• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 2

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Daniel Howell
    Ik grinnekte toen hij zei dat hij geen date had. "Like I believe that." Ik gooide Finny's haar even door elkaar. Ik zag Carli instappen en glimlachte vrolijk. "Hey, Carli." Finn vertelde over zijn dag. Ik zag ondertussen wolkjes adem in de lucht voor me verschijnen. Gelukkig deed hij de verwarming al aan. Ik pakte mijn telefoon en tweette: 'Update in an hour or two. I'm now with Finny and Carli on my way to the store. Just because I'm a dork and I have no car.' Ik verzond het en zag Finn's tweet verschijnen op mijn dash. "Shall I join you, Finny? Let's see how many times we'll get connected to eachother." Ik begon het nu al wat warmer te krijgen in de auto. Dat was echt lekker. Ik pakte mijn camera uit mijn zak en friemelde wat aan de instellingen. Ik was naast een uitsteller ook nog eens een perfectionist. Dat was nooit echt een goede combinatie. Ik speelde met mijn ene hand met het draadje van de camera terwijl ik met een los hangende krul van Carli speelde. Ik wist niet waarom, want ik was er nou niet echt bij in mijn gedachte. In mijn gedachte was ik vooral bij vanavond verkleden als Carly Rae Japson en daardoor Finn laten schrikken.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 21:09 ]


    Bowties were never Cooler

    [Ik weet niet of je het door hebt, maar Zoë is dus uitgestapt ;d]

    Finnegan Harries ‘Finn’
    ‘Like I believe that.’ Hoorde ik Dan sarcastisch zeggen waarna hij mijn haar door elkaar haalde. Ik keek hem beledigend aan waarna ik verder mijn tweet af typte. Waarom zouden ze denken dat ik en Zoë op een date was? Ik bedoel, oké ik vond haar een leuk meisje enzo maar. Ja oke, ik wist eigenlijk geen maar. Ik drukte op verzenden terwijl ik vervolgens Dan’s stem hoorde en opkeek zodat ik zag hoe hij nog net zijn telefoon weer wegstak. ‘Shall I join you, Finny? Let’s see how many times we’ll get connected to each other.’ Zei hij terwijl hij vervolgens zijn camera nam en daar aan een draaide en een los hangende krul van Carli begon te prullen. Volgens mij had die jongen een date nodig en niet ik. Bij deze gedachten begon ik zachtjes te lachen waarna ik de motor opstarte en naar achteren keek om uit de parkeerplaats te rijden. ‘That would be awesome.’ Grijnsde ik terwijl ik daarna het stuur draaide zodat we richting de oprit reden en deze daarna verlieten. Daarna keek ik in de spiegel en zag hoe Dan nog steeds aan het spelen was met Carli’s haar. ‘I’m not your private chauffeur you know.’ Zei ik terwijl ik met mijn wenkbrauwen naar Dan wiebelde. Volgens mij had deze jongen het zwaarder zitten dan mij. Oké, wat zei ik? Ik bedoel hij had het gewoon zwaar zitten. Ik had niks, ik vond Zoë enkel leuk, vriendelijk, grappig, lief en niet te vergeten knap. Oké, rewind.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 22:00 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Finn vertelde dat hij en zoe naar een souvernirs winkeltje waren geweest en waren wezen schaatsen. ''Nou dat klinkt in iedergeval gezellig'' zei ik lachend en ging even goed zitten in de auto. Dan pakte zijn camera en zat met zijn vinger aan een krul van mijn haar, ik keek hem nogal verbaasd aan. ''Uhm dan wat doe je?, je hebt neem ik aan wel in de gaten dat je aan mijn haar zit' ik wist niet goed wat er aan de hand was met dan, vond hij mij leuk ofzo, kijk het is niet dat ik dan niet leuk vind, ja ik weet het eigenlijk niet, hij is wel een leuke jongen enzo, maar eigenlijk had ik hem nog niet echt goed op die manier bekeken, maar hij mij wel blijkbaar. Ik haalde mijn iphone uit mijn zak en scrolde even door mijn timeline op twitter, en stuurde daarna even snel een berichtje naar mijn zus en mijn beste vriendin, om hen te laten weten dat ik het in iedergeval, hier naar mijn zin had, ondanks de kou en de hoeveelheid sneeuw dan.

