• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zouden volledig ge-automatiseerd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Volledig geautomatiseerde bibs zou best wel nog handig kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat bij alle bibliotheken kan of de moeite waard is.
    In de grotere bibs doen ze dat al en het is ook wel een stuk handiger: geen wachtrijen en het personeel kan ergens gebruikt worden.
    (Al betaal ik mijn boetes liever persoonlijk in plaats van in zo'n machine...)
    Bij een aantal bibs, vooral de kleinere (ik denk nu vooral aan de bib in mijn dorp, die één maal per week drie uur open is en dat grof geschat slechts 40 m² groot is) lijkt het me niet de moeite om dat te doen.
    Maar voor de grotere bibs ben ik voor volledige automatisering.

    Edit: blijkbaar ben ik één van de weinigen die nooit problemen heeft/ondervindt bij het indienen-uitlenen van boeken...

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 14:52 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nee, want dan verliest de bib een groot deel van z'n charme. Bij ons is de bib echter al ge-automatiseerd, wat ik dan ook best jammer vind.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Bij ons is dat zo en op zich is het handig. Je komt binnen, zoekt je boek, leent hem uit en je bent weer buiten op vijf minuten als je weet welk boek je wilt. :p


    Let the Night embrace you

    Als dit betekend dat je thuis via je iPad een boek zoekt, dan niet. De bieb is (voor mij dan) een rustige en fijne plek waar je even weg bent van mobieltjes, internet, enzovoort. Het is bij ons al half geautomatiseerd, maar gelukkig nog niet helemaal. Mijn voorkeur gaat uit naar de bieb zoals hij nu is.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik vind het wel handig. Ik haal zelden boeken bij een bibliotheek, maar als ik het doe, is dat bij een ge-automatiseerde. Toch vind ik niet dat alle bibliotheken ge-automatiseerd moeten worden, omdat ik dan het gevoel heb dat bibliotheken zoals ze waren verloren raken en dat wil ik niet. :c
    Uiteindelijk ben ik het er dus niet mee eens.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    The pen is the tongue of the mind

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    You are beautiful, you are love.

    Bij ons kan je het lenen-terugbrengen zelf doen, maar zijn er nog altijd mensen in dienst -ik bijvoorbeeld- om alle teruggebrachte boeken terug te leggen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Oneens
    Het is bij mij helemaal geautomatiseerd, maar de computers lopen de hele tijd vast. Echt om gek van te worden


    Can't control my second personality

    Dan moet je en zorgen dat iemand goed met de userinterface van pc's overweg kan en een goeie errorhandling op zak hebben hebben mocht 't fout gaan. Good luck.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tegen. Bij ons is dat zo goed als zo en je doet er langer over om zo je boeken in te leveren of lenen dan op de oude manier. Vaak begint dat systeem helemaal te flippen en sta je er uiteindelijk veel langer dan dat moet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Het is handig als je weet welk boek je zoekt maar als je gewoon een boek wilt lezen dan is dat systeem denk ik niet zo handig


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    amberkroaler schreef:
    Het is handig als je weet welk boek je zoekt maar als je gewoon een boek wilt lezen dan is dat systeem denk ik niet zo handig


    26 - 02 - '16

    Nee, want dan moeten we personeel ontslaan en dan stijgt de werkloosheid enzo. :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'