep dat dat niet echt bepaald leuk was om te dromen. Toen ik vroeg waar we waren zei hij dat we bij een riviertje waren, ik wist niet echt of ik hem wel moest geloven, doordat hij finn is en van grapjes maken hield. Veel tijd had ik niet om antwoord te geven, want opeens draaide hij mij om, door zijn arm rond mijn elleboog te sluiten. 'Kom we gaan snel naar daar' zei hij. Ik kon nog maar net het flesje vasthouden. 'finn, je hebt geluk gehad, je had wel bijna het drinken over je heen kunnen krijgen, door die onverwachte acties altijd van jou' Zucht ik. ‘Are you already tired? Otherwise we can go to your place and watch some tv or do some games?’ vroeg hij aan mij en bleef even stil staan. 'Is een goed plan, want hier buiten is het ook alleen maar koud, misschien is jersey shore nog wel op tv' lach ik naar hem. 'Wat voor spelletjes wil je dan gaan doen' jongens altijd met hun spelletjes, ik wist nooit wat ik er van kon verwachten. Ik nam een slok van zijn drinken en gaf het hem terug. 'Bah wat zoet' mopper ik. Ik had altijd veel liever water, en het was gezonder en tenminste ook niet zo zoet als deze limonade van finn.