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Nou dat klinkt in iedergeval gezellig.' Hoorde ik Carli lachend zeggen waarna ik in de spiegel keek om haar aan te kijken en een bevestigend knikje gaf. 'Was het ook.' Glimlachte ik. Vervolgens richte ik mijn blik weer op de weg terwijl ik zachtjes begon te neuriën. Eerlijk gezegd voelde ik me best een privé chauffeur aangezien Carli en Dan beide vanachteren zaten en ik aan het rijden was. Het was niet dat ik het erg voor hoor, ik deed het eigenlijk voor Dan met plezier. Een grijns verscheen op mijn gezicht met deze opmerking waarna ik Carli hoorde vragen aan Dan wat hij nu eigenlijk aan het doen was. Nog voor hij wat kon zeggen was ik hem al voor, 'Don't worry Carli. That's just Dan, he likes to touch people. It's in his nature.' grijnsde ik terwijl ik plagend naar Dan keek. Vervolgens zag ik hoe iedereen weer bezig was met oftewel hun camera of mobiel en ik zuchtte even waarna ik wat meer het gaspedaal drukte. Na ongeveer een kwartiertje kwam de supermarkt van gisteren in zicht.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2013 - 22:38 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Daniel Howell
    Finn zei dat hij niet mijn persoonlijke chauffeur was. Ik grinnekte zacht. Daar leek het nu wel op met ons twee op de achterbank, maar ja, ik kon niet rijden en het was normaal ook helemaal niet nodig, dus nu was chauffeur Finn wel heel handig. Ik keek op van mijn camera toen Carli vroeg wat ik aan het doen was en of ik wel wist dat ik aan haar haar zat. Ik trok snel mijn hand terug en bloosde licht. Toch net toen ik wilde zeggen dat het geen opzet was was Finn me voor. Natuurlijk gaf hij weer zo'n lekker antwoord, waar ik gewoon niet serieus op kon blijven. Ik vlocht een hand in Finn's haar en legde de ander op zijn been. "Finn's right, Carli. It's just my nature." zei ik met een grote grijns op mijn gezicht terwijl mijn even hand door Finn's haar ging en de ander zacht over zijn been streek. Meestal kreeg je hier mensen, vooral jongens, helemaal gek mee en deden ze het daarna niet meer. Het was misschien wat ondoordacht van me om eht bij chauffeur Finn te doen, maar ja, bij Carli durfde ik het niet echt goed. A: Ze was een meisje en B: Ze was ook nog eens best leuk.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Terwijl ik parkeerde, voelde ik hoe Dan zijn hand in mijn haren vlocht en vervolgens zijn andere hand op mijn been legde. Typisch Dan. Sinds dat filmpje waar ik en Jack onze telepathie testen met behulp van hem wist ik dat Dan nogal heel apart uit de hoek kan komen en dus besteedde ik er verder ook nooit echt veel aandacht aan. 'Finn's right, Carli. It's just my nature.' Zei hij grijnzend terwijl hij daarna door mijn haren woelde en vervolgens over mijn been streek. Een lach verliet mijn lippen want serieus eerlijk gezegd kietelde het. Ik schudde met mijn been zodat Dan's hand eraf vloog en vervolgens schudde ik ook met mijn hoofd zodat hij zijn hand weghaalde. Daarna parkeerde ik netjes achteruit in het parkingplaatsje terwijl ik daarna vluchtig met mijn hand door mijn haar ging en het naar rechts legde. 'What you just saw Carli was evidence number two.' grijnsd ik terwijl ik daarna uit stapte en ze beide afwachtend aankeek om vervolgens de auto op slot te doen. Daarna geeuwde ik terwijl ik vermoeid over mijn nek wreef en me uitrekte, ik hoopte dat het winkelen niet te lang zou duren zodat ik nog snel even wat kon bijslapen voor ik mijn broadcast moest doen.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2013 - 22:48 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Dan trok geschrokken zijn hand weg en bloosde wat lichtjes, ik hoopte maar niet dat ik hem nu gekwetst had ofzo. Daarna ging dan plagend met zijn hand door finns haar en legde zijn andere hand op finns been. Ik begon te lachen. 'You two are both totally gay' zei ik grinnikend en maakte me riem los omdat we er waren en finn had de auto geparkeerd.
    'Thank for the lift finnie' riep ik tegen hem terwijl ik uitstapte en dan afwachtend aankeek. 'Jij spoort echt niet he, ik heb echt nog nooit zulke rare personen als jullie allemaal hier ontmoet' zeg ik lachend en loop alvast naar de boodschappen wagentjes om er een muntje in te doen en vervolgens naar binnen te gaan, weg uit deze kou hier buiten. Mijn eigen vrienden waren heel anders dan deze mensen hier, deze mensen zinn grappiger, terwijl ik met mijn eigen vrienden ook best veel kan lachen, maar toch is het anders op een 1 of andere manier. Ik keek eveb achterom of dan er al aan kwam en dywde het wagentje alvast richting het eerste pad.

