• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Ortelius schreef:
    [Ok. Ik heb heel wat gemist door... omstandigheden... Is er nog iets gebeurt. Dus het is nog nacht als ik het goed begrepen heb?]


    |Blijkbaar. Ik ga nu reageren met Jack. (: |


    kindness is never a burden.

    [Okay (:]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik in haar oor had gefluisterd, voelde ik opeens een boterham in mijn gezicht en hoorde Zoë gillen. Ik keek haar verbaasd aan waarna ik begon te lachen, ‘Oh, Finn, jij bent het.’ Hoorde ik Zoë opgelucht zuchten, ‘Sorry voor de boterham .. in je gezicht.’ Lachte ze waarna ze haar muts beter over haar oren trok. ‘Okay, thank you for your warm welcoming. Maar ik hoopte dat die toch wel wat anders was.’ Glimlachte ik waarna ik daarna hoorde hoe Carli binnenkwam. ‘Nou sorry dan Finn, had ik je toch even verkeerd ingeschat.’ Zei ze terwijl ze mijn jas uitdeed en daarna legde over mijn schouders. Ik werd nu wel een beetje wakkerder maar toch was ik nog steeds snel geïrriteerd dus haalde ik enkel mijn schouders op. Vervolgens liet Carli zich vallen op de sofa naast Zoë en vroeg of ze ook niet kon slapen terwijl ze de sprei nam die er nog steeds lag en zich dan krulde op de bank en naar de tv keek. ‘Waar zijn Haley en Jack eigenlijk?’ Vroeg ze zonder op te kijken, ‘Jackamo en Haley zijn in onze bungalow. Ze eten pizza.’ Zei ik toen ik vervolgens mijn jas op een stoel gooide en vervolgens daarna naar Zoë’s kamer liep, die ik al inmiddels wist zijn en daar haar deken nam. ‘Sorry Zoë, but outside in a T-shirt while it is snowing is not good experience, not even for me.’ Daarna liet ik me vallen op de andere sofa en liet me languit liggen om vervolgens het deken over me te leggen en een blik op de klok te werpen.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 21:45 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Jack Harries
    "Klinkt als een fantastisch idee!" zei Haley en sprong overeind. Ze griste haar camera van de tafel en vroeg Jack wat hij wilde spelen.
    Die haalde zijn schouders op. "Ik heb een aantal gezelschapsspelen mee zoals Scrabble en ook een kaartspel en Uno." zei Jack en stond ook op. Haley schonk Jack een wenkbrauw wiebel,"Ik hoop dat je goed tegen je verlies kan, mister Harries!"
    Jack grinnikte. "Ik maak je in, miss Nelson." Hij glipte even de keuken in en stak de pizza's al in de oven waarna hij tegen Haley zei dat hij even boven achter de spellen ging. "Tenzij je liever meegaat natuurlijk."
    Hij dronk zijn glas limonade uit en liep al de trap op naar zijn kamer waar op de grond in een hoekje een hele stapel spelen stonden.
    Jack nam de spelen en plaatste ze allemaal op zijn bed terwijl hij door hen heen ging. Veel oude spelen had hij mee, die hij vroeger speelde met Finn en Emmy Lou.


    kindness is never a burden.


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Nee, inderdaad, ik kreeg honger dus ja, veel slaap zit er niet meer in voor nu" antwoordde ik op Carli's vraag. Ik keek Finn met opgetrokken wenkbrauwen aan, "En waarom weer mijn deken ? Haley haar kamer is het dichterbij" zei ik met een beetje verwarring in mijn stem. Ik haalde mijn schouders op en stond op om alles terug weg te zetten. Ik stak de boterham in mijn mond en liep met mijn bord terug naar de keuken om die in de gootsteen weg te zetten. Ik liep terug en liet me terug neervallen in de zetel terwijl ik mijn chocomelk nam. Normaal gezien zou ik vragen of iemand nog wat chocomelk moest hebben hoor, maar het was ochtend en tja, je begrijpt me vast wel. Ik nam het bakje en begon te zappen aangezien de film gedaan was. Er is vast weer niets op tv.
    "Hmm, pizza". Had ik wel zin in eigenlijk. Nee Zoë, nee, je ging wachten dat het middageten. Ik at zoveel, veel te veel zelfs.
    "Leeft MuFinn nog ?". Gisteren toen ik nog even naar buiten was gegaan had ik gezien dat de sneeuwman ondertussen ook een naam had gekregen. Ik bedacht me dat ik vandaag nog een vlog dingetje moest maken, aangezien dat een beetje de bedoeling was van dit alles.
    "Hey !" riep ik opeens uit, "Er hangen toch geen camera's in onze kamers huh ? Anders heb ik een probleem".

