• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zouden volledig ge-automatiseerd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik weet niet wat ge-autoriseerd betekend maar wat het ook is ; nee ;D!!
    oke, even serieus..nee niet alles moet ge-autorieerd worden


    Spijt Is Verstand Dat Te Laat Gekomen Is.

    Nee, bij ons is de bibliotheek geheel ge-automatiseerd en ik vind hem er niet beter op geworden. Aan de ene kant is het vaak wel sneller, maar aan de andere kant, het is in mijn ogen gewoon niet zo gezellig meer enzo. Voor mij is een bibliotheek een plaats waar mensen de boel bedienen, niet een aantal apparaten.


    Reality's overrated.

    Als bibliotheken volledig ge-automatiseerd zouden worden kan er beter een nieuw apparaat uitgevonden worden waarop de boeken digitaal staan, maar waar ze niet vanaf gehaald kunnen worden en dat onmogelijk te hacken is in plaats van dat er gedrukte boeken staan. Hoppakee. Drukkerijen allemaal ook weer gesloten.. Nee, ik ben zwaar tegen.
    Sommige dingen zijn handig, maar een bibliotheek is geen plaats waar alles modern moet. Niet iedereen vindt het fijn lezen op een iPad of e-reader, niet iedereen wil graag een apparaat met voortdurende straling in zijn hand hebben. Gedrukte boeken zijn veel gezonder, geven meer mensen werk en bovendien kan je die altijd meenemen of lenen. Digitaal hoeft er maar 1 ding uit te vallen en de wereld ligt plat.
    Daarbij hebben boeken een lamp nodig die de tekst verlicht en daardoor ook de omgeving eromheen een beetje, en media waar downloads op zouden kunnen zijn gewoon altijd een schermpje waar je ogen op gefocust staan. Niet iedereen heeft daar zin in en bovendien is het slechter voor je ogen, wat meer hoofdpijn en alles veroorzaakt. Niet voor iedereen fijn.
    Als de boeken gewoon gedrukt blijven en de rest ge-automatiseerd wordt hoeft er nog steeds maar 1 ding uit te vallen en niks werkt meer. Maar dat gebeurt wss niet vaak. Toch blijft het nadelig. De hele sfeer die boeken met zich meebrengen, de sfeer die in een bibliotheek hangt, zou weg zijn. En die zou ik nog het meest missen.


    Stop acting normal. It gets bored.