• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zouden volledig ge-automatiseerd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh, nee. Onze nieuwe bib is een beetje geautomatiseerd en er zijn constant mensen met problemen. Dan ging het vroeger - met gewoon bibliothecaressen - een stuk beter! Daarbij is het ook een stuk persoonlijker.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Volgens mij gebeurt dat al steeds meer. Het is wel handig dat je je eigen boeken op je pasje kan zetten, maar helemaal geautomatiseerd lijkt me niks. Het gebeurde me gister nog dat het boek nog beveiligd was en ik daarom naar een medewerkster moest gaan.

    No please, no!

    Bij ons is het lenen van boeken al wel geautomatiseerd, en dat is wel handig, maar verder alsjeblieft niet. Het is juist fijn dat de bieb zo'n rustplek is vol boeken en waar je even kunt zitten om wat dingen door te bladeren, werken, etc.

    Tegen


    Tijd voor koffie.

    ik wil er nog bij toevoegen dat ik heel vaak mot heb met de bieb. Vaak moet ik boetes betalen voor boeken die ik niet eens ken. Dit zijn vaak boetes van ongeveer 5 euro of meer... Dus liever die secretaresses weer terug.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Oneens, bibliotheken horen boeken te hebben, anders heeft hun bestaan ook geen nut, ook is het ronduit irritant als je een boek zoekt en de computer pakt hem niet, en computers kunnen uitvallen/kapot gaan. Nee, bibliotheken zouden gewoon moeten blijven zoals ze zijn.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bieb zijn charme.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Tegen. Ik vind het fijn om de achterkant rustig te bekijken/het boek in mijn handen te houden. Een bibliotheek zonder (zichtbare) boeken lijkt me echt niks.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 12:35 ]


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Toch ben ik het daarmee oneens, ook al is hij bij ons volledig geautomatiseerd, de bieb verliest toch zijn charme? Was het nog maar als vroeger, dat je niet eens mocht praten! Nu staan er zelfs computers en automaten, die bij mij het gebruik altijd weigeren.


    Mia San Mia

    Oneens. In de bibliotheek is het juist zo fijn dat je even aan alle apparaten kan ontsnappen. Het kan wel handig zijn, maar alsnog.


    I will keep watch.

    Die bij ons is half geautomatiseerd en zo als die nu is vind ik het wel handig maar van mij hoeft die niet volledig geautomatiseerd te worden :Y)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens. Bibliotheken horen die sfeer te houden.


    Intersectional feminist

    Oneens, het is wel erg handig, alleen de bibliotheek verliest ook veel van zijn charme. Ik vind het juist wel prettig als een bibliotheek niet vol staat met computer en automatisch balie's waar je je boeken kan lenen of inleveren.
    Mijn bibliotheek is een paar maanden geleden volledig verbouwd en een stuk moderner geworden en hoewel alles nu veel sneller gaat vind ik dat toch jammer. Het wordt zo steriel. Ik kom dan ook al een tijdje niet meer voor mijn plezier in de bibliotheek, maar enkel nog om boeken te lenen en dan ga ik ook gelijk weer weg.


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Cheops schreef:
    Oneens, bibliotheken horen boeken te hebben, anders heeft hun bestaan ook geen nut, ook is het ronduit irritant als je een boek zoekt en de computer pakt hem niet, en computers kunnen uitvallen/kapot gaan. Nee, bibliotheken zouden gewoon moeten blijven zoals ze zijn.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Eens.
    De bibliotheek in mijn buurt is zo goed als volledig geautomatiseerd en alles gaat vlot aan de ontleenautomaten en aan de binnenbrengautomaten. Ik vind dat, eventueel op lange termijn, alle bibliotheken zouden moeten worden geautomatiseerd. Het is veel makkelijker werken en alles gaat veel vlotter. Natuurlijk zijn er nog medewerkers aanwezig en dat is vooral om problemen te verhelpen, mochten die er zijn.


    If it is meant to be, it will be !