    Haley Nelson
    “Ik maak je in, miss Nelson," zei hij.
    "Try your best," was mijn antwoord.
    Hij ging even de keuken in en zei iets van spellen halen boven. “Tenzij je liever meegaat, natuurlijk.”
    Ik grijnsde en volgde hem de trap op. “Dit voelt net als een spelletje dat ik en mijn zus altijd speelden nadat wel een enge film hadden gekeken. Ik weet dat het gestoord klinkt maar wie het langst in de zolder of kelder durfde te blijven won.”
    We hadden zo’n paar rare regels en gingen altijd afgezonderd zitten waar we elkaar niet konden zien of horen. Meestal won zij, omdat ik gewoon zo’n broekschijter was.
    Op mijn tippen liep ik de trap op. Ja, dit voelde echt zoals die momenten, maar dan zonder griezel film. Dan liep ik ook altijd zo achter haar aan, op mijn tenen de trap op. Ik wist niet waarom dit me er aan deed denken, eigenlijk.
    Hij haalde zijn spellen tevoorschijn en legde ze allemaal op bed.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2012 - 19:10 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘En waarom weer mijn deken? Haley haar kamer is dichterbij.’ Zei ze verwarrend terwijl ze daarna haar schouders ophaalde en naar de keuken liep om alles weg te zetten. ‘Euh, ik neem jou deken omdat ik je kamer nu al weet zijn en omdat ik jou ken, en jou reactie al weet.’ Zei ik luchtig terwijl ze ondertussen al terug was en zich liet vallen op de sofa en daarna begon te zappen. ‘Hmm, pizza.’ Hoorde ik haar opeens mompelen waardoor ik even moest grijnzen, ‘Here are some maomams.’ Zei ik terwijl ik daarna in mijn broekzak taste en daar het andere pakje uithaalde en deze naar Zoë gooide om vervolgens rond me te kijken om te zien waar ik mijn flesje limonade had laten liggen. Ik zuchtte geïrriteerd toen ik doorhad dat ik hem bij mijn jas had gegooid en stond toen mompelend in mezelf op en liep naar de stoel en nam daar het flesje om vervolgens weer terug te lopen en daar mezelf met een grote plof te laten vallen op de sofa, en een slok te nemen. Ik draaide me om zodat ik met mijn rug naar Zoë, Carli en de televisie lag en wreef toen vermoeid in mijn ogen terwijl ik mijn armen boven het deken legde en antwoorde niet op Zoë’s vraag of MuFinn nog leefde, dat zou Carli wel doen. ‘Hey!’ Hoorde ik opeens Zoë roepen toen ik net weer leek te zakken in een diepe slaap, ‘Er hangen toch geen camera’s in onze kamers huh? Anders heb ik een probleem.’ Ik zuchtte, ‘I guess not. Anders moet je het misschien even onderzoeken.’ Zei ik waarna ik daarna weer mijn ogen sloot. Oké, Finn, je was goed bezig. Je eerste dag hier en onmiddellijk maakte iedereen al kennis met je ochtendhumeur.


