• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zouden volledig ge-automatiseerd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.

    Btw:
    ge-automatiseerd geautomatiseerd


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Ik vond het eerst veel gezelliger, toen het nog niet geautomatisceerd was. Kon je ook een praatje maken met de mensen als je je boeken uitleende


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De bieb bij mij is al geautomatiseerd, en ik heb er geen problemen mee. Als ik snel een boek wil halen, heb ik geen last van andere mensen die vreselijk langzaam zijn, en ik heb ook nog nooit problemen gehad met die geautomatiseerde dingen. We gaan nou eenmaal met de tijd mee, waarom zou de bieb als enige moeten stil blijven staan als het makkelijk kan?


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    Bad decisions make good stories.

    Ik denk dat het uiteindelijk overal wel gebeurt. Vooral omdat er binnenkort nauwelijks meer papieren boeken gekocht zullen worden *pruil pruil pruil*. Maar vooral voor de ouderen is het heel vervelend, want die snappen het gewoon niet. Voor de grotere bibliotheken is het inderdaad wel een goede optie, omdat het tegen een heleboel rijen en gedoe werkt.


    For those I love, I will sacrifice

    Tegen


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    No way.
    wij hebben in de buurt er 2. die in de stad heeft automatisch afstempelen enz. na 9 van de 10 x flipt ie. weeg ie niet goed af. enz.
    nee bedankt, daarbij vind ik het wel gezellig in de bieb en het is persoonlijker en anders heb ik straks geen baantje als ik mijn examens gehaald hebxD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    hè bah, nee.
    Ik vond de bieb in het dorp veel leuker dan de grotere bieb omdat de mensen me daar tenminste wel hielpen en me niet nukkig naar een computer verwezen. Het is veel leuker om een klein gesprekje te hebben over de boekenweek of andere activiteiten in de bieb, te kunnen vragen welke leuke nieuwe boeken er zijn (en niet een boek wat volgens de computer te gek is).
    Mensen geven meer sfeer aan die romantische bieb. Net als dat een boek fijner leest dan een internet tekst.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    het zou misschien wel handig zijn, maar dat is toch niet tebetalen! dus gewoon vrijwilligers zijn net zo goed!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Clock schreef op 30 dec 2012 - 9:19:


    Nee, want dan verliest de bib een groot deel van z'n charme. Bij ons is de bib echter al ge-automatiseerd, wat ik dan ook best jammer vind.

    Dat heb ik ook. Bij ons is de bieb trouwens al geautomatiseerd, maar om de week is er wel iets kapot.. best wel onhandig..


    "Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."- Albus Dumbledore

    Nee. Ik hield van het zoeken naar een bepaald boek, het lopen naar dat bureautje en een praatje slaan met die mevrouw. Spijtig genoeg moeten we nu alles dus inscannen en is er een betaal automaat waar ik echt niet mee kan werken. Gelukkig is die vrouw er wel nog, maar ik vond het vroeger gewoon leuker.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    xVixncxiex schreef:
    Ik vond het eerst veel gezelliger, toen het nog niet geautomatisceerd was. Kon je ook een praatje maken met de mensen als je je boeken uitleende

    Mensen, dat kan je ook gewoon doen...
    Like, hell, mijn moeder en ik staan altijd minstens een kwartier te praten met de bibliothecaresse als we naar de bib gaan.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Burrow schreef:
    Bij ons is die deels geautomatiseerd. Op die manier vind ik het handig, maar het mag niet meer geautomatiseerd worden. Anders verliest de bib zijn charme.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Flitwick schreef:
    Als dit betekend dat je thuis via je iPad een boek zoekt, dan niet. De bieb is (voor mij dan) een rustige en fijne plek waar je even weg bent van mobieltjes, internet, enzovoort. Het is bij ons al half geautomatiseerd, maar gelukkig nog niet helemaal. Mijn voorkeur gaat uit naar de bieb zoals hij nu is.


    --

    Als dat betkend dat de papieren boeken vervangen worden door e-books, dan NEE.
    De bieb hier is al deels ge-automatiseerd en eigenlijk vind ik ook dat niet leuk, want het hoort niet in een bieb vind ik.
    Een bibliotheek is juist zo ouderwets gezelig en dat moet je niet gaan verpesten door alles te automatiseren.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran