• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zouden volledig ge-automatiseerd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sagitta schreef:
    Bij ons is dat zo en op zich is het handig. Je komt binnen, zoekt je boek, leent hem uit en je bent weer buiten op vijf minuten als je weet welk boek je wilt. :p


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    de bieb is om tot rust te komen met een goed boek.... als je een boek leest wil je meestal geen last krijgen van je ogen enz. of geruis horen van een of andere computer ofzo..


    if you don't watch out, they will kill you

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    Never apologize for being awesome

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    Chaos is a ladder.

    amberkroaler schreef:
    Het is handig als je weet welk boek je zoekt maar als je gewoon een boek wilt lezen dan is dat systeem denk ik niet zo handig


    Candela schreef:
    Nee, want dan moeten we personeel ontslaan en dan stijgt de werkloosheid enzo. :')


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Ik vind dat altijd zo zonde van de Bibliotheken.
    Bij ons hier is het ook al en ik ben dan ook echt mijn bibliotheek gevoel kwijt.
    Ik vind dat een bibliotheek klein en knus hoort en rommelig en niet helemaal in stijl en met apparatuur.

    Bij ons heb je nu lenen via een computer, we hebben zelfs een Wii en het is veel te ruim.


    Ivar Oosterloo.

    Sagitta schreef:
    Bij ons is dat zo en op zich is het handig. Je komt binnen, zoekt je boek, leent hem uit en je bent weer buiten op vijf minuten als je weet welk boek je wilt. :p


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Bij ons is het al helemaal geautomatiseerd en ik weet na twee jaar nog steeds niet wat ik ervan vind. Aan de ene kant vind ik het heel handig maar aan de andere kant irriteer ik me er mateloos aan aangezien heel dat systeem het bij ons vaker niet doet dan wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nee, ik vind van niet, ook al zou het handig kunnen zijn, ik vind het leuker om met een boek lekker in mijn stoel te zitten dan met de iPad!
    En na een tijd achter een scherm, gaan je ogen tranen, bij een normaal boek gebeurt dat niet.


    'Follow you're heart he's the only one who can tell you the right way.' 'Let nobody change you, you're perfect!'

    NO, hell no.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Niet volledig geautomatiseerd in ieder geval.
    Bij de bieb waar ik woon kan je de boeken ook inleveren als die gesloten is, omdat je het boek door een brievenbus moet doen en daar zit een scanner in. Dat vind ik wel echt handig. Ook hebben ze daar, wanneer je boeken wilt lenen, je jouw pasje voor een scanner moet houden, en daarna de boeken. Dat is ook fijn, want het gaat een stuk sneller dan wanneer de bibliothecaressen alle boeken moeten scannen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ja en nee.
    Bij ons is de bibliotheek wel geautomatiseerd, maar boetes enzo moet je gewoon betalen bij de balie. Dat is het fijnste :')


    I am yours, and you are mine. And if we die, we die. But first we'll live

    er lopen bij ons nog wel wat mensen maar uitlenen en inleveren is automatisch..

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    “Things never happen the same way twice.”

    Nee. Stel nou dat het hele systeem erachterweg vliegt! En wie moet je dan bellen om het te laten maken? .. Ik vind dat het niet helemaal geautomatiseerd moet worden.. dat word ook zo saai!


    Wish it, Dream it, Love it, Do it <3