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    'Let maar niet op finn hoor zoe, hij heeft namelijk een ochtendhumeur, en een hele grote ook' zoe vroeg hoe het was met onze sneeuwman. 'staat er nog mooi bij hoor' dan hoor ik zoe vragen of er op onze kamers ook camera's hingen. Ik schrok me kapot. 'Oh nee zoe dat hoop ik echt niet, ik heb me daar zonder schaamte staan omkleden, als je snapt wat ik bedoel' ik kon me hier dus echt druk om maken, ik heb misschien gewooon in mijn blote tieten voor die camera gestaan. 'als ze er achter hangen, gooi ik er morgen echt een doek over ofzo'

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Let maar niet op Finn hoor Zoë, hij heeft namelijk een ochtendhumeur, en een hele grote ook.’ Hoorde ik Carli opeens zeggen waardoor ik mijn mond opende om iets terug te zeggen maar daarna wijselijk mijn mond sloot en besloot om niets te zeggen. Vervolgens hoorde ik hoe Carli schrok toen Zoë had gevraagd of er camera’s aanwezig waren in de slaapkamers of niet, ‘Oh nee Zoë, dat hoop ik echt niet, ik heb me daar zonder schaamte staan omkleden, als je snapt wat ik bedoel. Als ze er achter hangen, gooi ik er morgen echt een doek over ofzo.’ Ik moest even een lach onderdrukken waardoor er een grijns op mijn mond verscheen, ik had echt geluk dat ik met mijn rug naar hen beide lag. ‘Ga dan kijken.’ Zei ik iets of wat geïrriteerd zonder me om te draaien en weer mijn ogen te sluiten. Na enkele seconden dwaalden mijn gedachten weer af naar wat Carli zojuist allemaal had gezegd, ‘Carli, waarom ga je er eigenlijk vanuit dat ik iedere week met een ander in bed lig?’ Vroeg ik terwijl ik me daarna op mijn buik liet vallen, mijn handen onder het kussen legde en mijn kop naar de andere kant richtte zodat ik Carli en Zoë kon aankijken.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2012 - 19:23 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    (Al een gelukkif nieuwjaar iedereen :3)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Jij ook! En de andere ook natuurlijk :'D]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Finn reageerde wat geiriteerd op mij toen ik over die camera's begon,,en vond dat ik maar moest gaan kijken. 'Dat doe ik straks wel joh, maak je niet zo druk' ik keek nu ook wat geiriteerd naar voren. Wat had hij zeg, ik word niet goed van. Opeens draaide hij zich op zijn buik, en vroeg waarom ik eigenlijk dacht dat hij elke dag een ander in bed zou hebben. Hij zat er namelijk nogal erg mee. 'Eigenlijk was het een soort van grapje,,maar sorry, ik bedoelde het niet zo, het was gewoon een vooroordeel van mij, en ik had het blijkbaar verkeerd dus mijn excuses' ik liep naar hem toe en gaf hem een kus op zijn wang. 'is het nu weer goed, chagerijntje'

    (iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!)

    (Happy New Year!!!)


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ‘Dat doe ik straks wel joh, maak je niet zo druk. ’ Hoorde ik Carli zeggen terwijl ik de irritatie in haar stem kon onderscheiden. Daarna toen ik vroeg waarom ze eigenlijk dacht dat ik elke dag een ander in mijn bed zou hebben stond ze op, ‘Eigenlijk was het een soort van grapje, maar sorry, ik bedoelde het niet zo, het was gewoon een vooroordeel van mij en ik had het blijkbaar verkeerd dus mijn excuses.’ Zei ze terwijl ze naar me liep en ik haar aankeek. ‘Hmm okay but I just wanted to let you and Zoë know that I would never ever do such a thing. I don’t like it when people judge me.’ Mompelde ik waarna ze voor me stond en voor ik het wist een kus gaf op mijn wang, ‘Is het nu weer goed, chagerijntje?’ Ik knikte, maar kon het toch niet laten om wat terug te zeggen, ‘Ik ben niet chagrijnig.’ Zei ik terwijl ik mijn armen daarna voor mijn borst kruiste, op mijn rug ging liggen en naar de plafond keek. Oké, Finn, je weet zelf wel dat je chagrijnig bent bedacht ik toen ik mezelf erop betrapte daar als een vijfjarig jongetje te liggen die geen speelgoedje ofzo kreeg.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2012 - 20:21 ]


    Rise and rise again until lambs become lions