    Finnegan Harries 'Finn'
    'You two are both totally gay.' Hoorde ik Carli lachend zeggen toen ik net uitstapte en ze afwachtend aankeek. Vervolgens stapte ze uit en keek me glimlachend aan terwijl ze me bedankte voor de lift. Ik keek haar fronsend aan, 'Are you saying that I'm not going in a building full of candy or food? You really don't know me.' lachte ik hoofdschuddend terwijl ik haar daarna volgde naar de boodschappenwagentjes en mee naar binnen ging. Daarna draaide ze zich even om om te zien of Dan er al aankwam en na enkele seconden kwam meteen zijn lama muts tevoorschijn. 'Dan darling come on.' zei ik overdreven gay achtig en keek daarna Carli grijnzend aan. Ze had niet moeten zeggen dat Dan en ik beide erg gay waren. Daarna liep ze plotseling het eerste gangpad in waardoor ik de afslag miste en terug moest en haar daarna volgde met Dan op mijn hielen. Ik keek rond me en zag onmiddelijk dat Carli in de perfecte gangpad was gelopen. Ik zag verschillende dvd's, boeken en tijdschriften rond me en onmiddelijk begon ik enkele dvd's om te draaien om hun achterkant te lezen. Dan en Carli stonden daar nog steeds en net toen ik wat wilde zeggen, hoorde ik opeens mijn naam. 'Finn!' hoorde ik een meisjesstem waardoor ik me omdraaide en zag hoe Alyson, het meisje van gisteren aan de kassa dat haar nummer had gegeven, naar mij, Dan en Carli kwam lopen.


    Rise and rise again until lambs become lions

    [@Ollivander: ben je er nog? (:]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Daniel Howell
    Ik grijnsde een beetje. Dat had ze nou niet tegen Finn en mij moeten zeggen. Ik trok mijn llamamuts over mijn hoofd en stapte de auto uit. Ik glimlachte naar hem. "On my way, sweety." andwoorde ik misschien nog wel gayer dan Finn. Ik huppelde naar hem toe. Ik pakte zijn hand en zwierde die heen en weer tussen ons in terwijl we liepen. Dit was echt heel grappig. Misschien moest iemand het even filmen... Plots sloeg Finn een gangpad in. Ik liep mee. Dit was het pad vol tijdschriften en DVD's. Misschien was dit voor Finn en mij niet het beste pad om te zijn. Als demonstratie daarvan stond Finn al druk achterkanten van hoesjes te lezen. Op dat moment hoor ik iemand hard 'FINN!' roepen. Ik zie een meisje onze kant op lopen. Ze leek me wel aardig. "Shall we come pick you up again in an hour, Finny?" Mijn stem klonk nogsteeds licht gay. Die act bleef denk ik nog wel even staan. Ik nam het karretje van hem over en liep naar Carli toe. "Let's go shopping!" zei ik vrolijk, maar ook een beetje angstig omdat ik zo slecht was in winkels en voedsel uitzoeken.


    Bowties were never Cooler

    oeps verkeerd
    komt meteen een stuk :p

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 20:00 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Finnegan Harries 'Finn"
    Voor ik nog maar wat terug tegen Dan kon zeggen, nam hij het karretje over en liep naar Carli met de aankondiging dat ze verder gingen winkelen. Ik haalde mijn schouders op waarna ik daarna Alyson glimlachend aankeek. 'So what are you doing here?' Vroeg ze terwijl ik met een dvd in mijn handen haar aankeek. 'Dan and Carli needed to pick up some groceries. And I'm the chauffeur.' Ze knikte even, 'And this is a good opportunity to buy some dvds for later.' voegde ik er nog aan toe waarna ze daarna zei dat ze het snapte. Ik keek haar fronsend aan, 'Everybody in the whole country knows that you youtubeguys are here. I understand that you sometimes must be bored.' glimlachte ze. Serieus, ik vergat steeds dat we ook live op televisie zouden te zien zijn. Daarna zei ze dat ze van plan was om mijn show te volgen waarna ik mijn duimen naar haar op stak en naar een rek liep met horrors en thrillers. Een lach verliet mijn mond toen ik besefte dat mijn gedachten bij het zien van deze films onmiddelijk naar Zoë gingen. Ik nam enkele films, bekeek haastig de achterflap en besloot om deze te nemen. 'So you like thrillers, huh?' hoorde ik Alyson zeggen waarna ik me omdraaide en haar aankeek. 'Nah, I'm more a comedyperson.' glimlachte ik terwijl ik daarna zag hoe ze vragend naar me keek. 'These movies are for Zoë, you know the girl from yesterday. But I enjoy thrillers also.' glimlachte ik. Ze knikte waarna ze daarna even rond keek en zei dat ze misschien weer eens beter terug aan het werk moest gaan. Ik glimlachte en knikte waarna ik haar een korte knuffel gaf en vervolgens met de dvd's in mijn hand wat gangpaden inliep tot ik de lamamuts van Dan zag. 'Dan,I'm bahack. I hope you didn't miss me too much.' zei ik gay terwijl ik daarna naar hem toevloog en de lamamuts op mijn hoofd zette.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 21:17 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Carli bybell

    Ik reed rustig door de winkel en gooide af en toe wat dingen in het wagentje waarvan ik dacht dat we het wel nodig hadden. Finn en dan was ik ondertussen al kwijt die waren vast bij een ander pad afgeslagen. Ik stond net op de achterkant van een pak spagehetti te kijken toen ik opeens een stem achter me hoorde die vrolijk riep. ''Lets go shopping' geschrokken keek ik om en zag dat dan daar stond en glimlachte. ''Hehe, waar waren jullie nou' vroeg ik aan hem terwijl ik het bak spaghetti in het wagentje gooide. Daarna kwam ook finn er weer en zei met een gay stem 'Dan,I'm bahack. I hope you didn't miss me too much.' Ik schudde lachend mijn hoofd. ''Dat jullie voor mij willen doen dat jullie gay zijn, moeten jullie echt helemaal zelf weten, maar er lopen hier nog meer mensen die jullie nu heel raar aan staan te kijken'' zeg ik lachend terwijl ik in de richting knik van 2 meiden van ongeveer 15 jaar die dan en finn uit staan te lachen. Ik duw mijn wagentje hoofschuddend richting de meiden en fluister tegen ze. ''Ze zijn homo hoor, daarom doen ze ook zo raar' zeg ik met een knipoog.

    Daniel Howell
    Ik grijns naar haar. "Just checking out some films with my honey." Ik gooide een pakje aardappelpuree in het wagentje. Ik draaide me om en grijnsde naar Finn. Ik gaf hem een knuffel en liet weer los. "I missed you so much, honey. Don't leave me again." zei ik nochal gay. Ik pakte mijn muts weer van zijn hoofd en zette die snel weer op de mijne voor iemand mijn verschrikkelijke mutshaar kon zien. Iets wat ik probeerde te verbergen voor iedereen. Dat was maar beter zo. Ik keek om naar Carli toen ze zei dat ook anderen aan het kijken waren. "Like I have any dignity left." Als ze mijn filmpjes had gezien dan had ze dat wel geweten. Mijn waardigheid had ik al heel lang geleden verloren. Ik keek even naar de meisjes en gaf Finn nog een kus op zijn wang voor ik het karretje weer pakte. "Are you comming with me to the meat department?" vroeg ik aan hem en Carli. Carli stond nu bij de meisjes, die aan het giebelen waren. Ik hoorde wat Carli zei. "And what's wrong with that? I love my Finny and he loves me... Right Finny?" Ik keek naar hem en likte verleidelijk mijn lippen. Het maakte me vrij weinig uit wat anderen dachten, als ze niet mijn vrienden waren.


    Bowties were never Cooler